گفت‌وگو|

مترو تهران- ورامین- پیشوا؛ وعده رئیس جمهور برای بهره‌برداری از این مسیر به کجا رسید؟

7:45 - 07 آبان 1402
کد خبر: ۴۷۴۱۵۹۰
مترو تهران- ورامین- پیشوا؛ وعده رئیس جمهور برای بهره‌برداری از این مسیر به کجا رسید؟
امام جمعه موقت ورامین گفت: در گذشته کوتاهی‌های جدی درباره مترو تهران ورامین شده است اما انتظار می‌رود دستورات موکد رئیس جمهور برای راه‌اندازی این مترو به صورت میدانی و محسوس و با سرعت تحقق یابد، تا مردم ببینند که حق آن‌ها مورد توجه و پیگیری مسئولان است.

حجت الاسلام و المسلمین سید محسن محمودی در گفت‌وگو با میزان، ضمن اشاره به روند راه‌اندازی متروی «تهران - ورامین - پیشوا» بیان کرد: مطالبه جدی مردم ورامین راه‌اندازی مترو است و در پی سفر آیت‌الله رئیسی به شهرستان‌های ورامین، پیشوا و قرچک این موضوع و عملیاتی شدن مترو در این مناطق مورد تاکید قرار گرفت.

امام جمعه موقت ورامین ادامه داد: معاون اجرایی و مجموعه‌های دیگر جلساتی گذاشتند و مصوباتی در این باره داشتند، اما متاسفانه تاکنون این مصوبات خروجی عینی و میدانی نداشته است.

وی با بیان اینکه مطالبه جدی مردم این خطه این است که دستور رئیس جمهور مبنی بر راه‌اندازی مترو در قرچک، ورامین و پیشوا اجرایی و عملیاتی شود اظهار کرد: مردم از این تاخیر و تعلل‌ها به‌شدت گله‌مند هستند.

محمودی بیان کرد: داشتن مترو نیاز مردم است و تاخیر دو دهه‌ای برای راه‌اندازی این مسیر بی‌مهری به مردم این منطقه است.

رئیس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی استان تهران افزود: در گذشته کوتاهی‌های جدی درباره مترو تهران ورامین شده است اما انتظار می‌رود دستورات موکد رئیس جمهور برای راه‌اندازی این مترو به صورت میدانی و محسوس و با سرعت تحقق یابد تا مردم ببینند که حق آن‌ها مورد توجه و پیگیری مسئولان است.

وی بیان کرد: پیشوا، ورامین و قرچک به اضافه مهاجرین بیش از یک میلیون جمعیت دارد و بسیاری از مردم برای کار و شغل خود به تهران و شهر‌های مجاور سفر می‌کنند و روزانه صد‌ها هزار نفر در جاده ورامین تردد دارند.

امام جمعه موقت ورامین گفت: در جاده ورامین روزانه بیش از ۱۲۰ هزار تردد ماشینی داریم و قطار حومه بیش از ده‌ها هزار نفر از مسافران را از شهرستان‌های جنوب شرق جابه‌جا می‌کند، این جمعیت بیش از یک میلیونی نیاز جدی به قطار و مترو دارد. آنها از ترافیک و مشکلات رفت و آمد به تهران به شدت گله‌مند هستند و از دولت سیزدهم انتظار دارند مشکلات را حل کند.

وی ضمن انتقاد از کاستی‌های قطار حومه تهران - ورامین - گرمسار گفت: مسافران زیادی از این خط قطار برای تردد به تهران و حومه استفاده می‌کنند اما با مشکلاتی از جمله کمبود واگن قطار، طولانی و فاصله‌دار بودن ساعات مسافرگیری و گاهی تهویه نامناسب مواجه هستند.

انتهای پیام/


ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *