رئیس کل دادگستری ایلام: حذف گردش اضافی و بی‌رویه پرونده‌ها بسیار حائز اهمیت است

14:02 - 21 آبان 1402
کد خبر: ۴۷۴۴۰۰۳
دسته بندی: قضایی ، حقوقی
رئیس کل دادگستری ایلام: حذف گردش اضافی و بی‌رویه پرونده‌ها بسیار حائز اهمیت است
رئیس کل دادگستری استان ایلام در نشست با قضات دادسرا، محاکم بدوی و تجدید نظر مرکز استان گفت: نگارش دقیق، مستدل و واضح آراء قضایی در رفع اطاله دادرسی، حذف گردش بی‌رویه پرونده‌ها و اقناع اصحاب دعوا بسیار حائز اهمیت است.

خبرگزاری میزان - عمران علی‌محمدی رئیس کل دادگستری استان ایلام در نشست با قضات دادسرا، محاکم بدوی و تجدید نظر مرکز استان در اجرای برنامه‌های عملیاتی سال ۱۴۰۲ با موضوع اتقان آراء اظهار کرد: هدف ما از برگزاری جلسات و نشست‌ها اجرای عدالت و احقاق حق مردم است و تلاش می‌کنیم با رفع اطاله دادرسی و رسیدگی به پرونده‌ها در کم‌ترین زمان ممکن کیفیت رسیدگی و اتقان آراء صادره را ارتقاء دهیم.

وی با تقدیر از تلاش و کوشش قضات دادسرا، محاکم بدوی و تجدید نظر استان در رسیدگی جهادی به پرونده‌ها خواستار کاهش نرخ گردش اضافی پرونده‌ها شد و خاطرنشان کرد: نگارش دقیق، مستدل و واضح آراء قضایی در رفع اطاله دادرسی، حذف گردش بی‌رویه پرونده‌ها و اقناع اصحاب دعوا بسیار حائز اهمیت است.

رئیس کل دادگستری استان ایلام تصریح کرد: آراء صادره در استان باید قابل عرضه به جامعه علمی و حقوقی کشور باشد و دلیل نقض آراء بدوی باید به صورت دقیق و کامل در رای صادر شده بیان شود.

علی محمدی همچنین نکات و تذکرات لازم را در خصوص تکریم ارباب رجوع، ارتقاء کمی و کیفی رسیدگی ها، توجه به صلاحیت ها، صدور آراء جایگزین حبس، ضرورت رفع ایرادات پرونده‌ها در ابتدای کار را به قضات استان خاطرنشان کرد.

گفتنی است در ادامه این نشست نمایندگان قضات دادسرا، دادگاه‌های بدوی و تجدید نظر به بیان راهکار‌ها و نقطه نظرات خود در راستای تحقق اهداف عالی دستگاه قضایی در استان پرداختند.

انتهای پیام/


ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *