آیین تودیع و معارفه رئیس دادگستری و دادستان شهرستان دیر برگزار شد

15:15 - 24 مهر 1402
کد خبر: ۴۷۳۹۵۱۹
دسته بندی: قضایی ، حقوقی
آیین تودیع و معارفه رئیس دادگستری و دادستان شهرستان دیر برگزار شد
رئیس کل دادگستری استان بوشهر در آیین تودیع و معارفه رئیس دادگستری و دادستان شهرستان دیر به سرانجام رساندن پرونده‌های مسن را مهم دانست و گفت: ۱۴ هزار پرونده مسن ظرف مدت یک سال تعیین تکلیف شد.

خبرگزاری میزان - مهدی مهرانگیز رئیس کل دادگستری استان بوشهر در آیین تودیع و معارفه رئیس دادگستری و دادستان شهرستان دیر با تبریک موفقیت جبهه مقاومت فلسطین در غزه و مقاومت در برابر تجاوزات اسرائیل غاصب، اظهار کرد: سرنگونی رژیم صهیونیستی با رشادت و حماسه رزمندگان جبهه مقاومت فلسطین آغاز شده و پیروزی نهایی به‌زودی محقق می‌شود.

وی با اشاره به سفر رئیس قوه قضاییه در مرداد ماه سال گذشته به استان بوشهر تصریح کرد: پس از سفر رئیس قوه قضاییه که در فصل تابستان و در اوج گرما انجام شد در بخش‌های مختلف تحول مهمی ایجاد شد.

رئیس کل دادگستری استان بوشهر تعیین تکلیف کالا‌های اموال تملیکی را یکی از دستاورد‌های مهم سفر رئیس قوه قضاییه به استان دانست و گفت: با دستورات رئیس قوه قضاییه این موضوع را در دستور کار قرار دادیم و در مدت کوتاه بیش از ۴ هزار میلیارد تومان کالا‌ها و اجناس در انبار‌های اموال تملیکی استان بوشهر تعیین تکلیف و به فروش رفت.

مهرانگیز در ادامه کاهش جمعیت کیفری زندان‌های استان بوشهر را مورد تأکید قرار داد و خاطرنشان کرد: در این راستا سرکشی مستمری از زندان‌ها و رسیدگی به مطالبات زندانیان توسط مسئولان قضایی و قضات صورت گرفته که این موضوع همچنان در دستور کار قرار دارد.

وی توجه به حل مشکلات معیشتی و اجتماعی خانوار‌هایی که سرپرست آنان در حبس هستند را مورد تأکید قرار داد و گفت:  به قضات تاکید کردم که استفاده از زندان را در مرحله آخر قرار دهند و تا می‌توانند از ارفاقات قانونی و جایگزین حبس استفاده کنند تا علاوه بر اینکه موجب کاهش جمعیت کیفری شود سبب کاهش آسیب‌های اجتماعی نیز شود که به همین منظورمرخصی به زندانیان و حل مشکلات خانواده‌هایی که سرپرست آنان محکوم به حبس هستند در اولویت قرار گیرند.

وی افزود: تقریباً هفته‌ای یک بار از خانواده زندانیان سرکشی می‌کنیم و از نزدیک مسائل و مشکلات آن‌ها را دنبال می‌کنیم و در این راستا به خانواده‌های زندانیانی که نیازمند هستند اقلام مورد نیازشان تهیه و اهدا می‌شود.

مهرانگیز در ادامه به اقدامات ستاد اقتصاد مقاومتی دادگستری استان اشاره کرد و گفت: حمایت از فعلان اقتصادی، شرکت‌های تولیدی و صنعتی از اولویت‌های دستگاه قضا است که به همین منظور در ستاد اقتصاد مقاومتی دادگستری استان بسیاری از کارگاه‌های تولیدی که مشکلاتی داشتند را با انجام جلسات متعدد و حتی برخی با مکاتبات، مشکل آن‌ها را حل کرده‌ایم.

رئیس کل دادگستری استان بوشهر بر لزوم استفاده از ظرفیت‌های شورای حل اختلاف در حل و فصل دعاوی تاکید کرد و افزود: با اقدامات صورت گرفته بسیاری از پرونده‌ها نظیر تصادفات و فک پلاک خودرو به شورای حل اختلاف محول شده که این موضوع سبب کاهش چشمگیر مدت زمان رسیدگی شده است.

مهرانگیز به سرانجام رساندن پرونده‌های مسن را مهم دانست و افزود: سعی کرده‌ایم با سرعت و دقت این پرونده‌ها به نتیجه برسد که با تلاش‌هایی که در کلیه حوزه‌هایی قضایی صورت گرفت ظرف مدت یک سال ۱۴ هزار پرونده مسن تعیین تکلیف شد که در صدد هستیم با رسیدگی به کلیه پرونده‌های مسن تا رسیدن به کمترین پرونده این مسیر را ادامه دهیم.

رئیس کل دادگستری استان بوشهر با اشاره به اهمیت تکریم ارباب رجوع و لزوم برگزاری دیدار‌های مردمی گفت: دادستان و رئیس دادگستری‌های سراسر استان باید علاوه بر ملاقات‌های مردمی که صورت هفتگی برگزار می‌شود به صورت مداوم نیز با مردم دیدار داشته و به خواسته‌ها و درخواست‌های مراجعین را مورد رسیدگی قرار دهند.

وی از مسئولین جدید شهرستان دیر خواست نسبت به حفظ حقوق عامه اهتمام ویژه داشته باشند و این موضوعات را به طور جد در زمینه‌های مختلف دنبال و پیگیری کنند.

در پایان رئیس کل دادگستری استان بوشهر از مسئولین قبلی تقدیر به عمل آورد و حبیب زارع را به عنوان رئیس دادگستری شهرستان دیر و حسین اکبری را به عنوان دادستان شهرستان دیر معرفی کردند.

انتهای پیام/

 


ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *