لزوم برنامه‌ریزی عملیاتی برای کمک سازمان بهداشت جهانی به بهداشت و درمان مردم غزه

13:35 - 21 آبان 1402
کد خبر: ۴۷۴۴۰۰۸
لزوم برنامه‌ریزی عملیاتی برای کمک سازمان بهداشت جهانی به بهداشت و درمان مردم غزه
مدیرکل همکاری‌های بین الملل وزارت بهداشت به بیان دیدگاه‌ها و نقطه نظرات وزیر بهداشت درباره غزه به عنوان مساله اول تمامی کشور‌ها به ویژه کشور‌های اسلامی پرداخت و بر لزوم برنامه‌ریزی عملیاتی برای کمک سازمان بهداشت جهانی به بهداشت و درمان غزه تاکید کرد.

خبرگزاری میزان- به گزارش وبدا، چهارمین نشست کارگروه کمک‌های بشردوستانه بین‌المللی فعالان نظام سلامت برای مردم مظلوم غزه با عنوان" تشدید درگیری‌ها در اراضی اشغالی فلسطین"در اداره کل همکاری‌های بین الملل وزارت بهداشت برگزار شد.

در این نشست ضمن گرامیداشت ۱۹۸ شهید کادر درمان وزارت بهداشت فلسطین که در بمباران‌های اخیر رژیم کودک کش اسرائیل و در حین خدمت به مردم غزه تا پایان هفته قبل به شهادت رسیده اند، نمایندگان بخش‌های مختلف نظام سلامت گزارشی از فعالیت‌های انجام گرفته در زمینه حمایت و تامین اقلام مورد نیاز مردم غزه را ارائه کردند.

نیکنام دستیار ویژه وزیر و مدیرکل همکاری‌های بین الملل وزارت بهداشت و درمان و آموزش پزشکی، ضمن تشریح نشست فوق العاده وزرای بهداشت کشور‌های عضو منطقه مدیترانه شرقی سازمان جهانی بهداشت با عنوان" تشدید درگیری‌ها در اراضی اشغالی فلسطین"، به بیان دیدگاه‌ها و نقطه نظرات وزیر بهداشت در خصوص غزه به عنوان مساله اول تمامی کشور‌ها به ویژه کشور‌های اسلامی پرداخت و بر لزوم برنامه‌ریزی عملیاتی برای کمک سازمان بهداشت جهانی به بهداشت و درمان غزه تاکید کرد.

نیکنام یادآور شد: در جمع بندی پایانی نشست وزرای بهداشت کشور‌های عضو منطقه مدیترانه شرقی که در روز پنج شنبه ۱۸ آبان ماه و بصورت مجازی، برگزار شد، پیشنهادات جمهوری اسلامی ایران از جمله تاسیس سازمان پزشکان بدون مرز کشور‌های اسلامی برای کمک به مردم غزه مورد تاکید قرار گرفت.

وی ضمن اشاره به برگزاری وسیع تجمعات و حمایت‌های انسان دوستانه هفته‌های قبل دانشجویان بین‌الملل و همچنین کادر سلامت دانشگاه‌های علوم پزشکی از مردم غزه، افزود: شهادت حدود ۲۰۰ نفر از همکاران درمانی در حین خدمت به مردم در کنار بمباران و تخریب کامل ۵۳ دستگاه آمبولانس، ۱۳۵ مرکز درمانی، ۲۱ بیمارستان و ۴۷ مرکز بهداشتی درمانی در غزه، نشان از عدم پایبندی اسرائیل به تمامی کنوانسیون‌های بین المللی از جمله معاهده ۱۹۴۸ ژنو است.

گفتنی است این نشست با حضور نمایندگان اداره کل غرب آسیا و شمال آفریقای وزارت امور خارجه، معاونت‌های توسعه مدیریت و منابع، معاونت درمان، سازمان غذا و دارو، معاونت فرهنگی و دانشجویی، سازمان تدارکات پزشکی جمعیت هلال احمر جمهوری اسلامی ایران و گروه‌های دارویی برکت و تیپیکو، سازمان انتقال خون، سازمان اورژانس کشور، معاونت سلامت، آموزش پزشکی و دفاع زیستی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی و کمیته حمایت از انقلاب اسلامی مردم فلسطین برگزار شد.

در ادامه جلسه، گزارشی از میزان حمایت‌های دارویی و تجهیزات پزشکی که از سوی شرکت‌ها و سندیکا‌های دارویی و تجهیزات پزشکی کشور برای مردم فلسطین تامین و در اختیار جمعیت هلال احمر جمهوری اسلامی ایران قرار گرفته بود، توسط نماینده سازمان غذا و دارو ارائه شد.

انتهای پیام/


ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *