رئیس کل دادگستری زنجان: اجرای عدالت و انجام صحیح وظایف از مصادیق تکریم مراجعان است

15:16 - 18 مهر 1402
کد خبر: ۴۷۳۸۶۱۵
دسته بندی: قضایی ، حقوقی
رئیس کل دادگستری زنجان: اجرای عدالت و انجام صحیح وظایف از مصادیق تکریم مراجعان است
 رئیس کل دادگستری استان زنجان رفتار توام با حسن‌خلق، اجرای عدالت و انجام صحیح وظایف را از مصادیق تکریم مراجعان برشمرد و گفت: از تاکیدات رئیس قوه قضاییه تلاش برای امیدآفرینی در جامعه و جلب اعتماد مردم به‌نظام است.

خبرگزاری میزان- حجت‌الاسلام والمسلین فرجی برحق در جلسه شورای قضایی استان زنجان بر اجرای دقیق قوانین و مقررات مبارزه با فساد در دستگاه‌ها تاکید کرد.

 رئیس کل دادگستری استان زنجان، ضمن تبریک فرا رسیدن (۱۹ مهر) سال‌روز تاسیس سازمان بازرسی کل کشور افزود: وظایف این سازمان بر سه محور مبارزه با فساد، بازرسی‌های غیرمترقبه از دستگا‌های اجرایی، اعلام جرم علیه دستگا‌های متخلف با ادله و مدارک قانونی تعریف شده است.

وی مبارزه با فساد در درون قوه قضاییه را که از دغدغه‌های مقام معظم رهبری و رئیس قوه قضاییه است، افزود: در این خصوص باید برنامه‌ریزی مدون انجام شود و با کمک و تبادل افکار سازمان‌های تابعه اقدامات موثر در سالم‌سازی و مبارزه با فساد درون قوه قضاییه تلاش صورت گیرد.

حجت‌الاسلام والمسلین فرجی برحق رفتار توام با حسن‌خلق، اجرای عدالت و انجام صحیح وظایف را از مصادیق تکریم مراجعان برشمرد و ادامه داد: از تاکیدات رئیس قوه قضاییه تلاش برای امیدآفرینی در جامعه و جلب اعتماد مردم به نظام است که مجموعه دستگاه قضایی استان بر تحقق این امر اهتمام مضاعف کنند.

 در ابتدای این جلسه دادستان مرکز استان، معاونان رئیس کل و مدیران سازمان‌های تابعه دستگاه قضایی به ارائه گزارش اقدامات و برنامه‌های سازمان خود پرداختند.

رئیس کل دادگستری زنجان: حسن‌خلق، اجرای عدالت و انجام صحیح وظایف از مصادیق تکریم مراجعان است

 مسئولان با حرکتی جهادی در تامین نیاز‌های مردم در کوی فاطمیه اهتمام داشته باشند 
حجت‌الاسلام والمسلمین فرجی برحق با حضور در مسجد حضرت فاطمه زهرا (س) کوی فاطمیه زنجان، بر اهتمام جدی مسئولان به بررسی مشکلات کوی فاطمیه و جلب‌نظر و رضایت مردم به‌جهت جابجایی و انتقال به نقطه دیگر شهر تاکید کرد.

وی افزود: جابجایی کوی فاطمیه به مناطق دیگر شهر، منوط به اخذ رضایت ساکنان و با انجام کار کارشناسی و مطالعاتی انجام شود.

رئیس کل دادگستری استان زنجان خدمت به خلق را خدمت به خود پروردگار دانست و افزود: باید با خدمت‌رسانی به مردم که ثوابی بالاتر از آن نیست، موجبات رضایت پروردگار را فراهم کرد.

حجت‌الاسلام والمسلمین فرجی برحق بر پیگیری مصوبات این جلسه و جلسات قبلی تأکید کرد و گفت: ظرف ۱۵ روز آینده گزارش پیگیری اجرای مصوبات توسط معاونت پیشگیری از وقوع جرم دادگستری استان ارائه شود.

وی جمع‌آوری معتادان متجاهر با استفاده از ظرفیت کمیسیون ماده ۱۶ را یادآور شد و اظهار کرد: نیروی انتظامی مسئول تامین امنیت و برخورد با مخلان نظم و آرامش مردم است و در این راستا با افزایش گشت‌های ماشینی و موتوری در سطح شهر اهتمام جدی به‌عمل آید.

رئیس کل دادگستری زنجان در ادامه بر اهتمام جدی با حرکت جهادی برای رفع مشکلات مردم و تامین نیاز‌های اولیه و بهداشت و درمان در کوی فاطمیه تاکید کرد. 

رئیس کل دادگستری زنجان: حسن‌خلق، اجرای عدالت و انجام صحیح وظایف از مصادیق تکریم مراجعان است

۵۱ نفر از مراجعان در ملاقات مردمی با رئیس کل دادگستری زنجان دیدار کردند

حجت‌الاسلام والمسلمین علی فرجی برحق در ادامه ملاقات‌های مردمی با قشر‌های مختلف مراجعان که به‌صورت منظم در طول هفته و به‌ویژه روز‌های یکشنبه هر هفته برگزار می‌شود، با ۵۱ نفر از مراجعین نقاط مختلف استان زنجان دیدار کرد.

در این دیدار به درخواست‌های مراجعان به مشکلات حقوقی و قضایی از قبیل اعمال ماده ۴۷۷ قانون آیین دادرسی کیفری، مرخصی زندانی، تسریع در رسیدگی و تقاضای عفو و بخشودگی رسیدگی شد.

رئیس کل دادگستری زنجان پس از شنیدن درخواست‌های مراجعان دستورات لازم جهت رسیدگی به واحد‌های ذیربط صادر می‌کند.

انتهای پیام/ 


ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *