۳ حکم مجازات جایگزین حبس در دادگاه بخش انزل صادر شد

16:49 - 29 مهر 1402
کد خبر: ۴۷۴۰۳۴۱
دسته بندی: قضایی ، حقوقی
۳ حکم مجازات جایگزین حبس در دادگاه بخش انزل صادر شد
رئیس کل دادگستری آذربایجان‌غربی گفت: انجام خدمات عمومی رایگان مساعدت، به دانش‌آموزان کم بضاعت، تامین بخشی از هزینه ایمن‌سازی سالن ورزشی آموزش و پرورش و مساعدت به رفع کمبود‌های یکی از مدارس بخش انزل جمعاً به ارزش ۱۵۵ میلیون ریال احکام جایگزین حبس دادگاه بخش انزل شد.

خبرگزاری میزان_ ناصر عتباتی اظهار کرد: در ادامه روند صدور مجازات‌های جایگزین حبس در استان احد قره باغلو رئیس دادگاه بخش انزل با احراز شرایط قانونی، متهم یک پرونده  را به جای ۸ ماه حبس به انجام خدمات عمومی رایگان از نوع مساعدت و کمک به دانش‌آموزان کم بضاعت با اولویت فرزندانی که پدر و مادران آن‌ها جدا از یکدیگر زندگی می‌کنند از طریق تهیه لوازم تحریر ایرانی مجموعاً به ارزش ۵۰ میلیون ریال مکلف کرد.

وی افزود: درحکمی دیگر متهم پرونده به انجام خدمات عمومی رایگان از طریق تامین بخشی از هزینه ایمن‌سازی سالن ورزشی آموزش و پرورش بخش انزل به‌عنوان نهاد پذیرنده مجموعاً به ارزش ۷۰ میلیون ریال جایگزین از یک سال حبس تعزیری مکلف شده است.

رئیس کل دادگستری آذربایجان‌غربی تصریح کرد: در حکمی دیگر متهم پرونده مکلف است به جای ۵ ماه حبس خدمات عمومی رایگان از نوع مساعدت و کمک به رفع کمبود‌ها و ضروریات یکی از مدارس بخش انزل با تشخیص رئیس آموزش و پرورش انزل بعنوان نهاد پذیرنده مجموعاً به ارزش ۳۵ میلیون ریال ارائه کند.

وی یادآور شد: در کنار برخورد‌های قاطع قضایی رویکرد کاهش جمعیت کیفری با استفاده از مجازات جایگزین حبس در جرایم سبک و کم‌اهمیت با هدف ارائه خدمات عام‌المنفعه مورد تاکید است.

انتهای پیام/


ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *