رؤسای قوه قضائیه وکیل آنلاین مجله حقوقی
گفت‎وگو|

نسل‌کشی نظام‌مند در غزه؛ لزوم پیگیری جنایت‎های جنگی رژیم صهیونیستی در مجامع بین‌المللی

10:19 - 24 مهر 1402
کد خبر: ۴۷۳۹۰۹۷
دسته بندی: حقوق بشر ، عمومی
نسل‌کشی نظام‌مند در غزه؛ لزوم پیگیری جنایت‎های جنگی رژیم صهیونیستی در مجامع بین‌المللی
یک کارشناس مسائل فلسطین ضمن تاکید بر لزوم پیگیری جنایت‌های جنگی رژیم صهیونیستی در مجامع بین‌المللی، می‎گوید که در غزه یک نسل‌کشی نظام‌مند و هماهنگ‎شده در جریان است.

رژیم صهیونیستی از هفته گذشته و پس از عملیات طوفان الاقصی، جنایت‌ها و تجاوزهای خود را علیه مردم بی‌دفاع غزه افزایش داده است.

ابعاد این تجاوز بسیار گسترده‌تر از حملات قبلی بوده و رژیم صهیونیستی علاوه بر شهید و مجروح کردن ساکنان، تاسیسات زیرساختی از جمله بیمارستان‌ها، مدارس، مساجد و تاسیسات آب آشامیدنی را هدف قرار داده است.

هزاران منزل مسکونی در پی این حملات ویران شده و یا آسیب دیده‌اند.

تاکنون ۲ هزار و ۷۵۰ نفر از ساکنان نوار غزه که بسیاری از آن‌ها کودکان هستند، به شهادت رسیده و حدود ۱۰ هزار نفر دیگر نیز مجروح شده‌اند.

علی عبدی، کارشناس مسائل فلسطین در گفت‎وگو با خبرگزاری میزان، معتقد است حملات رژیم صهیونیستی به غزه و نسل‎کشی که در این منطقه در جریان است نیازمند واکنشی جدی‎تر است.

عبدی ضمن اشاره به هدف قرار دادن زیرساخت‌های غزه از سوی رژیم صهیونیستی، گفت: صهیونیست‌ها با صراحت اعلام کرده‌اند که به مدارس، مساجد و دیگر زیرساخت‌ها با ادعای اینکه مقر حماس هستند، حمله می‌کنند.

این کارشناس مسائل فلسطین، اظهار کرد: به دلیل حمایت همه‌جانبه‌ آمریکا، انگلیس، فرانسه، آلمان و ناتو از رژیم صهیونیستی، این حمایت عملا دست رژیم صهیونیستی را باز گذاشته است.

به گفته وی، هر طرفی هم که قصد دارد اقدامی در جهت کمک به غزه انجام دهد، هدف حمله صهیونیست‌ها، آمریکا و کشور‌های غربی قرار می‌گیرد.

عبدی با تاکید بر اینکه غزه با یک نسل‌کشی نظام‌مند و هماهنگ‎شده مواجه است، بیان کرد: این نسل‌کشی واکنش جدی‌تری را می‌طلبد.

این کارشناس مسائل غرب آسیا با اشاره به اینکه اخیرا رژیم صهیونیستی اعلام کرد ساکنان شمال نوار غزه به جنوب این باریکه منتقل شوند، گفت: صهیونیست‌ها یک کاروان را هدف قرار داده و ۷۰ نفر را به شهادت رساندند؛ جنایت از این واضح‌تر؟

کارشناس مسائل فلسطین با اشاره به جعل اخبار درباره عملیات طوفان الاقصی در اراضی اشغالی، عنوان کرد: برای کودکی که کشته نشده تصویر جعل می‌کنند، ادعا کردند چندین کودک سر بریده شده که این اتفاق روی نداده بود و تنها جعل خبر بوده است؛ هر روز تصاویری جعلی منتشر می‌کنند، اما از سوی دیگر این تعداد کودکان فلسطینی به شهادت می‌رسند و این امر برای آنها مهم نیست؛ با این وجود مبارزان مقاومت تاکنون اصول اخلاقی را در عملیات خود علیه شهرک‌های صهیونیست‌نشین رعایت کرده‌اند.

عبدی با بیان اینکه این حجم از جنایات رژیم صهیونیستی، تکاپوی جدی‌تری را برای مقابله می‌طلبد، اضافه کرد: دستگاه دیپلماسی ما باید فعالانه‌تر در زمینه حقوقی اقدام کند و باید این جنایات رژیم صهیونیستی در نهاد‌های بین‌المللی مانند دیوان دادگستری بین‌المللی جدی‌تر دنبال شود.

وی همچنین ضمن اشاره به ابعاد جنایت‌های رژیم صهیونیستی، اظهار کرد: کار رژیم صهیونیستی عملا به جنون کشیده است چرا که ضربه مقاومت فلسطین به قدری برای آنها سهمگین بوده که وحشیگری رژیم صهیونیستی که از گذشته نیز وجود داشته به سطوح بی‌سابقه‌ای رسیده است.

این کارشناس مسائل منطقه با بیان اینکه رژیم صهیونیستی عملا اثبات کرده که به هیچ اصولی پایبند نیست، بیان کرد: حتی گفته‌اند که جان اسرای خودشان هم برایشان اهمیتی ندارد، دیوانه‌وار و جنون‌آمیز غزه را بمباران می‌کنند.

به گفته عبدی، برای رژیم صهیونیستی هیچ اصولی موضوعیت ندارد و اینکه هدف آنها مدرسه، بیمارستان، مسجد و یا منزل مسکونی، باشد اهمیتی ندارد و تنها به بهانه اینکه این اماکن مقر حماس هستند، آنها را هدف قرار می‌دهند.

این کارشناس مسائل فلسطین در پایان با بیان اینکه از آنجایی که صهیونیست‌ها پشتیبانی می‌شوند و کسی مانع آن‌ها نیست، جنایت‌های خود را تشدید می‌کنند، گفت: آمریکا با وقاحت تمام از این رژیم حمایت می‌کند؛ اینکه مقام‎های آمریکا می‌گویند در کنار اسرائیل ایستاده‌اند، دقیقا به معنای آن است که این‌ها در کنار ظلم، جنایت، تروریسم، کشتارجمعی و نسل‌کشی ایستاده‌اند.

انتهای پیام/



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *