رئیس کل دادگستری استان یزد:استفاده از نهاد‌های سازشی در جامعه فرهنگ‌سازی شود

13:20 - 26 مهر 1402
کد خبر: ۴۷۳۹۹۰۶
دسته بندی: قضایی ، حقوقی
رئیس کل دادگستری استان یزد:استفاده از نهاد‌های سازشی در جامعه فرهنگ‌سازی شود
رئیس کل دادگستری استان یزد گفت: باید استفاده از ظرفیت نهاد‌های سازشی نظیر شورا‌های حل اختلاف و نهاد‌های داوری و میانجیگری در جامعه به یک فرهنگ تبدیل شود.

خبرگزاری میزان_ غلامعلی دهشیری در نشست شورای قضایی استان یزد اظهار کرد: میل و رغبت مردم در حل اختلافات رجوع به دادگستری و طی فرایند دادرسی است، اما می‌توان بسیاری از اختلافات را با میانجیگری، داوری و استفاده ظرفیت شورا‌های حل اختلاف حل و فصل کرد.

وی بر ارتقاء آمار صلح و سازش در استان تأکید کرد و گفت: استان یزد در سال‌های اخیر با ثبت ۵۳ درصد سازش در پرونده‌های ورودی به شورا‌های حل اختلاف همواره در رتبه‌های برتر کشور قرار داشت بنابراین جا دارد با برنامه‌ریزی و استفاده از تمام استعداد‌ها و قابلیت‌ها بطور منظم، پایدار و بالنده در مسیر ارتقاء کیفی و کمی صلح و سازش در استان گام برداشت.

رئیس کل دادگستری استان یزد، پیشگیری از وقوع جرم را از رسالت‌های اصلی قوه قضاییه دانست و تصریح کرد: پیشگیری از وقوع جرم و آسیب‌های اجتماعی نیازمند برنامه‌ریزی هدفمند و هوشمندانه برای استحصال بهترین نتیجه و اثرگذاری است.

وی پیشگیری از وقوع جرم در قالب برنامه‌های وضعی، انتظامی، فرهنگی و اجتماعی را خواستار شد و عنوان کرد: برای حصول نتیجه و ماندگاری اثر برنامه‌های پیشگیرانه باید برای موضوع جرم و آسیب اجتماعی با نظر کارشناسان امر و نخبگان جامعه برنامه‌هایی در قالب‌های مختلف طراحی و دنبال کرد.

انتهای پیام/


ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *