گفت‌‌وگو|

عضو شورای اسلامی شهر تهران: نگران ساختمان‌های فرسوده در زمان زلزله هستیم

13:59 - 26 مهر 1402
کد خبر: ۴۷۳۹۷۲۴
عضو شورای اسلامی شهر تهران: نگران ساختمان‌های فرسوده در زمان زلزله هستیم
رئیس کمیسیون معماری و شهرسازی شورای اسلامی شهر تهران با توجه به به زلزله‌‍‌های اخیر کشور گفت: در رابطه با ساختمان‌های فرسوده نگرایی‌هایی داریم و امیدواریم نوسازی و بهسازی با سرعت صورت گیرد و مکشلات رفع شود.

مهدی عباسی در گفت‌وگو با میزان باتوجه به زلزله‌‍‌های اخیر کشور گفت: یکی از اصلی‌ترین مسائل برای پیشگیری از خسارات احتمالی زلزله این است که ساختمان‌های در حال ساخت باید مقاوم سازی شده و با اصول مهندسی ساخته شوند تا در برابر زلزله مقاومت لازم را داشته باشند.

وی داد: هنگامی که این اطمینان را از ساختمان‌های در حال ساخت داشته باشیم که در برابر زلزله مقاومت کافی دارند، گام‌های دیگر نوسازی بافت فرسوده، بهسازی ساختمان‌های مدنظر و آموزش به شهروندان برای مواجهه با زلزله است.

رئیس کمیسیون معماری و شهرسازی شورای اسلامی شهر تهران ضمن اشاره به اینکه قوانین و مقررات تا حد زیادی در این مورد راه‌گشا هستند، افزود: امیدواریم با نظارت‌های بیشتر بتوانیم عملکرد بهتری در این رابطه داشته باشیم.

این عضو شورای اسلامی شهر تهران بیان کرد: تمام مواردی که عنوان کردم در قانون وجود دارد و چنانچه بر اساس آن‌ها اقدام شود از ساختمان‌های در حال ساخت نگران نیستیم؛ در رابطه با ساختمان‌های فرسوده نگرایی‌هایی داریم و امیدواریم نوسازی و بهسازی با سرعت صورت گیرد و مشکلات رفع شود.

انتهای پیام/


ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *