گفت‌وگو|

نماینده مجلس: در بروزرسانی سند تحول قضایی به تامین مالی قضات توجه بیشتری شود

15:41 - 24 مهر 1402
کد خبر: ۴۷۳۹۴۹۵
دسته بندی: سیاست ، مجلس و دولت
نماینده مجلس: در بروزرسانی سند تحول قضایی به تامین مالی قضات توجه بیشتری شود
رئیس کمیسیون بهداشت و درمان مجلس با اشاره به لزوم تامین مالی قضات در بروزرسانی سند تحول قضایی گفت: تامین نبودن قضات ممکن است نگرانی‌هایی برای جامعه ایجاد کند.

حسین‌علی شهریاری در گفت‌وگو با میزان، ضمن اشاره به بروزرسانی سند تحول قضایی اظهار کرد: با حضور حجت‌الاسلام و المسلمین محسنی‌اژه‌ای بر مسند ریاست قوه قضاییه اتفاقات خوبی در حال رخ دادن است. مباحث شفاف‌سازی می‌شود و بسیاری از مسائلی که قبلا مطرح نبود رسانه‌ای شده است.

رئیس کمیسیون بهداشت و درمان مجلس ادامه داد: دستوراتی که از سوی ریاست قوه قضاییه به قضات و دادستان‌ها داده می‌شود و تحولی که در قوه قضاییه اتفاق می‌افتد می‌تواند جای امیدواری داشته باشد.

وی با اشاره به اینکه لازم است در بروزرسانی سند تحول قضایی به تامین مالی قضات توجه بیشتری شود ادامه داد: تامین نبودن قضات ممکن است مشکلات و نگرانی‌هایی برای جامعه و این قشر ایجاد کند. 

شهریاری گفت: در حال حاضر تعداد زیادی از قضات، جوان هستند و اگر از نظر حقوق، مسکن، خودرو به اندازه کافی تامین نباشند ممکن مشکلاتی به وجود بیاید و به همین دلیل لازم است این موضوع در بروزرسانی سند تحول مورد توجه جدی قرار بگیرد. اگر پس از مرتفع شدن این موضوع قاضی تخلفی مرتکب شد باید برخورد جدی با وی صورت بگیرد.

انتهای پیام/


ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *