ناپدید شدن اجباری؛ جنایت دیگر رژیم صهیونیستی علیه ساکنان غزه

8:59 - 09 آبان 1402
کد خبر: ۴۷۴۱۹۹۸
دسته بندی: حقوق بشر ، عمومی
ناپدید شدن اجباری؛ جنایت دیگر رژیم صهیونیستی علیه ساکنان غزه
قطع ارتباط فلسطینیان غزه با سایر نقاط جهان اقدامی در زمینه جنایت ناپدید شدن اجباری از سوی رژیم صهیونیستی است.

خبرگزاری میزان - سخنگوی ارتش رژیم صهیونیستی به‎تازگی یک «پیام فوری» را خطاب به ساکنان نوار غزه منتشر کرد و مدعی شد: برای «ایمنی فوری»، از ساکنان شمال غزه و شهر غزه خواسته شد «به طور موقت به جنوب منتقل شوند».

ادعای نگرانی رژیم صهیونیستی برای امنیت ساکنان غزه

این پیام به دلایل مختلف بسیار مضحک است، از جمله اینکه انگلیسی نه زبان رسمی رژیم صهیونیستی و نه فلسطین است که نشان می‌دهد مخاطب مورد نظر در واقع جمعیتی نبوده که «امنیت فوری» آن‌ها به ظاهر مورد نگرانی این مقام رژیم صهیونیستی است. 

 

 

در واقع، اگر امنیت واقعا یک نگرانی است، ارتش رژیم صهیونیستی بیش از ۸ هزار فلسطینی را در طول ۳ هفته سلاخی نمی‌کرد، از جمله بیش از ۳ هزار کودک. 

همچنین رژیم صهیونیستی پس از هشدار قبلی خود به فلسطینیان در شمال غزه برای تخلیه منازل و رفتن به جنوب غزه، به بمباران شمال و جنوب غزه ادامه نمی‌داد.

انتقاد دیگر این که با توجه به خاموشی کامل ارتباطاتی که رژیم صهیونیستی ترتیب داده و غزه را بدون تلفن یا خدمات اینترنتی رها کرده بود، مشخص نیست که ساکنان نوار غزه چگونه باید این «پیام فوری» را دریافت کنند.

در حالی که این یک پیام موثر نبوده و کاملا آشکار است که ساکنان نوار غزه نمی‌توانند به آن دسترسی پیدا کنند، اما حامیان رژیم صهیونیستی این پیام را «تلاش اسرائیل برای جلوگیری از آسیب رسیدن به غیرنظامیان» عنوان می‌کنند.

 

 

«خاموشی موقت» در غزه به اندازه‌ای طولانی بود که باعث ایجاد حس نافذ درماندگی در بسیاری از مردم در سراسر جهان شد، به‌خصوص آن‌هایی که خانواده‌شان در غزه است. عدم اطمینان عذاب‌آور در بسیاری از پست‌های رسانه‌های اجتماعی وجود داشت.

«ماجد ابوسلامه»، که اهل اردوگاه آوارگان جبالیا در غزه است، اما در حال حاضر در برلین زندگی می‌کند، خود بازمانده تجاوزهای مکرر رژیم صهیونیستی است، از جمله هدف قرار دادن مدرسه‌اش با مهمات غیرقانونی فسفر سفید. 

او با انتشار پیامی نوشت: «نمی‌دانم پدر و مادر و اعضای خانواده من در غزه کشته شده‌اند یا زنده هستند»

خاموشی ۳۶ ساعته ارتباطی به‌خصوص مرگبار بود، زیرا مانع از کار تیم‌های امدادی شد که ساکنان غزه نمی‌توانستند با آن‌ها تماس بگیرند تا افراد را از زیر آوار بیرون بیاورند و در غیر این صورت به افراد نیازمند رسیدگی کنند.

 

 

ناپدید شدن اجباری فلسطینیان؛ هدف دیرینه رژیم صهیونیستی

بدون شک این اقدامات رژیم صهیونیستی در میانه جنایت‌های خون‌بار در غزه، هدف شوم این رژیم را در بر می‌گیرد: ناپدید کردن فلسطینی‌ها هم از نظر فیزیکی و هم از نظر مفهومی.

حذف فلسطینی‌های غزه از شبکه آنلاین یک پیچش مدرن در پدیده دیرینه ناپدید شدن‌های اجباری است، حداقل از نظر عدم پاسخگویی برای قربانیان.

به گزارش الجزیره، همان‌طور که در طول دهه‌ها دیده شده است، در موقعیت‌های ناپدید شدن اجباری دسته‌جمعی، اعضای خانواده افراد ناپدید شده اغلب به شکنجه روانی دائمی محکوم می‌شوند و قادر به آغاز فرآیند سوگواری نیستند؛ ماندن در تاریکی که دقیقا چه اتفاقی برای فرد گم شده افتاده است.

بدیهی است که آزمایش اخیر خاموشی ارتباطاتی در غزه از سوی رژیم صهیونیستی یک اقدام کوتاه‌مدت در زمینه ناپدید شدن اجباری بود و با این حال، در زمینه ۷۵ سال گذشته پاکسازی قومی رژیم صهیونیستی و قتل عام فلسطینیان، باید یک پیام نسبتا فوری ارسال کند.

انتهای پیام/



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *