گفت‌وگو|

ضرورت هوشمندسازی سامانه‌های قوه قضاییه در بروزرسانی سند تحول قضایی

8:05 - 10 آبان 1402
کد خبر: ۴۷۴۲۱۲۴
دسته بندی: سیاست ، مجلس و دولت
ضرورت هوشمندسازی سامانه‌های قوه قضاییه در بروزرسانی سند تحول قضایی
عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات توجه به الکترونیکی شدن قوه قضاییه را عامل مهمی برای کاهش ورودی پرونده به این دستگاه دانست و گفت: بهتر است قوه قضاییه به سمت هوشمندسازی سامانه‌های خود در همه ابعاد پیش برود.

احمدحسین فلاحی در گفت‌وگو با میزان، ضمن اشاره به بروزرسانی سند تحول قضایی بیان کرد: همانطور که طی سال‌های گذشته از دولت الکترونیک بهره‌مند شدیم لازم است قوه قضاییه نیز الکترونیک شود. به عنوان مثال با این اقدام مردم می‌توانند به سامانه‌های ثبت در محل کار یا خانه دسترسی داشته باشند، اما در حال حاضر فقط با مراجعه به دفاتر الکترونیک قضایی قادر به انجام این کار هستند.

عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس با بیان اینکه امروز بسیاری از پرونده‌های قوه قضاییه ناشی از حکمرانی سنتی است ادامه داد: اگر دستگاه‌ها بر اساس سامانه‌های هوشمند به هم متصل باشند عملکرد بهتری خواهند داشت. 

وی اظهار کرد: باید دستگاه قضایی به سمت سیستمی اداره کردن برود‌، اگر الزام به ثبت در سامانه باشد پرونده‌ای تشکیل نمی‌شد یا در هنگام معامله کلاهبرداری نمی‌شود و اطاله دادرسی نخواهد شد.

فلاحی گفت: بهتر است قوه قضاییه به سمت هوشمندسازی سامانه‌های خود در همه ابعاد پیش برود، این کار مقدمه‌ای خواهد شد تا پرونده‌ای تشکیل نشود و ورودی پرونده‌ها کم و کمتر شود.

انتهای پیام/


ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *