خشونت‌های رژیم صهیونیستی علیه اسیران فلسطینی

10:24 - 25 مهر 1402
کد خبر: ۴۷۳۹۶۱۸
دسته بندی: حقوق بشر ، عمومی
خشونت‌های رژیم صهیونیستی علیه اسیران فلسطینی
رژیم صهیونیستی طی روز‌های اخیر و همزمان با آغاز عملیات طوفان الاقصی، خشونت خود را علیه اسیران فلسطینی افزایش داده است.

خبرگزاری میزان – منابع فلسطینی به‎تازگی گزارش دادند که نیرو‌های امنیتی رژیم صهیونیستی به بند‌های زندان «نقب» در اراضی اشغالی یورش برده‌اند.

نظامیان صهیونیست در این یورش اسیران فلسطینی را ضرب‎وشتم کردند.

تشدید خشونت رژیم صهیونیستی علیه اسیران فلسطینی

در روز‌های اخیر و همزمان با آغاز عملیات طوفان الاقصی، رژیم صهیونیستی سرکوب اسیران فلسطینی را در زندان‌های اراضی اشغالی افزایش داده است.

همچنین سیستم زندان‌ رژیم صهیونیستی برق زندان‌هایی را که اسیران فلسطینی در آنها حضور دارند، قطع کرده‌اند.

«یدیعوت آحارونوت»، نوشت: برق برای تمام اسیران فلسطینی قطع شده است.

تصمیم برای قطع برق سلول‎های اسیران فلسطینی به دستور کمیسر خدمات زندان رژیم صهیونیستی صادر شده است.

این مقام صهیونیست، می‎گوید که تمام دسترسی به رسانه‌ها و وسایل ارتباطی باید برای اسیران فلسطینی مسدود شود.

کمیسر زندان‌های رژیم صهیونیستی همچنین دستور داده تمامی اسیران فلسطینی در زندان‌های رژیم صهیونیستی در قرنطینه قرار گرفته و در سلول‌های خود محبوس شوند.

بر اساس آمار نهاد‌های فلسطینی، حدود ۵ هزار و ۱۰۰ فلسطینی در زندان‌های رژیم صهیونیستی محبوس هستند که ۳۶ زن و ۱۷۰ کودک نیز در میان آنها قرار دارند.

باشگاه اسیران فلسطینی به‎تازگی اعلام کرد که مقام‎های صهیونیست در واکنش به حمله غافلگیرانه مقاومت در امتداد سرزمین‌های ۱۹۴۸ اطراف غزه، اقدامات سرکوبگرانه را علیه اسیران فلسطینی در زندان‌های این رژیم تشدید کرده‌اند.

یورش نیرو‌های امنیتی صهیونیست به زندان عوفر

نیرو‌های امنیتی رژیم صهیونیستی به‎تازگی با استفاده از نارنجک‌های شوکر و گلوله‌های پلاستیکی به سلول‌های اسیران فلسطینی در زندان «عوفر» یورش بردند.

نیرو‌های امنیتی رژیم صهیونیستی همچنین تمامی ارتباطات اسیران فلسطینی را با جهان خارج از زندان قطع کردند.

«امانی سرهنه»، سخنگوی باشگاه اسیران فلسطینی، می‎گوید که از روز یکشنبه گذشته ارتباط با اسیران فلسطینی قطع شده است.

یکی از اسیران فلسطینی در زندان «عوفر» موفق به برقراری ارتباط با باشگاه اسیران فلسطینی شده است.

«سرهنه»، می‎گوید: این اسیر فلسطینی گفت که سرویس زندان رژیم صهیونیستی به اسیران فلسطینی اطلاع داده که از همان لحظه آغاز عملیات طوفان الاقصی تحت کنترل فوری ارتش رژیم صهیونیستی هستند؛ اطلاعات ما این است که نیرو‌های ارتش رژیم صهیونیستی در زندان‌ها مستقر شده‌اند.

سخنگوی باشگاه اسیران فلسطینی، گفت: رژیم اشغالگر تمامی ملاقات‌های خانوادگی زندانیان را لغو کرده است؛ همچنین آب و برق تمام سلول‌ها قطع شده است.

این مقام فلسطینی با اشاره به اینکه از زمان آغاز عملیات طوفان الاقصی، ۱۵۰ فلسطینی در کرانه باختری دستگیر شده‎اند، بیان کرد: بسیاری از آنها اسیران سابق هستند؛ به هیچ یک از آنها اتهامی وارد نشده و ما انتظار داریم که دستورهای بازداشت اداری به‎زودی صادر شود.

افزایش صدور حکم بازداشت اداری

«بازداشت اداری»، سیستم بازداشت نظامی رژیم صهیونیستی است که به نیرو‌های این رژیم اجازه می‌دهد فلسطینی‌ها را در هر دستور بازداشت تا ۶ ماه بدون اتهام یا روند قانونی بازداشت کنند و این حکم بازداشت به‌طور نامحدود قابل تمدید است.

باشگاه اسیران فلسطین همچنین اعلام کرده که تعداد اسیران فلسطینی تحت حکم بازداشت اداری در زندان‌های رژیم صهیونیستی تا پایان ماه سپتامبر گذشته به هزار و ۳۱۹ نفر رسیده است.

به گفته این نهاد فلسطینی، این رکورد بیش از ۲۰ سال است که ثبت نشده است؛ تعداد احکام بازداشت اداری تا پایان ماه گذشته به ۲ هزار و ۶۴۶ مورد رسیده بود و از این تعداد ۲۶۹ قرار بازداشت تنها در سپتامبر صادر شد.

محدودیت‌های فزاینده رژیم صهیونیستی برای اسیران فلسطینی به افزایش تنش‌ها بین این رژیم و فلسطینی‌ها در ماه‌های قبل از عملیات مقاومت علیه شهرک‌ها و پایگاه‌های نظامی رژیم صهیونیستی در اطراف غزه کمک کرد.

انتهای پیام/



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *