مراسم تودیع و معارفه رئیس دادگستری و دادستان شهرستان جم برگزار شد

9:42 - 23 مهر 1402
کد خبر: ۴۷۳۹۲۵۰
دسته بندی: قضایی ، حقوقی
مراسم تودیع و معارفه رئیس دادگستری و دادستان شهرستان جم برگزار شد
در مراسمی با حضور رئیس کل دادگستری و جمعی از معاونین قضایی استان و مسئولان اجرایی و اداری شهرستان جم رئیس جدید دادگستری و دادستان جدید این شهرستان معرفی شدند.

خبرگزاری میزان_ مهدی مهرانگیز رئیس کل دادگستری استان بوشهر در آیین تودیع و معارفه رئیس دادگستری و دادستان شهرستان جم اظهار کرد: مهمترین دستوری که رهبر معظم انقلاب در هفته قوه قضاییه بر آن تاکید فرمودند پیشگیری از وقوع جرم و احیای حقوق عامه بوده است.

وی پیشگیری از وقوع جرم را یک اولویت مهم در قوه قضاییه با همکاری و همراهی دیگر قوا دانست و افزود: نباید بگذاریم اشتباهی پیش بیاید و بعد بخواهیم دنبال رسیدگی به آن باشیم بلکه باید قبل از وقوع جرم موضوع را پیشگیری در دستور کار داشته باشیم.

رئیس‌کل دادگستری استان بوشهر با اشاره به مسئولیت دادستان‌ها در پیشگیری از وقوع جرم ادامه داد: دفاع از حقوق عامه هم یکی دیگر از مسائلی است که تاکید فراوانی بر آن شده است و دادستان هر جا که حقوق مردم خدشه‌دار می‌شود باید ورود کند و منتظر گزارش ضابطین نباشد.

وی تصریح کرد: دادستان باید به عنوان اولین نفر حضوری پررنگ در زمینه‌های مختلف داشته باشد و در بحث احیای حقوق عامه نباید بتت هیچکس تعارف داشته باشد و حق مردم را باید با جدیت دنبال کند.

مهر انگیز همچنین تداوم فعالیت فرودگاه شهرستان جم را یکی از مطالبات مهم و حقوق عامه مردم این شهر دانست و بیان کرد: شهرستان جم جایگاه ویژه‌ای در استان بوشهر دارد و به دلیل میزبانی از صنایع نفت، گاز و پتروشیمی نیاز است که هر چه سریع‌تر زیرساخت‌های این شهرستان در حوزه حمل‌و‌نقل هوایی به روزرسانی شود.

وی با اشاره به اینکه آبرسانی به شهرستان جم یک ضرورت است تصریح کرد: صنایع در قالب مسئولیت‌های اجتماعی باید اقدامات مورد نیاز را در جهت رفع این مشکل انجام دهند. 

رئیس‌کل دادگستری استان بوشهر بر لزوم پرداخت عوارض آلایندگی در استان تاکید کرد و ادامه داد: حق استان از سال ۱۴۰۰ تاکنون پرداخت نشده و باید کل حق مردم این استان پرداخت شود.

وی تکمیل چارت نیروهای دادگستری را یکی از نیازهای اساسی استان برشمرد و اظهار کرد: با توجه به کمبود نیروی انسانی در حوزه‌های قضایی و اداری پیگیری‌هایی در این خصوص انجام شده و امیدواریم شاهد رفع این مشکل باشیم.

گفتنی است در پایان این مراسم ضمن تقدیر از رئیس و دادستان سابق شهرستان جم اسماعیل ضمیری به‌ عنوان رئیس جدید دادگستری و سعید فتحی‌پناه به‌عنوان دادستان جدید شهرستان جم معرفی شدند.

انتهای پیام/


ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *