گفت‌وگو|

استفاده از ظرفیت نخبگانی برای بروزرسانی سند تحول قضایی آثار مثبتی خواهد داشت

13:37 - 23 مهر 1402
کد خبر: ۴۷۳۹۰۸۹
دسته بندی: سیاست ، مجلس و دولت
استفاده از ظرفیت نخبگانی برای بروزرسانی سند تحول قضایی آثار مثبتی خواهد داشت
یک نماینده مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه مهمترین سند قوه قضاییه برای حرکت در چارچوب وظایف ذاتی خود سند تحول است گفت: ایده استفاده از ظرفیت نخبگانی برای بروزرسانی سند تحول قضایی بسیار ارزشمند است.

محمد سرگزی در گفت‌وگو با میزان، ضمن اشاره به بروزرسانی سند تحول قضایی بیان کرد: از زمان حضور حجت‌الاسلام و المسلمین محسنی‌اژ‌ه‌ای در منصب ریاست قوه قضاییه شاهد برنامه‌های تحولی بسیار خوبی هستیم و یکی از این موارد ایجاد تعامل بین اقشار مختلف جامعه است.

عضو کمیسیون عمران مجلس ادامه داد: قوه قضاییه برآمده از مردم است و بر اساس نظرات مردمی نیز باید اداره شود که این مهم در برنامه‌های رئیس دستگاه قضا قرار دارد.

وی با بیان اینکه مهمترین سند قوه قضاییه برای حرکت در چارچوب وظایف ذاتی خود سند تحول است گفت: ایده استفاده از ظرفیت نخبگانی برای اصلاح سند تحول بسیار ارزشمند است، با این اقدام نظرات نخبگان مدنظر مسئولان قرار خواهد گرفت و آثار و برکات مثبتی خواهد داشت.

سند تحول قضایی، سندی است که از تمام ظرفیت‌های نظام برای تحول در قوه قضاییه و فعال‌سازی ظرفیت‌های قانونی برای کمک به حل مؤثر چالش‌های کشور، در جهت تحقق هدف افزایش رضایتمندی مردم و برقراری عدالت در جامعه استفاده می‌کند.

انتهای پیام/

 


ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *