رؤسای قوه قضائیه وکیل آنلاین مجله حقوقی

شواهد آشکار درباره جنایت‌های جنگی رژیم صهیونیستی‌؛ مواجهه ساکنان غزه با فاجعه مطلق

7:45 - 22 مهر 1402
کد خبر: ۴۷۳۸۸۰۷
دسته بندی: حقوق بشر ، عمومی
تعداد نظرات: ۱ دیدگاه
شواهد آشکار درباره جنایت‌های جنگی رژیم صهیونیستی‌؛ مواجهه ساکنان غزه با فاجعه مطلق
شواهد آشکاری وجود دارد که نشان می‌دهد رژیم صهیونیستی در نوار غزه مرتکب جنایت‌های جنگی شده است.

خبرگزاری میزان - بنیامین نتانیاهو، نخست وزیر رژیم صهیونیستی روز شنبه گذشته وضعیت جنگی با غزه را تصویب کرد.

او خطاب به ساکنان غزه، گفت: همین حالا بیرون بروید، ما در همه جا و با قدرت کامل عمل خواهیم کرد.

در همین حال یوآو گالانت، وزیر جنگ رژیم صهیونیستی دستور داد تمام گذرگاه‌های بین اراضی اشغالی و غزه بسته شود و اعلام کرد که «بدون برق، غذا، سوخت و همه چیز تعطیل خواهد شد.»

سخنگوی ارتش رژیم صهیونیستی نیز گفت: تاکید بر آسیب به جای دقت است.

 

سیاست جنایتکارانه رژیم صهیونیستی

سیاست جنایتکارانه رژیم صهیونیستی در جریان است؛ ارتش رژیم صهیونیستی از روز شنبه گذشته صد‌ها تن بمب بر روی غزه انداخته است و درخواست نتانیاهو از ساکنان غزه برای ترک منازل یک درخواست مضحک است که هیچ ارتباطی با واقعیت ندارد.

نوار غزه از هر طرف بسته است و ساکنان هیچ راهی برای خروج و هیچ پناهگاهی و هیچ راهی برای پناه گرفتن از حملات هوایی وجود ندارد.

در میان افرادی که به شهادت رسیده‌اند، برخی از آن‌ها هنوز زیر آوار گرفتار هستند و خانواده‌هایی بوده‌اند که در یک بمباران به‌طور کامل از بین رفته‌اند و تعداد قربانیان لحظه‌به‌لحظه در حال افزایش است.

 

شواهد آشکار برای جنایت‌های جنگی رژیم صهیونیستی در نوار غزه

دستور ترجیح آسیب بر دقت

دستور ترجیح آسیب بر دقت نیز از سوی رژیم صهیونیستی دنبال شده است؛ صد‌ها خانه در حال حاضر ویران شده‌اند، از جمله برج‌های مسکونی که به آوار تبدیل شدند و خانه‌هایی که بر سر ساکنان فرو ریخته‌اند.

بیش از ۱۸۰ هزار فلسطینی در داخل غزه آواره شده‌اند؛ جاده‌ها و ساختمان‌های عمومی از جمله مدارس و کلینیک‌های پزشکی در اثر حملات هوایی آسیب دیده‌اند، بیمارستان‌ها تنها به طور جزئی کار می‌کنند و برخی از آن‌ها در اثر بمباران آسیب دیده‌اند و همه آن‌ها به شدت با کمبود تجهیزات پزشکی و سوخت ژنراتور‌های الکتریکی مواجه هستند.

محاصره غزه؛ فراتر از حد معمول

تصمیم محاصره غزه حتی شدیدتر از حد معمول نیز اجرا شده است، گذرگاه‌ها بسته هستند و امکان ورود کالا‌ وجود ندارد، رژیم صهیونیستی شبکه برق غزه را قطع کرده و جمعیت آن اکنون به نیروگاه کوچک محلی وابسته است که با اتمام سوخت فاصله کمی دارد، آب نیز کم است و تقریبا تمام آب استخراج شده در غزه برای نوشیدن نیاز به نمک‌زدایی یا تصفیه دارد و این‌ها به برق متکی هستند، رژیم صهیونیستی همچنین آب فروخته شده به غزه را قطع کرده و بخشی از شبکه آب در پی بمباران آسیب دیده است.

 

شواهد آشکار برای جنایت‌های جنگی رژیم صهیونیستی در نوار غزه

جنایت جنگی آشکار رژیم صهیونیستی در غزه

هیچ توجیهی برای این اقدامات که جنایات جنگی است و آشکارا مقام‌های عالی‌رتبه رژیم صهیونیستی دستور آن را صادر کرده‌اند، وجود ندارد.

برخلاف آنچه وزرای صهیونیست ادعا می‌کنند، این سیاست جدید نیست بلکه سال‌هاست که در قبال غزه اجرا می‌شود؛ مرگ، ویرانی، درد و وحشتی که به بار آورده به چیزی جز وحشت بیشتر منجر نشده است و زمان آن فرا رسیده که واقعیتی متفاوت مطالبه شود؛ آینده‌ای جدید برای همه کسانی که در غزه زندگی می‌کنند.

 

شواهد آشکار برای جنایت‌های جنگی رژیم صهیونیستی در نوار غزه

مواجهه ساکنان غزه با فاجعه مطلق

در حالی که رژیم صهیونیستی نوار غزه را بمباران می‌کند، انتظار می‌رود ساکنان این منطقه در روز‌های آینده با یک «فاجعه مطلق» روبرو شوند.

انتظار می‌رود ساکنان غزه که در یک منطقه جنگی به دام افتاده‌اند، در روز‌های آینده با رنج غیرقابل تصوری روبرو شوند.

رژیم صهیونیستی با صد‌ها حمله هوایی به مناطق تجاری، مناطق مسکونی و اردوگاه‌های آوارگان به حملات هوایی خود در این سرزمین ادامه داده است.

گروه‌های امدادی می‌گویند که آسیب به تاسیسات آب، فاضلاب و بهداشت، خدمات‌رسانی به بیش از ۴۰۰ هزار نفر را مختل کرده است.

اکنون رژیم صهیونیستی فلسطینیان در غزه را بیشتر تحت فشار قرار داده و محاصره ۱۶ ساله هوایی، زمینی و دریایی این سرزمین را که حدود ۲.۳ میلیون نفر در آن زندگی می‌کنند، گسترش داده است.

در حالی که رژیم صهیونیستی در تجاوزهای خود از سوی آمریکا، آلمان، فرانسه و انگلیس حمایت می‌شود، گروه‌های حقوق بشر نسبت به تلاش‌ها برای مجازات دسته‌جمعی کل جمعیت غزه ابراز نگرانی کرده‌اند.

بدون شک مجازات دسته‌جمعی نقض قوانین بین‌المللی است و اگر و زمانی که به مرگ کودکان مجروح در بیمارستان‌ها به دلیل کمبود انرژی، برق و تجهیزات منجر شود، می‌تواند جنایت جنگی آشکار به شمار برود.

 

شواهد آشکار برای جنایت‌های جنگی رژیم صهیونیستی در نوار غزه

تناقض ذاتی در خصوص جنایت‌های جنگی رژیم صهیونیستی

یک تناقض ذاتی در نحوه حسابرسی رژیم صهیونیستی با جنایت‌های خود علیه فلسطینیان وجود دارد؛ از یک سو سران این رژیم و حامیان آن‌ها خواستار نسل‌کشی فلسطینیان هستند؛ اظهارات توهین‌آمیز اخیر وزیر جنگ رژیم صهیونیستی حقیقت وحشتناک جنایت‌های جنگی این رژیم را نشان می‌دهد.

انتهای پیام/



علی سهرابی
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۳:۴۷ - ۱۴۰۲/۰۷/۲۹
0
0
کشورهای غربی که با ابزار دروغین حقوق بشر درصدد فریب اذعان اذهان عمومی مردم دنیا بوده وهستند، حال چگونه در برابر نسل کشی روزانه فلسطینیان وقتل عام گسترده این ملت مظلوم وستمده توسط صهیونیستهای جنایتکار سکوت اختیار نموده اند؟!
آیا هنگام آن نرسیده است کشورهای اسلامی با تکیه بر مشترکات دینی ودر صیانت از کرامت انسانی ودفاع از مردم رنج کشیده فلسطین در برابر این همه ستمگری رژیم کودک کش اسرائیل وحامیان آن چاره اندیشی نمایند؟!
ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *