رؤسای قوه قضائیه وکیل آنلاین مجله حقوقی

منابع متحرک منشاء اصلی آلودگی شهر تهران است

11:34 - 03 آبان 1402
کد خبر: ۴۷۴۱۰۹۶
منابع متحرک منشاء اصلی آلودگی شهر تهران است
رئیس سازمان حفاظت از محیط زیست گفت:براساس داده‌ها بیشترین دلیل آلودگی هوا در شهر تهران مربوط به صنایع متحرک و غالبا بنزینی است.

خبرگزاری میزان - علی سلاجقه، امروز چهارشنبه ۳ آبان ۱۴۰۲ و در حاشیه جلسه هیات دولت درباره تمهیدات دولت برای مقابله با آلودگی هوا با توجه به آغاز فصل سرما گفت: در این مورد انجام ۲ اقدام اساسی در دستور کار قرار گرفته که یکی استفاده از وسایل حمل و نقل عمومی برقی است. شهرداری تهران حدود هزار اتوبوس برقی را وارد سیستم حمل و نقل عمومی می‌کند و ۷ نوع خودروی برقی هم توسط رئیس جمهور بهره‌برداری شده و در حال ورود به چرخه حمل و نقل عمومی است، همچنین ۱۵۰ ایستگاه شارژ خودروی برقی نیز در شهر‌های تهران و کرج افتتاح شده و حتما تا پایان سال به هزار ایستگاه می‌رسد، در ساری، تبریز و اصفهان نیز این ایستگاه‌ها راه‌اندازی می‌شود.

وی ضمن اشاره به اینکه اقدام دیگر در این باره مرتبط با موضوع سوخت است، ادامه داد: امیدواریم به سمتی برویم که از سوخت‌های ناپاک و دارای آلاینده استفاده نشود و در حال پیگیری و مدیریت این موضوع هستیم. اقدام زیر بنایی بسیار خوبی در دستور کار وزارت نفت براساس تکالیفش قرار دارد و آن بهینه‌سازی و کیفی‌سازی سوخت است که تحقق این امر نیاز به بازه زمانی و اعتبار بسیار بالایی دارد که خوشبختانه در ۹ تا ۱۱ پالایشگاه کشور در حال انجام است.

رئیس سازمان حفاظت از محیط زیست افزود: براساس داده‌های ما و ایستگاه پایش سی‌وچهارگانه در شهر تهران بیشترین دلیل آلودگی هوا به صنایع متحرک و غالبا بنزینی مربوط می‌شود.

انتهای پیام/

 


ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *