نگاه مودی به مسلمانان برای پیروزی در انتخابات ۲۰۲۴ هند

11:45 - 19 آبان 1402
کد خبر: ۴۷۴۳۶۶۲
نگاه مودی به مسلمانان برای پیروزی در انتخابات ۲۰۲۴ هند
نخست‌وزیر هند در حالی برای پیروزی در انتخابات پیش رو در این کشور به جامعه مسلمان نگاه می‌کند که سیاست‌های ضد اسلامی حزب متبوعش چالش‌های زیادی را برای زندگی این جمعیت ۲۰۰ میلیونی رقم زده است.

خبرگزاری میزان – «نارندرا مودی»، نخست‌وزیر فعلی هند و نامزد حزب «بهاراتیا جاناتا» این کشور در انتخابات مه ۲۰۲۴ این کشور به دنبال اخذ آرای جامعه ۲۰۰ میلیونی مسلمان این کشور است.

به گزارش «رویترز»، در حالی که «مودی» به آرای جامعه مسلمانان هند برای سومین پیروزی در انتخابات مه ۲۰۲۴ نیاز دارد، تحلیلگران تاکید دارند که حزب «بهاراتیا جاناتا» به‌وضوح ضد مسلمانان است و فقط قصد دارد سبب شکسته شدن آرای این جامعه اقلیتی شود.

بهاراتیا جاناتا برای پیروزی مودی در انتخابات پیش رو، ۲۵ هزار نفر از سران، معلمان، کارآفرینان و کارکنان بازنشسته دولت جامعه مسلمان هند را استخدام کرده است؛ این کارزار بخشی از یک فشار بزرگ‌تر برای جذب ۲۰۰ میلیون مسلمان هند است که بهاراتیا جاناتا رویکرد نادرست و تبعیض‌آمیزی نسبت به آن‌ها داشته است.

اگرچه مودی در نظرسنجی‌ها پیشتاز است، اما اتحاد جدید مخالفانش و شکست اخیر در انتخابات کلیدی ایالتی، سران بهاراتیا جاناتا را به شدت نگران کرده است.

مسلمانان و گروه‌های حقوق بشر مدعی هستند که برخی از اعضا و وابستگان بهاراتیا جاناتا سخنان نفرت‌محور و خشونت‌آمیز ضد اسلامی و ضد مسلمانان را ترویج کرده، سازمان‌های غیردولتی اسلامی را تحت نظارت شدید قرار داده و اموال مسلمانان را تخریب کرده‌اند.

این در حالی است که مودی، منکر وجود تبعیض علیه مسلمانان در هند است.

اگرچه بر اساس داده‌های دولت هند، درگیری‌های خشونت‌آمیز بین هندو‌ها و مسلمانان از زمان به قدرت رسیدن بهاراتیا جاناتا کمتر شده است، اما بررسی‌ها نشان می‌دهد که تنش‌ها همچنان بالاست.

به گفته سران جامعه اسلامی هند و محققان خارجی، بسیاری از مسلمانان می‌گویند که در ترس از فعالان هندویی زندگی می‌کنند که از سیاست‌های هندوگرایانه بهاراتیا جاناتا جسور شده‌اند.

انتهای پیام/


ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *