تجلیل از بازنشستگان و قضات نمونه دستگاه قضایی استان مازندران

9:30 - 08 آبان 1402
کد خبر: ۴۷۴۱۸۴۹
دسته بندی: قضایی ، حقوقی
تجلیل از بازنشستگان و قضات نمونه دستگاه قضایی استان مازندران
رئیس کل دادگستری مازندران به همراه معاونان و جمعی از قضات دادگستری استان در مراسمی از بازنشستگان و قضات نمونه تجلیل کردند.

خبرگزاری میزان- حجت‌الاسلام‌والمسلمین محمدصادق اکبری در جلسه تجلیل از بازنشستگان و قضات نمونه دادگستری استان مازندران ضمن تقدیر از زحمات و تلاش‌های قضات دادگستری مازندران اظهار کرد: در روایتی از امام رضا (ع) سه ویژگی رازداری، مدارا و صبوری از صفات مومن ذکر شده است؛ رازداری از ویژگی‌های خداوند، مدارا از ویژگی‌های پیامبران و صبر از ویژگی‌های ائمه معصومین است، آراسته شدن یکایک قضات و کارمندان دستگاه قضایی به این سه ویژگی به لحاظ ارتباط بامردم، ضروری است.

رئیس کل دادگستری مازندران بر حفظ اسرار مردم تاکید کرد و گفت: در روزگار کنونی که بازار شایعه و دروغ پراکنی در اجتماع و فضای مجازی زیاد است، مکتون کردن اسرار مراجعان وحفظ اطلاعات مندرج درپرونده‌ها از ضروریات است.

حجت‌الاسلام‌والمسلمین اکبری به اهمیت مدارا با مردم نیز اشاره و بیان کرد: همانطور که امام حسین (ع) فرمودند: مراجعه مردم به ما از نعمت‌های الهی است . باید قدردان این نعمت باشیم و علیرغم فشار کاری و کثرت مراجعان با مدارا و سعه صدر با مردم برخورد کنیم.

وی افزود:صدقه، مصادیق، محاسن و برکات بسیار زیادی دارد، مدارا با مردم نیز از مصادیق صدقه محسوب می‌شود و اگر از این منظر نگاه کنیم مردم‌دار بودن و مردم‌دوستی، موجب ازدیاد رزق و روزی، طول عمر و برکت در زندگی ما می‌شود.

رئیس کل دادگستری مازندران خاطرنشان کرد: فشار کاری نباید موجب ناشکیبایی قضات شود، با وجود همه سختی‌ها و مشقات، برخورد ما با مردم دردمندی که به ما مراجعه می‌کنند باید توام با صبوری و مهربانی باشد و رسیدگی به پرونده‌ها نیز باید با سرعت و دقت انجام شود تا حقوق مردم در اثر تعجیل یا تاخیر نامتعارف در رسیدگی‌ها ضایع نشود.

وی در پایان بر رسیدگی به پرونده‌های مهم، مسن و معوق تاکید کرد و گفت: نظارت بر محاکم به ویژه محاکم تجدیدنظر باید به‌طور مستمر صورت گیرد تا پرونده بلاتکلیف در شعبه‌ای نداشته باشیم.

 در پایان این مراسم از ۲ قاضی نمونه کشوری سید نبی هاشمی رئیس شعبه ۱۷ دادگاه تجدیدنظر استان و عباس قادی رئیس شعبه ۱۰۵ دادگاه کیفری ۲ شهرستان ساری تقدیر شد.

همچنین قضات بازنشسته نبی‌الله مسلمی پطرودی، محمد مدانلو جویباری، محمد جعفری، حجت‌الاسلام والمسلمین رمضان زارع، محمد حسن فتحی و حمید رحمانی تجلیل شدند.

انتهای پیام/ 


ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *