رؤسای قوه قضائیه وکیل آنلاین مجله حقوقی

رئیس‌کل دادگستری استان ایلام: رسانه‌ها در کاهش سرقت در جامعه مؤثرند

9:31 - 23 آبان 1402
کد خبر: ۴۷۴۴۳۱۰
دسته بندی: قضایی ، حقوقی
رئیس‌کل دادگستری استان ایلام: رسانه‌ها در کاهش سرقت در جامعه مؤثرند
رئیس کل دادگستری استان ایلام گفت: آگاه سازی مردم از طریق فرهنگ سازی توسط رسانه‌ها منجر به کاهش سرقت در جامعه می‌شود.

خبرگزاری میزان - جلسه کمیته پیشگیری از سرقت به ریاست رئیس کل دادگستری ایلام برگزار شد و در این جلسه عمران علی محمدی رئیس کل دادگستری استان ایلام گفت: وظیفه ما این است که سرقت را بالاتر از یک آسیب اجتماعی ببینیم، زیرا سرقت علاوه بر ضرر اقتصادی و مالی و جریحه‌دار کردن عفت عمومی آثار روحی و روانی متعددی بر جامعه و مال باختگان دارد.

وی خاطرنشان کرد: مردم با اعتماد به دستگاه حاکمیتی و نیروی انتظامی وظیفه شناس، منازل خود را با آسودگی خاطر ترک می‌کنند که وظیفه ما حفظ امنیت آنهاست.

رئیس کل دادگستری استان ایلام تاکید کرد: افزایش گشت‌های هدفمند شبانه نیروی انتظامی، نصب دوربین‌های پایش تصویری خیابان ها، تامین روشنایی معابر و پارک ها، اهتمام مدیران دستگاه‌ها در جهت ایمن سازی و خود حفاظتی ادارات، استفاده از گشت رضویون و نیرو‌های بسیج با توجه به اینکه با بطن جامعه و افراد آشنایی خوبی دارند می‌تواند در کاهش سرقت به نیروی انتظامی کمک کنند.

وی افزود: ایجاد مرکز ماده ۱۶، شناسایی، ساماندهی و نظارت بر خریداران ضایعاتی، استفاده از پابند الکترونیکی برای سارقین حرفه‌ای در زمان مرخصی و آگاه سازی مردم از طریق فرهنگ سازی توسط رسانه‌ها منجر به کاهش سرقت در جامعه می‌شود.

در پایان این جلسه از تعدادی از کارکنان انتظامی استان به خاطر تلاش شبانه روزی در جهت حفظ اموال و امنیت مردم تقدیر شد.

انتهای پیام/



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *