پیشتازی ترامپ از بایدن در نظرسنجی‌های انتخاباتی

11:24 - 15 آبان 1402
کد خبر: ۴۷۴۳۰۲۹
پیشتازی ترامپ از بایدن در نظرسنجی‌های انتخاباتی
نتایج منتشر شده نظرسنجی‌های جدید انتخاباتی آمریکا نشان می‌دهد که دونالد ترامپ در بیشتر ایالت‌های کلیدی در مقایسه با جو بایدن پیشتاز است.

خبرگزاری میزان – نظرسنجی‌های جدید «نیویورک تایمز» و «کالج سِینا» نشان می‌دهد که «دونالد ترامپ»، رئیس‌جمهور سابق آمریکا در مقایسه با «جو بایدن»، رئیس‌جمهور فعلی این کشور در پنج ایالت از شش ایالت کلیدی این کشور پیشتاز است.

نتایج نشان می‌دهد که ترامپ با اختلاف ۴ تا ۱۰ درصدی در میان رای‌دهندگان ثبت‌شده در ایالت‌های آریزونا، جورجیا، میشیگان، نوادا و پنسیلوانیا از بایدن پیشی گرفته است.

این نظرسنجی نشان داد که «بایدن» تنها در ایالت کلیدی ویسکانسین با ۲ درصد در مقایسه با ترامپ پیشتاز است.

در سراسر شش ایالت کلیدی که «بایدن» در سال ۲۰۲۰ در همه آن‌ها پیشتاز بود، رئیس‌جمهور فعلی به‌طور متوسط تنها بین ۴۸ تا ۴۴ درصد آرا را کسب کرده است.

 

پیشتازی ترامپ از بایدن در نظرسنجی‌های انتخاباتی ایالت‌های کلیدی آمریکا

 

نارضایتی در سراسر نظرسنجی «تایمز/سینا» موج می‌زند و اکثریت رای‌دهندگان می‌گویند که سیاست‌های «بایدن» شخصا به آن‌ها آسیب زده است.

این نظرسنجی همچنین نشان می‌دهد که ائتلاف چند نژادی و چند نسلی که بایدن را انتخاب کرد، تا چه حد در حال فروپاشی است. 

گروه‌های جمعیتی که در سال ۲۰۲۰ با اختلاف زیادی از بایدن حمایت کرده بودند، اکنون به شدت از این دولت انتقاد می‌کنند، زیرا دو سوم رای‌دهندگان می‌بینند که کشور در مسیر اشتباهی حرکت می‌کند.

میزان حمایت از بایدن و ترامپ در میان قشرهای مختلف

براساس این نظرسنجی، اکنون کمتر از ۱۰ درصد رای‌دهندگان زیر ۳۰ سال به «بایدن» رای داده‌اند. همچنین حمایت از «بایدن» در میان لاتین‌تبار‌ها کاهش یافته و به کمتر از ۱۰ درصد رسیده است.

در همین حال، میزان حمایت از «بایدن» در شهر‌ها حدود نصف حمایت از ترامپ در مناطق روستایی است.

در حالی که زنان همچنان از «بایدن» حمایت می‌کردند، مردان با اختلاف ۲ برابر بیشتر «ترامپ» را ترجیح می‌دادند و این مزیت جنسیتی را که در سال‌های اخیر به بسیاری از دستاورد‌های دموکرات‌ها دامن زده بود، معکوس کرد.

رای‌دهندگان سیاه‌پوست که مدت‌ها سنگری برای دموکرات‌ها و «بایدن» بودند، اکنون ۲۲ درصد رای‌ها به «ترامپ» در شش ایالت کلیدی را تشکیل می‌دهند؛ سطحی که برای یک جمهوری‌خواه در دوران مدرن دیده نشده است.

عدم مقبولیت گسترده ۲ نامزد نزد مردم آمریکا

براساس این نظرسنجی، «بایدن» و «ترامپ» هر ۲ عمیقا و به‌طور مشابه نزد رای‌دهندگان منفور هستند. بسیاری از رای‌دهندگان، که بیشتر آنها می‌گویند که کشورشان در مسیر اشتباهی قرار گرفته است، ناامیدی خود را از رئیس‌جمهور فعلی ابراز می‌کنند.

کارشناسان می‌گویند که «بایدن» هنوز یک سال فرصت دارد تا اوضاع را تغییر دهد. 

نظرسنجی نشان می‌دهد که چگونه «بایدن» سال آینده را با عقب بودن از «ترامپ» آغاز می‌کند. این درحالی است که «ترامپ» چهار بار به اتهامات جنایی متهم شده و در سال ۲۰۲۴ نیز محاکمه خواهد شد. 

همچنین در گزارش برگزارکنندگان این نظرسنجی شده که نگرانی‌ها درباره افزایش سن و قدرت ذهنی رئیس‌جمهور فعلی تنها آغاز مجموعه گسترده‌ای از ضعف‌های «بایدن» در نتایج نظرسنجی است. ۶۲ درصد رای‌دهندگان عنوان کرده‌اند که «جو بایدن» هوشمندی لازم برای ریاست‌جمهوری را ندارد.

انتهای پیام/


ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *