نشست هم‌اندیشی مدیران دفاتر کل مجتمع‌های قضایی تهران برگزار شد

13:40 - 10 آبان 1402
کد خبر: ۴۷۴۲۲۵۱
دسته بندی: قضایی ، حقوقی
نشست هم‌اندیشی مدیران دفاتر کل مجتمع‌های قضایی تهران برگزار شد
نشست هم‌اندیشی مدیران دفاتر کل مجتمع‌های قضایی با حضور رئیس کل دادگاه‌های عمومی و انقلاب تهران در فضایی علمی و تخصصی برگزار شد.

خبرگزاری میزان- ربیع‌اله قربانی در نشست هم‌اندیشی مدیران دفاتر کل مجتمع‌های قضایی تهران ضمن تسلیت شهادت مردم بی‌دفاع غزه بیان کرد: از زحمات و تلاش‌های شبانه روزی، عملکرد مطلوب و شاخص همه مدیران دفاتر کل در مجتمع‌های قضایی تهران که خالصانه، جهادی و هماهنگ با سرپرستان مجتمع‌ها، گام بر می‌دارند قدردانی می‌کنم.

رئیس کل دادگاه‌های عمومی و انقلاب تهران گفت: هدف از برگزاری جلسات هم‌اندیشی در سطح مدیران دفاتر کل در مجتمع‌های قضایی تهران، بررسی فرآیند ها، آسیب‌ها و مشکلات پیش‌رو است که انتظار می‌رود با برگزاری چنین نشست‌هایی با هم‌فکری، دریافت نظرات و راهکار‌های علمی و کاربردی برای ارتقای وضعیت موجود به وضعیت مطلوب‌تر گام‌های موثری برداشته شود. 

رئیس کل محاکم تهران گفت: تشکیلات قضایی مسئول اجرای عدالت است و معیار اجرای عدالت برای سالم‌سازی جامعه قانون است. لازمه اجرای صحیح و عمل به قانون این است که به موازین قانونی عالم بود.

نشست هم‌اندیشی مدیران دفاتر کل مجتمع‌های قضایی تهران برگزار شد

قربانی ادامه داد: ضمانت اجرای قوانین و مقررات در اختیار دستگاه قضایی است و سلامت قوه قضاییه موجب سالم‌سازی جامعه و سایر دستگاه‌ها می‌شود. 

وی گفت: دستگاه قضایی یک نهاد علم محور است و عملکرد منابع انسانی آن اعم از قاضی، کارکنان و عوامل پیرامون آن مبتنی بر علم و دانش است و علم به قوانین و عمل به آن موجب می‌شود عقلانیت و عدالت در نظام قضایی تحقق پیدا کرده و برجسته می‌شود.

رئیس کل دادگاه‌های عمومی و انقلاب تهران اظهار کرد: از ابتدای پیروزی انقلاب اسلامی ساختار قوه قضاییه در مسیر رشد و پویایی بوده است.

 رئیس کل محاکم تهران گفت: یکی از مهم‌ترین ابعاد در ساختار قوه قضاییه منابع انسانی است که همواره بالاخص در دوره تحول و تعالی تلاش شده است بهترین، توانمند‌ترین و فاضل‌ترین افراد جذب سیستم قضایی شوند. 

رئیس کل دادگاه‌های عمومی و انقلاب تهران بیان کرد: انتظار داریم مدیران دفاتر کل در مجتمع‌های قضایی تهران دو موضوع نظارت و آموزش را نسبت به همکاران اداری مورد توجه ویژه قرار دهند. هرکدام از ما در هر قسمتی از سیستم قضایی باشیم به تناسب جایگاه، تکالیف نظارتی داریم و باید به این تکالیف عمل شود.

قربانی اظهار کرد: مدیران دفاتر کل باید به‌‎صورت مستمر و میدانی از دفاتر شعب بازدید و ارزیابی داشته باشند و با رصد مشکلات نقاط قوت و ضعف شعب را به ستاد محاکم منعکس کنند تا بتوان با برنامه ریزی شرایط بهتری را ایجاد کرد.

وی با اشاره به دستورالعمل حفظ کرامت و ارزش‌های انسانی در قوه قضاییه بیان کرد: انتظار می‌رود همه مدیران در ستاد و مجتمع‌های قضایی تهران تکریم ارباب رجوع و احترام به مردم را در دستور کار خود داشته و در انجام این مهم از هیچ کوششی فروگذار نباشند. 

در این نشست هم‌اندیشی، معاونان قضایی-ستادی، مدیر دفتر کل محاکم و همه مدیران دفاتر کل مجتمع‌های قضایی تهران در حضور رئیس کل دادگاه‌های عمومی و انقلاب تهران به بیان دیدگاه‌ها، نظرات، انتقادات و پیشنهاد‌ها در زمینه‌های مختلف و در فضای کاملا حرفه‌ای و صمیمی پرداختند.

انتهای پیام/ 


ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *