همراهی آمریکا با رژیم صهیونیستی در نسل‌کشی فلسطینیان

8:00 - 26 مهر 1402
کد خبر: ۴۷۳۹۴۱۴
دسته بندی: حقوق بشر ، عمومی
همراهی آمریکا با رژیم صهیونیستی در نسل‌کشی فلسطینیان
تجاوزهای اخیر به نوار غزه، نیت شوم رژیم صهیونیستی را برای نسل‌کشی فلسطینیان با همراهی آمریکا بیش از پیش آشکار کرد.

خبرگزاری میزان - جنگ کنونی غزه نباید برای هیچ فردی غافلگیر کننده باشد؛ این انفجار بسیار آشکار در نوار غزه سال‌ها در حال تدارک بوده و حکایت از ناامیدی مردم برای شکستن محاصره ۱۶ ساله رژیم صهیونیستی دارد.

علاوه بر این، واکنش رژیم صهیونیستی در وحشیگری خود ثابت بوده و فلسطینیان ساکن در نوار غزه با نیت نسل‌کشی و جنگی که رژیم صهیونیستی همچنان به نمایش کامل آن ادامه می‌دهد، بسیار آشنا هستند.

مروری بر نقش آمریکا در جنایت‌ها علیه مردم غزه

در تیتر روزنامه «گلوبز»، روزنامه اقتصادی صهیونیستی، که یک روز پیش از سخنرانی جو بایدن، رئیس جمهور آمریکا در کاخ سفید منتشر شد، آمده است: آمریکا و اروپا دست اسرائیل را در غزه باز می‌کنند، آمریکا شریک کامل و فعال در تخریب نظام‌مند نوار محاصره شده غزه است.

حتی با استاندارد‌های آمریکا، سخنرانی بایدن یک مورد عجیب بود؛ بایدن اتهامات نادرستی را درباره حماس مطرح کرد، او حتی عملیات طوفان الاقصی را، قاطعانه در چارچوب‌های دیگری تلقی کرد و بدین ترتیب هرگونه رابطه بین حمله عملیات مبارزان فلسطینی علیه رژیم صهیونیستی و سیاست‌های این رژیم را در قبال فلسطینی‌ها رد کرد. 

بایدن بخش قابل‌توجهی از اظهارات خود را به محکوم کردن عملیات طوفان الاقصی اختصاص داد.

به‌گونه‌ای که جو بایدن ادعا می‌کند، کشتار دسته‌جمعی غیرنظامیان فلسطینی و ویران کردن کل محله‌ها با مواد منفجره قوی با این ادعا که «اسرائیل بر خلاف حماس قوانین جنگ را رعایت می‌کند» توجیه می‌شود.

رئیس جمهور آمریکا تاکید کرد که رژیم صهیونیستی برای دستیابی به اهدافی که خود انتخاب می‌کند، تمام مهمات، تجهیزات و پشتیبانی مورد نیاز را بدون هیچ‌گونه قید و شرطی در اختیار خواهد داشت.

این چراغ سبز بایدن، در اراضی اشغالی نه تنها به عنوان مجوزی برای ادامه، بلکه برای تشدید بیشتر جنایت‌ها تفسیر شده و غیرقابل تصور است که کاخ سفید کاملا از این موضوع آگاه نباشد. 

به‌طور پیش‌بینی‌شده، عصر همان روز، محله «الکرامه» شهر غزه از سوی جنگنده‌های رژیم صهیونیستی هدف قرار گرفته و ویران شد و تیم‌های امدادی گزارش دادند که مقیاس گسترده تخریب به‌طور کامل ظرفیت‌های آن‌ها را برای امدادرسانی تحت تأثیر قرار داده است.

با این حال، از آنجایی که رژیم صهیونیستی ورود غذا، آب، دارو و برق را به نوار غزه قطع کرد و سران رژیم صهیونیستی تهدیدات نسل‌کشی فزاینده‌ای را صادر کردند، حملاتی که این رژیم در غزه انجام داد نتوانست ناتوانی نظامی آن‌ها را حتی برای بایدن پنهان کند.

اعزام یک گروه ناو هواپیمابر از سوی واشنگتن به شرق مدیترانه برای آنچه «بازدارندگی در برابر حزب‌الله از گشودن جبهه دوم برای همبستگی با فلسطینی‌ها» خوانده شده، نشان می‌دهد که واشنگتن نیز به این نتیجه رسیده که رژیم صهیونیستی بدون حمایت آمریکا قادر به مقابله در برابر مقاومت اسلامی فلسطین نیست.

رویکرد گزینشی نهاد‌های بین‌المللی

یک کارشناس فلسطینی با اشاره به رویکرد نهاد‌های بین‌المللی به موضوع غزه، می‌گوید: قابل توجیه نیست که شاهد گزینش آشکار جامعه بین‌المللی در رسیدگی و محکومیت بی‌عدالتی‌های جهانی باشیم.

شوک جامعه بین‌الملل و تعامل متعاقب آن، یک سوءتفاهم عمیق از وضعیت را نشان می‌دهد؛ آن‌ها فرصت‌های متعددی برای درک ماهیت «درگیری»، شرکت در گفت‌وگوی معنادار، و اعمال فشار بر رژیم صهیونیستی برای تغییر اقدامات خود داشته‌اند. با این حال، بار‌ها بی‌عملی را انتخاب کرده‌اند.

ادعا‌های نادرست درباره فلسطینی‌ها خشم بیشتری نسبت به جنایات مستند رژیم صهیونیستی علیه کودکان غزه برانگیخته است؛ فلسطینی‌ها ظاهرا باید «قربانیان کامل» باشند تا همدردی به دست آورند، اما اغلب، حتی زمانی که در این قالب قرار می‌گیرند، به حاشیه رفته و فراموش می‌شوند.

عادی‌سازی جنایت‌های جنگی رژیم صهیونیستی

به نظر می‌رسد رژیم صهیونیستی به طور نگران‌کننده‌ای، مصمم به عادی‌سازی جنایت جنگی علیه فلسطینیان در تلاش گسترده‌تر خود برای نسل‌کشی و محو فلسطین است.

این چرخه تا زمانی ادامه خواهد داشت که رژیم صهیونیستی و تشکیلات سیاسی آن احساس کنند به اندازه کافی تلفات و خسارت بر فلسطینی‌ها وارد کرده‌اند؛ جهان باید مداخله کرده و از عدالت و پاسخگویی دفاع کند.

انتهای پیام/



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *