بحران در بیمارستان‌های غزه؛ تداوم تهدید‌های رژیم صهیونیستی برای بمباران

9:10 - 08 آبان 1402
کد خبر: ۴۷۴۱۸۳۵
دسته بندی: حقوق بشر ، عمومی
بحران در بیمارستان‌های غزه؛ تداوم تهدید‌های رژیم صهیونیستی برای بمباران
کمبود سوخت، دارو و تجهیزات پزشکی از یک سو و تهدید‌های رژیم صهیونیستی برای تخلیه و بمباران، بیمارستان‌های غزه را با بحران مواجه کرده است.

خبرگزاری میزان – رژیم صهیونیستی در طول حدود ۴ هفته اخیر تجاوزهای خود را در نوار غزه با شدت ادامه داده و محاصره همه‎جانبه‌ای را علیه ساکنان غزه اعمال کرده است.

ارتش رژیم صهیونیستی علاوه بر این، بیمارستان‌ها و مدارس غزه را که ده‌ها هزار نفر در آن‌ها پناه گرفته‎اند، تهدید به بمباران می‌کند و خواستار تخلیه آنهاست.

در جدیدترین جنایت خود، این رژیم اطراف بیمارستان قدس را هدف قرار داده که این حمله آسیب‌هایی به بیمارستان وارد کرده و افراد حاضر در آن دچار حالت خفگی شدند.

هشدار نهاد‌های فلسطینی درباره تجاوز به بیمارستان‌ها و مراکز بهداشتی

هلال احمر فلسطین، گزارش داد: اشغالگران به‌طور مستمر اطراف بیمارستان قدس را مستقیم هدف قرار می‌دهند و هدفشان این است که ما را مجبور به تخلیه این بیمارستان کنند.

 

 

بر اساس گزارش این نهاد فلسطینی، بخش‌هایی از بیمارستان قدس آسیب دیده و بیماران و آوارگان در اثر بمباران اطراف بیمارستان دچار حالت خفگی شدند.

در همین حال مدیر بیمارستان قدس، گزارش داد: تماس‌هایی دریافت کردیم که از ما خواستند بیمارستان را تخلیه کنیم و این در حالی است که حدود ۱۴ هزار آواره در داخل بیمارستان قدس هستند.

سخنگوی وزارت بهداشت فلسطین نیز گفت: تیم‌های پزشکی نمی‌توانند به تعداد زیاد مجروحان رسیدگی کنند و ما به سرعت از دانشجویان دانشکده‌های پزشکی و موسسات بهداشتی می‌خواهیم که برای کاهش فشار بر خدمه، به ما بپیوندند.

وی هشدار داد: رژیم اشغالگر به دنبال تضعیف نهاد‌های بهداشتی است و ما از تکرار قتل‌عام بیمارستان المعمدانی می‌ترسیم.

جنبش مقاومت اسلامی حماس نیز هشدار داد: ما نسبت به کشتار جدید از سوی اشغالگران در بیمارستان قدس هشدار می‌دهیم و جهان باید مسئولیت خود را برای توقف تجاوز به غیرنظامیان بر عهده بگیرد.

سخنگوی حماس، گفت: تقاضای اشغالگران درباره تخلیه بیمارستان قدس و بمباران ساختمان‌های اطراف آن مقدمه‌ای برای کشتار جدید است که جان ۱۴ هزار آواره را تهدید می‌کند؛ ما از همه کشور‌ها و نهاد‌های بین‌المللی می‌خواهیم که برای محافظت از بیمارستان‌هایی که نقش انسان‌دوستانه در نجات جان بیش از دو میلیون شهروند دارند، اقدام فوری انجام دهند.

 

 

رژیم صهیونیستی علاوه بر این اطراف بیمارستان شهدای الاقصی را نیز هدف قرار داده است.

«بسام مراد»، رئیس بیمارستان قدس، گفت: آن‌ها اشاره کردند که این منطقه قرار است یک منطقه نظامی شود، درگیری رخ خواهد داد و منطقه خطرناک خواهد بود و ما باید به سرعت بیمارستان را تخلیه کنیم.

بمباران اطراف بیمارستان‌ها 

بر اساس به‌‎روزرسانی سازمان بهداشت جهانی در روز شنبه گذشته، گزارش‌هایی درباره بمباران نزدیکی بیمارستان‌های اندونزی و الشفاء در غزه وجود دارد و این در حالی است که خدمات مختلف به دلیل پرتاب بمب‌های بیشتر از سوی جنگنده‌های رژیم صهیونیستی قطع شده است.

سازمان بهداشت جهانی در بیانیه‌ای، گفت: سازمان جهانی بهداشت مجددا تاکید می‌کند که تخلیه بیماران بدون به خطر انداختن جان آن‌ها غیرممکن است و هر ساعت تعداد مجروحان بیشتر می‌شود، اما آمبولانس‌ها نمی‌توانند به آن‌ها دسترسی پیدا کنند و سردخانه‌ها پر هستند.

بیانیه کارشناس شورای حقوق بشر سازمان ملل

«فرانچسکا آلبانیز»، کارشناس شورای حقوق بشر سازمان ملل حملات مداوم رژیم صهیونیستی به نوار غزه را «فاجعه سیاسی و انسانی» توصیف کرده و گفت که از ابعاد این فاجعه شوکه شده است.

 

به گفته وی، مدارس هدف بمباران قرار گرفته‌اند، بیمارستان‌ها مورد اصابت قرار گرفته‌اند و محاصره تشدید شده است. سران اسرائیل، به هر نحوی، همه فلسطینی‌های غزه را مقصر می‌دانند و آن‌ها را مسئول اعلام و همه فلسطینی‌ها را مجازات می‌کنند. ما از یک قدرت اشغالگر صحبت می‌کنیم. اسرائیل در مقابل فلسطینی‌ها یک رژیم اشغالگر است. 

سازمان ملل گزارش داد که یک‌سوم بیمارستان‌ها در سراسر نوار غزه به دلیل قطع برق و «محاصره کامل» از سوی رژیم صهیونیستی که مانع ورود کالا‌هایی مانند سوخت و دارو می‌شود، از کار افتاده‌اند.

وضعیت بیمارستان‌های سراسر غزه بسیار بحرانی است؛ کمبود دارو و تجهیزات، اتمام سوخت، قطعی برق، تعداد بالای مجروحان و شهدا و تکمیل ظرفیت بیمارستان‌ها و سردخانه از جمله مشکلاتی است که بیمارستان‌های غزه در حال حاضر با آن دست و پنجه نرم می‌کنند.

در جنوب غزه، بیمارستان ناصر با تامین مواد غذایی، برق و دارو با مشکل مواجه شده است.

انتهای پیام/



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *