اشتغال زندانیان زندان آذربایجان غربی در کارگاه تولید کفش

9:00 - 28 مهر 1402
کد خبر: ۴۷۳۹۶۹۱
دسته بندی: قضایی ، حقوقی
اشتغال زندانیان زندان آذربایجان غربی در کارگاه تولید کفش
یک کارآفرین در استان آذربایجان غربی زمینه اشتغال به کار ۲۰ مددجوی زندان را فراهم کرد.

مجید حسین‌زاده مدیر عامل شرکت ویستا آسان پوش منطقه آزاد ماکو در گفت‌وگو با میزان گفت: فعالیت این مجموعه و تولید کفش را از سال  ۹۷ آغاز کرده و توانستیم رقیب سرسخت محصولات خارجی در منطقه آزاد ماکو باشیم.

حسین‌زاده با اشاره به اینکه این مجموعه سالانه ۲۰ میلیون دلار صرفه جویی ارزی داشته گفت: در حال حاضر در این مجموعه ۱۲۰ نفر به طور مستقیم مشغول به کار هستند که       ۲۰ نفر از آن‌ها را مددجویان به خود اختصاص می دهد، در مدت دوسال همکاری با زندان در رابطه با اشتغال مددجویان ۵۰ نیروی مشغول به کار در اختیار داشته‌ایم؛ که ۳۰نفر از آن‌ها دوران محکومیت خود را سپری کرده و اکنون ۲۰ نفر با مجموعه همکاری می‌کنند.

وی گفت: در دوسال اخیر که با مددجویان همکاری داشته تلاش کرده‌ایم که تفاوتی میان مددجویان شاغل در مجموعه و سایرین نداشته باشیم و حقوق آن‌ها را سر موقع پرداخت و همواره از آن‌ها درخواست کرده‌ایم در صورت تمایل پس از سپری شدن دوران محکومیت خود به این مجموعه مراجعه کنند و به صورت عادی با ما همکاری کنند.

مدیر عامل شرکت ویستا آسان پوش انگیزه خود از به کارگیری مددجویان زندان در این مجموعه را عمل به مسئولیت اجتماعی نسبت به این افراد دانست و گفت: در ابتدا از به کارگیری مددجویان زندان در مجموعه تردید داشتم، اما پس از آشنایی و تعامل با این افراد دریافتم که بیشتر این افراد با انتخاب و تصمیم اشتباه دچار چنین وضعیتی شده‌اند.

وی بیکاری و عدم فراهم بودن زمینه اشتغال را مهمترین انگیزه برای مرتکبین جرایم دانست و گفت: اگر به اشتغال جوانان در جامعه کمک شود و زمینه اشتغال شرافتمندانه برای بسیاری از این افراد فراهم شود رفته رفته زمینه ارتکاب جرایم در جامعه از بین خواهد رفت.

حسین‌زاده به دستمزد مددجویان شاغل در این کارگاه اشاره کرد و گفت: حداقل حقوق و دستمزد در این مجموعه برای امسال ۵ میلیون و ۳۰۰ هزار تومان است که با طرح‌های تشویقی که جهت ایجاد انگیزه برای کارگران در نظر گرفته می‌شود این مبلغ قابل افزایش است.

وی گفت: مددجویان شاغل از ساعت ۸ صبح تا ۵ عصر مشغول فعالیت هستند که در این میان نیز یک ساعت جهت استراحت و نماز برای آن‌ها نظر گرفته می‌شود.

وی با بیان اینکه تفاوتی میان مددجویان شاغل در این مجموعه با سایر کارگران وجود ندارد، گفت: به همه افراد شاغل در این مجموعه به یک چشم نگاه می‌شود و مکانی را جدا جهت اشتغال مددجویان قرار نداده‌ایم بلکه همه در محیطی خوب و سالم در کنار یکدیگر در یک فضا مشغول به کار هستیم. اگر از هر کدام از آن‌ها سوال شود نیز اعلام رضایت می‌کنند چرا که اکثر این افراد پس از سپری شدن دوران محکومیت خود نیز با توجه به دوری مسافت برای ادامه کار در این مجموعه گا‌ها از ترک این محیط ابراز ناراحتی می‌کنند.

حسین‌زاده به حمایت‌های مالی و معنوی سازمان زندان‌های استان اشاره کرد و ادامه داد: با توجه به شرایط اقتصادی کشور از مسئولین قضایی درخواست داریم تا جای ممکن با تولیدکنندگان و کارآفرینان همکاری کرده و حامی آن‌ها باشند.

وی با تقدیر از دادستان استان و مسئولین زندان و بنیاد تعاون و صنایع زندانیان گفت: آمادگی داریم بیش از پیش در خدمت این مجموعه باشیم.

انتهای پیام/


ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *