ریاکاری غرب در قبال جنایت جنگی رژیم صهیونیستی

13:22 - 17 مهر 1402
کد خبر: ۴۷۳۸۴۰۶
دسته بندی: حقوق بشر ، عمومی
ریاکاری غرب در قبال جنایت جنگی رژیم صهیونیستی
سیاستمداران، رسانه‌ها و افکار عمومی غرب در حالی درباره تحولات اخیر در فلسطین ابراز نگرانی می‌کنند که جنایت‌های سازمان‌یافته رژیم صهیونیستی علیه فلسطینی‌ها به‌ویژه مردم غزه هرگز برایشان اهمیتی نداشته است.

خبرگزاری میزان – در حالی که نوار غزه تحت محاصره، زیر بمباران رژیم صهیونیستی قرار گرفته، کشور‌های غربی مانند گذشته همدلی با بحران بشردوستانه‌ای که این منطقه را زیر فشار قرار داده، ندارد.

رنجی که شهروندان فلسطینی در غزه که چندین دهه از تجاوز‌های مکرر رژیم صهیونیستی متحمل می‌شوند و رنج مضاعفی که احتمالا طی روز‌های آینده در پی تشدید حملات رژیم صهیونیستی با آن مواجه خواهند شد، هرگز بخشی از نگرانی‌های سیاستمداران و افکار عمومی غرب نبوده است.

ریاکاری غرب در قبال جنایت جنگی رژیم صهیونیستی در غزه

استاندارد‌های دوگانه کشور‌های غربی در جریان تحولات اخیر و پس از اجرای عملیات طوفان الاقصی در واکنش به جنایت‌های بی‌پاسخ مانده بسیار شدید اخیر رژیم صهیونیستی، بیش از همیشه آشکار شد.

عملیات مذکور که شکست بزرگ کم‌سابقه‌ای برای رژیم صهیونیستی در پنج دهه گذشته محسوب می‌شود، از سوی رسانه‌های غربی با عباراتی مانند «فرار از زندان» تقلیل داده می‌شود؛ آن‌ها همچنین تلاش می‌کنند تا موفقیت مقاومت فلسطین را با تمرکز بر موضوع اشتباه‌های اطلاعاتی رژیم صهیونیستی کوچک جلوه دهند.

رسانه‌های غربی همسو با سیاستمداران غربی و در همدلی با «بنیامین نتانیاهو»، نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی تلاش دارند تا از مقاومت فلسطین به‌عنوان آغازگر دور جدید تجاوز این رژیم به غزه یاد کنند، اما واقعیت این است که فلسطینی‌ها پس از مدت‌ها توانسته‌اند پاسخی درخور به جنایت‌های رژیم صهیونیستی بدهند.

واکنش رژیم صهیونیستی به این پاسخ فلسطینی‌ها، تشدید مجازات شهروندان غزه به‌عنوان ساکنان بزرگ‌ترین زندان روباز جهان است.

ریاکاری غرب در قبال جنایت جنگی رژیم صهیونیستی در غزه

نه سیاستمداران و نه افکار عمومی در غرب هرگز به آنچه بر ساکنان غزه تحت محاصره گذشته، توجهی نداشته‌اند؛ اینکه بیش از ۲ میلیون نفر در غزه در پی اعمال محاصره‌ای که اکنون بیش از ۱۵ سال از آغاز آن می‌گذرد، حتی از ضروریات زندگی هم محروم شده‌اند، هیچ‌وقت برای غربی‌ها اهمیتی نداشته است.

برای آن‌ها اهمیتی ندارد که قحطی غزه تحت محاصره را فراگرفته و غذای محدودی برای سیر کردن جمعیت این باریکه وجود دارد.

حمله‌های مکرر رژیم صهیونیستی به غزه و قتل‌عام هرباره صد‌ها فلسطینی، شلیک نظامیان صهیونیست به شهروندان غزه که در اعتراض به شرایط حبس پا از این منطقه بیرون می‌گذاشتند و شهادت صد‌ها کودک فلسطینی بر اثر بمباران‌های ۱۵ سال گذشته، برای غرب اهمیتی نداشته است.

ریاکاری غرب در قبال جنایت جنگی رژیم صهیونیستی در غزه

از این رو، ابراز نگرانی و وحشت سیاستمداران، رسانه‌ها و افکار عمومی غربی پس از دهه‌ها بی‌تفاوتی آن هم در شرایطی که فلسطینی‌ها بالاخره راهی برای پاسخ به سیاست‌های چندین دهه‌ای غیرانسانی رژیم صهیونیستی پیدا کرده‌ند، باورپذیر نیست.

این رویکرد نقاب از چهره آن‌ها بر می‌دارد و نژادپرستی مخفی شده در پایتخت‌های غربی که اکنون با ادعای نگرانی‌های اخلاقی بروز یافته، آشکار می‌کند.

موضع‌گیری سیاستمداران غربی نشان می‌دهد که تروریسم از نظر آن‌ها متفاوت از واقعیت است؛ آن‌ها اقدام‌های تروریستی سازمان‌یافته رژیم صهیونیستی که زندگی فلسطینی‌ها را در چند دهه گذشته به دشواری کشانده، تروریسم نمی‌بینند.

وارونگی واقعیت در این موضع‌گیری‌ها نفس گیر است.

ریاکاری غرب در قبال جنایت جنگی رژیم صهیونیستی در غزه

به گزارش میدل‎ایست‎آی، متحدان غربی رژیم صهیونیستی با پوشش دادن و فریبکاری جنایت‌های رژیم صهیونیستی به این رژیم فرصت و مجوز دروغ‌های ظالمانه بیشتری را داد؛ نتانیاهو در میانه دور جدید حملات به غزه مدعی شد که به ساکنان این باریکه هشدار داده که از این منطقه خارج شوند، اما مردم تحت محاصره زمینی، هوایی و دریایی غزه جایی برای فرار ندارند.

این دروغگویی رژیم صهیونیستی هم برای کشور‌های غربی که در برابر دیگر اقدام‌های غیرانسانی این رژیم مانند قطع برق غزه سکوت کرده و از آن به عنوان اقدام تلافی جویانه یاد می‌کنند، اهمیتی ندارد.

ریاکاری غرب در قبال جنایت جنگی رژیم صهیونیستی در غزه

مجازات دسته جمعی ۲ میلیون نفر از ساکنان غزه خود یک جنایت جنگی است؛ سیاستمداران غربی می‌توانند همچنان ظلم و ستم و جنایت رژیم صهیونیستی علیه فلسطینی‌ها را توجیه کنند، اما نمی‌توانند حق مقاومت و دفاع از خود را از آن‌ها بگیرند.

این رویه‌ای که سیاستمداران، رسانه‌ها و افکار عمومی غرب در پیش گرفته‌اند، بیش از هر زمان دیگری ریاکاری، خودفریبی و استاندارد‌های دوگانه پایتخت‌های اروپایی را در معرض دید جهانیان قرار می‌دهد.

انتهای پیام/


ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *