ثبت ۵۵۴ تیراندازی جمعی در آمریکا

14:35 - 29 مهر 1402
کد خبر: ۴۷۴۰۳۱۹
دسته بندی: حقوق بشر ، عمومی
ثبت ۵۵۴ تیراندازی جمعی در آمریکا
تیراندازی‌های جمعی در آمریکا با سرعتی بی‌سابقه رخ می‌دهند و قربانی می‌گیرند.

خبرگزاری میزان – تیراندازی‌های جمعی در آمریکا همچنان رخ می‌دهند و قربانی می‌گیرند؛ این روند سبب شکستن رکورد‌های مختلفی از جمله در تعداد تیراندازی‌ها و شمار قربانیان شده است.

روند مرگ‌بار مذکور در حالی ادامه دارد که واشنگتن همچنان درگیر جنگ سیاسی در موضوع حمل و کنترل سلاح است؛ جنگی سیاسی میان صاحبان صنعت اسلحه و مخالفان حمل سلاح.

آمارها نشان می‌دهند که در آمریکا تعداد سلاح از تعداد شهروندان بسیار بیشتر است.

به گزارش «گان ویلونس آرشیو»، از آغاز سال ۲۰۲۳ تا پایان هفته سوم ماه اکتبر (دهمین ماه سال میلادی) در آمریکا ۵۵۴ مورد تیراندازی جمعی رخ داد؛ این بدان معنا است که آمریکا در سال جاری به‌طور میانگین شاهد ۱.۵ تیراندازی جمعی در روز بوده است.

۳۰ مورد از تیراندازی‌های جمعی سال جاری در آمریکا به قتل‌عام دسته‌جمعی منجر شد.

این پایگاه داده آمریکایی در گزارش خود آورده است که شمار قربانیان خشونت تسلیحاتی در آمریکا اعم از خودکشی، قتل و تیراندازی‌های تصادفی از آغاز سال جاری میلادی به ۳۴ هزار و ۶۸۷ نفر رسیده است.

۱۹ هزار و ۴۰۴ مورد از این تعداد مربوط به خودکشی و ۱۵ هزار و ۲۸۳ مورد مربوط به دیگر انواع خشونت تسلیحاتی است.

در عین حال، ۲۳۹ کودک زیر ۱۱ سال بر اثر خشونت تسلیحاتی جان خود را از دست داده و ۵۴۱ کودک دیگر در این رده سنی زخمی شدند.

شمار کودکان ۱۲ تا ۱۷ ساله قربانی خشونت تسلیحاتی نیز هزار و ۱۴۴ نفر و شمار زخمی‌های این رده سنی ۳ هزار و ۲۱۴ نفر اعلام شد.

۴۱ نفر از قربانیان خشونت تسلیحاتی در آمریکا در سال ۲۰۲۳ افسران پلیس بودند؛ از سوی دیگر پلیس آمریکا از آغاز سال ۲۰۲۳ تاکنون هزار و ۱۵۶ نفر را با اسلحه به قتل رسانده و ۶۵۳ نفر را زخمی کرده است.

تفکیک تعداد تیراندازی‌های جمعی براساس ماه‌های سال ۲۰۲۳ نیز نشان می‌دهد که ماه‌های جولای و مه مرگ‌بارترین ماه‌های امسال برای آمریکا از جهت تیراندازی‌های جمعی بوده‌اند.

در ژانویه ۵۴، فوریه ۴۰، مارس ۴۰، آوریل ۵۶، مه ۸۰، ژوئن ۶۶، جولای ۸۶، آگوست ۵۷، سپتامبر ۴۳ و در اکتبر ۲۶ تیراندازی جمعی در آمریکا رخ داد.

آمریکا در سال گذشته تا این تاریخ شاهد ۵۳۶ تیراندازی جمعی بوده است.

انتهای پیام/


ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *