رئیس کل دادگستری مازندران: ارتقای امنیت هدف مشترک دستگاه قضایی و نیروی انتظامی است

14:25 - 06 آبان 1402
کد خبر: ۴۷۴۱۵۷۲
دسته بندی: قضایی ، حقوقی
رئیس کل دادگستری مازندران: ارتقای امنیت هدف مشترک دستگاه قضایی و نیروی انتظامی است
رئیس کل دادگستری استان مازندران، امنیت را زیرساخت همه فعالیت‌ها و از ضروریات جامعه دانست و تصریح کرد: ارتقای امنیت در سطح استان هدف مشترک دستگاه قضایی و نیروی انتظامی است و در این راستا با مخلان نظم و امنیت برخورد قاطع و قانونی خواهد شد.

خبرگزاری میزان- حجت‌الاسلام والمسلمین محمدصادق اکبری در همایش امنیت و اقتدار در پرتو عدالت که به میزبانی فرماندهی انتظامی استان مازندران برگزار شد، با اشاره به اینکه تداوم اینگونه نشست‌ها موجب بهبود عملکرد مجموعه انتظامی و دستگاه قضایی خواهد بود، مسئولیت نیروی انتظامی را بسیار خطیر و ارزشمند برشمرد. 

وی افزود: دستگاه قضایی و نیروی انتظامی در کنار دیگر دستگاه‌های امنیتی نقش بسیار مهمی در راستای ارتقای امنیت به‌عنوان بستری برای انجام سایر فعالیت‌ها، در بخش‌های مختلف دارند و دستگاه قضایی استان با همراهی و تعامل نیروی انتظامی با هرگونه اقدام مجرمانه‌ای که مخل امنیت است، برخورد سریع، قاطع و بازدارنده خواهد داشت.

حجت‌الاسلام والمسلمین اکبری تاکید کرد: در کنار ارتقای امنیت، مبارزه با فساد نیز مورد تاکید مقام معظم رهبری و رئیس قوه قضاییه است، لذا در مواجهه با هرگونه فساد، واکنشی قاطع و سریع، توام با دقت خواهیم داشت.

رئیس کل دادگستری استان مازندران با بیان اینکه تحقیق در مورد جرایم و جمع‌آوری دلایل جرم باید با دقت کامل، عادلانه و مدبرانه انجام شود، اظهار کرد: باید دلسوزانه و متعهدانه، توام با دقت و سرعت نسبت به تمام زوایای موضوع ورود و با جمع آوری همه اطلاعات، برخورد قانونی متناسب با مجرمان اعمال شود.

حجت‌الاسلام والمسلمین اکبری خاطرنشان کرد: در عین قاطعیت، رعایت حقوق شهروندی در همه مراحل دادرسی واجب و الزامی است و هرگونه نقض حقوق شهروندی، مغایر قانون و مستوجب برخورد قانونی خواهد بود.

وی تاکید کرد: رعایت حقوق شهروندی برای کسانی که به واحد‌های انتظامی و قضایی مراجعه می‌کنند، مورد تاکید دین مبین اسلام و قانونگذار است و باید در عین قاطعیت و سرعت در رسیدگی و اعمال مجازات، حقوق اصحاب دعوی نیز توام با کرامت حفظ شود.

رئیس کل دادگستری استان مازندران با اشاره به در پیش بودن انتخابات افزود: مردم ولایتمدار استان مازندران با در نظر داشتن، مشارکت، امنیت، سلامت و رقابت به‌عنوان ۴ مولفه مدنظر مقام معظم رهبری، امسال نیز همانند ادوار گذشته، انتخاباتی پرشور را برگزار کرده و در این مسیر، دستگاه‌های قضایی، انتظامی و امنیتی نیز آمادگی کامل دارند تا انتخابات به بهترین شکل ممکن برگزار شود.

 فرماندهی انتظامی استان، اعضای شورای برنامه ریزی دادگستری و معاونت‌های حوزه‌های مختلف فرماندهی انتظامی مازندران و همچنین دادستان‌ها و روسای دادگستری حوزه‌های قضایی و فرماندهان انتظامی شهرستان‌های استان به صورت ویدیو کنفرانس در همایش امنیت و اقتدار در پرتو عدالت (کمیته راهبردی قضایی و انتظامی) حضور داشتند.

انتهای پیام/ 


ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *