رؤسای قوه قضائیه وکیل آنلاین مجله حقوقی

خطیب جمعه تهران: همه گناهان اقتصادی، سیاسی، اجتماعی و اخلاقی را گناه می‌دانیم/ بی حجاب‌ها به دین و متدینین اهانت می‌کنند

13:13 - 19 آبان 1402
کد خبر: ۴۷۴۳۶۶۸
دسته بندی: سیاست ، عمومی
خطیب جمعه تهران: همه گناهان اقتصادی، سیاسی، اجتماعی و اخلاقی را گناه می‌دانیم/ بی حجاب‌ها به دین و متدینین اهانت می‌کنند
خطیب جمعه تهران با بیان اینکه وقتی از یک گناه صحبت می‌کنیم، می‌گویند چرا فرضاً از گرانی‌ها چیزی نمی‌گویید گفت: ما همه گناهان اعم از اقتصادی، سیاسی، اجتماعی و اخلاقی را گناه می‌دانیم؛ البته تردیدی نیست که بی‌حجابی هم گناه است.

خبرگزاری میزان _ آیت‌الله احمد خاتمی امام جمعه موقت تهران در خطبه‌های امروز نماز جمعه در دانشگاه تهران ضمن دعوت همگان به حفظ حریم ذات مقدس ربوبی اظهار کرد: حضرت علی (ع) می‌فرمایند؛ دائم به یاد خدا باشید که این بهترین ذکر است، وعده‌ای که خداوند به متقین داده به این وعده دل ببندید که جای دل بستن دارد.

وی افزود: از صفات ذات مقدس ربوبی آن بود که حضرتش به وعده‌هایش پایبند است. چندین خطبه است که وعده‌های خداوند را عرض می‌کنیم و می‌گوییم به این وعده‌ها دل ببندید.

به گزارش صدا و سیما خطیب جمعه تهران با بیان اینکه یکی از وعده‌های خداوند این است که اگر شما با خدا بودید، برای حضرتش حساب باز کردید و تقوا پیشه کردید، خداوند برکاتش را بر شما نازل می‌کند، ادامه داد:، اما اگر با خدا قهر کردید و رفتار قهرآمیز داشتید، منتظر مجازات الهی باشید. اگر می‌خواهید زندگی شما با برکت باشد شرط آن، نگهداری حریم برای ذات مقدس خداوند است.

آیت‌الله خاتمی اضافه کرد: این موضوع هم در عرصه فردی و هم در عرصه اجتماعی مطرح است. در عرصه فردی، آدم با خدا و آدم بی‌خدا با یکدیگر تفاوت دارد. فرق است بین جوانی که با خدا انس دارد و جوانی که با خدا قهر کرده است، جوانی که با خدا انس دارد آرامش دارد، آرامش بالاترین سرمایه است. با یاد خداست که آرام هستید خدایی که همه چیز جهان هستی در دست اوست، اراده، اراده اوست و اقتدار، اقتدار اوست. با خدا بودن یعنی زندگی با برکت.

وی گفت: جالب است که قرآن آن سوی قصه را هم بیان می‌کند آن‌هایی که با خدا و نماز و قرآن قهر هستند و با خدا رفیق نیستند، از نگاه قرآن، اعراض از ذکر یعنی جهنم شدن زندگی، این وعده خدا در عرصه فردی بسیار معنا دارد و تجربه شده است. البته این موضوع در عرصه اجتماعی نیز وجود دارد.

امام جمعه تهران افزود: اگر اجتماعات با خدا شدند باید رفتارشان نیز خدایی شود، در اداره و محل کار خدایی رفتار می‌کنند با مردم رفتار خدایی دارند. این مسئله در عرصه اجتماعی بسیار اهمیت دارد.

آیت‌الله خاتمی اظهار کرد: ما همه گناهان اعم از اقتصادی، سیاسی، اجتماعی و اخلاقی را گناه می‌دانیم. گاهی اوقات وقتی از یک گناه صحبت می‌کنیم، می‌گویند چرا فرضاً از گرانی‌ها چیزی نمی‌گویید؛ ما همه این موارد را گناه می‌دانیم. البته تردیدی نیست که بی‌حجابی هم گناه است. خوف آن را دارم که کم‌کم فراموش شود که بی‌حجابی گناه است.

وی ادامه داد: من امام جمعه مردم متدین هستم که با عشق به نماز جمعه می‌آیند؛ بی‌حجاب‌ها هم به دین اهانت می‌کنند و هم به متدینین.

خطیب موقت نماز جمعه تهران خطاب به بی‌حجاب‌ها تصریح کرد: اگر با دین کاری نداری، خانواده شهدا که هم‌وطن شما هستند؛ بی‌حجابی شما، دهن‌کجی به این‌هاست.

آیت‌الله خاتمی اضافه کرد: نگرانم دود این گناه به چشم همه برود. بترسید از آن فتنه‌ای که فقط دودش به چشم گناهکاران نمی‌رود دیگران هم آسیب خواهند دید. این سخن خداوند است.

وی ادامه داد: وظیفه ما تکلیف و ادای تکلیف است؛ با خدا باشیم برکات در پی است و اگر بی‌خدا شدیم، آسیب و آسیب‌های بسیاری خواهیم دید. ان‌شاءالله آن‌ها که فاصله خود را با خدا زیاد کرده‌اند؛ با توبه، فاصله خود با خداوند را نزدیک کنند.

قطع رابطه با صهیونیست‌ها کمترین انتظار از دولت‌های عربی است

آیت‌الله خاتمی خطیب نماز جمعه تهران گفت: بیش از یک ماه است که از فاجعه غم بار غزه می‌گذرد چه کسی است که اطفال مظلوم را ببیند و متاثر نشود. صهیونیست‌ها در عرصه داخلی منفور شده اند و در عرصه منطقه‌ای و جهانی اگر کسی سیمای این جلاد را تا کنون ندیده بود اکنون جهانیان با آن‌ها آشنا شدند. آبروی صهیونیست‌ها رفته و امروز شعار مرگ بر اسرائیل شعار جهان است.

وی افزود: قطع رابطه با صهیونیست‌ها کمترین انتظار از دولت‌های عربی است. ارتباط با این رژیم کودک کش به چه قیمتی. به خود بیایید. راهبرد دشمن برگزاری بی‌رمق انتخابات است. اما وفاداران به شهدا انتخابات با شکوه و با حضور حداکثری را می‌خواهند و شما مردم با تمام وجودتان برای پرشکوه برگزار مردن انتخابات در صحنه هستید.

آیت‌الله خاتمی خطاب به کشور‌های عربی گفت: مردم فلسطین مسلمان، عرب و انسان هستند، پس چرا خفه خون گرفته اید و چرا یک صدا، تقاضای قطع بمباران را نمی‌کنید.

وی با اشاره به انتخابات پیش رو اظهار کرد: نظام جمهوری اسلامی، امانت الهی است و هر کسی باید به وظیفه خود عمل کند و هر کسی اعم از نامزدها، مجریان و ناظران انتخابات وظیفه‌ای در این انتخابات دارند.

خطیب جمعه تهران تصریح کرد: طبیعی است که همه نامزد‌ها وارد مجلس شورای اسلامی یا مجلس خبرگان رهبری نشوند؛ آن‌هایی که واجد شرایط برای انتخابات مجلس شورای اسلامی و مجلس خبرگان شناخته نمی‌شوند، در شان فرهیختگان عمل کنند و البته حق شان این است که اعتراض قانونی کنند، اما نظام هم حق دارد که این ها، تسلیم قانون باشند.

آیت الله خاتمی افزود: نظام، سرمایه همه ماست و آبروی این نظام را باید آبروی خودمان بدانیم؛ آن‌هایی که واجد شرایط نمی‌شوند، نه ناامید شوند و نه مردم را نا امید کنند.

وفاداران به شهدا، انتخابات را با شکوه و با حضور حداکثری می‌خواهند

خطیب موقت نماز جمعه تهران با اشاره به راهبرد دشمنان در قبال انتخابات‌ها در ایران گفت: راهبرد دشمن در همه انتخابات ها، برگزاری بی رمق انتخابات است، ولی وفاداران به شهدا، انتخابات با شکوه و با حضور حداکثری را می‌خواهند و شما حزب اللهی ها، برای با شکوه برگزار شدن انتخابات در صحنه هستید.

انتهای پیام/


ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *