گفت‌وگو|

پرونده‌های جنایت‌های جنگی رژیم صهیونیستی در حال شکل‌گیری است

7:45 - 25 آذر 1402
کد خبر: ۴۷۴۰۹۲۱
دسته بندی: حقوق بشر ، عمومی
پرونده‌های جنایت‌های جنگی رژیم صهیونیستی در حال شکل‌گیری است
رئیس مرکز گفت‌وگوی ادیان و فرهنگ‌ها با اشاره به اینکه پرونده‌های جنایت‌های جنگی رژیم صهیونیستی در حال شکل‌گیری است می‎گوید که جنایت‌های رژیم صهیونیستی باید در تمامی سطوح از سوی کشورهای اسلامی و ادیان الهی محکوم شود.

جنایت‌های رژیم صهیونیستی علیه فلسطین و به‌ویژه ساکنان نوار غزه از ابعاد مختلفی قابل بررسی است اما کشورهای اسلامی وظایف بسیاری در جهت مقابله با این جنایت ها و افشای آنها در سطح جهان دارند.

علی‌اکبر ضیایی، رئیس مرکز گفت‌وگوی ادیان و فرهنگ‌ها و مسئول کمیته حقوق بشر اسلامی در سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی در این رابطه در گفت‌وگو با خبرگزاری میزان می‎گوید: کارگروهی در مرکز گفت‌وگوی ادیان برای دفاع از حقوق بشر اسلامی شکل گرفته است.

رئیس مرکز گفت‌وگوی ادیان و فرهنگ‌ها با اشاره به اینکه اقدامات جنایتکارانه رژیم اشغالگر قدس در این کمیته بررسی می‌شود، اظهار کرد: طرح‌های متعددی برای محکوم کردن این اقدامات شکل گرفته است.

مسئول کمیته حقوق بشر اسلامی، بیان کرد: برخی از مراکز مردم‌نهاد و وابسته به دانشگاه‌های کشور در حال تشکیل دادگاه‌های مجازی هستند که این دادگاه‌های مجازی هم در داخل و هم در خارج از کشور از سوی سازمان‌های مردم نهاد تشکیل خواهد شد.

ضیایی، اضافه کرد: پرونده‌هایی که در حال حاضر از جنایت‌های جنگی و جنایت علیه بشریت رژیم صهیونیستی در حال شکل‌گیری است، قرار است به‎طور سازماندهی شده پرونده‌های حقوقی شوند و در دادگاه‎های بین‌المللی به‎صورت عملیاتی محکوم شود.

رئیس مرکز گفت‌وگوی ادیان و فرهنگ‌ها با اشاره به اینکه پیام رئیس سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی به رهبران ادیان در سراسر جهان ارسال شده و پاسخ‌هایی هم در حال دریافت است که اقدامات رژیم صهیونیستی محکوم شود، گفت: بیانیه دیگری هم درباره هدف قرار گرفتن مراکز مذهبی در غزه از سوی رژیم صهیونیستی، در مرکز گفت‌وگوی ادیان تهیه و به سازمان‌های مردم‌نهاد در خارج از کشور ارسال شده است.

انتهای پیام/



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *