ارتقاء و انتصاب در دادگستری کرمانشاه تلاش بر مبنای سند تحول قضایی است

10:07 - 16 مهر 1402
کد خبر: ۴۷۳۸۱۵۱
دسته بندی: قضایی ، حقوقی
ارتقاء و انتصاب در دادگستری کرمانشاه تلاش بر مبنای سند تحول قضایی است
رئیس کل دادگستری استان کرمانشاه با اشاره به اینکه مبنای هر گونه ارتقاء و انتصاب در دادگستری استان کرمانشاه بر مبنای سند تحول قضایی است، گفت: لازم است قضات همه تلاش خود را در همین مسیر به کار گیرند و بر اساس آن حرکت کنند.

خبرگزاری میزان - شهرام کرمی در مراسم معارفه رئیس کل محاکم عمومی و انقلاب شهرستان کرمانشاه بر اجرای سند تحول قضایی به عنوان نقشه راه تاکید کرد.

وی افزود: حرکت رو به رشد قوه قضاییه در چند سال اخیر بر مبنای سند تحول قضایی که یک برنامه مشخص و راهبردی است، بوده است.

کرمی تاکید کرد: مبنای هر گونه ارتقاء و انتصاب در دادگستری استان کرمانشاه همین برنامه و سند تحولی است؛ بنابراین لازم است قضات همه تلاش خود را در همین مسیر به کار گیرند و بر اساس آن حرکت کنند.

رئیس کل دادگستری استان کرمانشاه در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به حضور زیاد مراجعان در دادگستری گفت: نحوه برخورد با مراجعین بسیار مهم است و هرگز اجازه نداریم خلاف اصول اخلاق رفتار کنیم و لو اینکه رای ما کاملا به ضرر مراجعه کننده باشد. این مهم مورد تاکید شرع، قانون و رئیس قوه قضاییه است که با مراجعین رفتار درست داشته باشیم.

کرمی در ادامه با تقدیر از زحمات بهمن مرادیفر رئیس پیشین محاکم عمومی و انقلاب و آرزوی توفیق برای منوچهر فتاحی گفت: یقینا با همدلی و همکاری همکاران محاکم که زحمات آن‌ها جای تقدیر دارد، محاکم کرمانشاه روز‌های خوبی را سپری خواهد کرد.

در ادامه این نشست علاوه بر انتصاب رئیس کل محاکم عمومی و انقلاب، فرهاد علیخانی با حکم رئیس قوه قضاییه به عنوان قاضی ویژه رسیدگی کننده به پرونده‌های اصل ۴۹ قانون اساسی منتصب و معارفه شد.

رئیس کل دادگستری خاطرنشان کرد: دادگاه اصل ۴۹ قانون‌اساسی جایگاه مهم و حساسی است و مورد توجه و رصد قوه قضاییه است.

وی افزود: این دادگاه علاوه بر دادرسی حقوق اشخاص حقیقی، به نوعی با حق کل جمعیت کشور سروکار دارد و همین امر حساسیت موضوع را چند برابر کرده است.

در ادامه منوچهر فتاحی رئیس محاکم عمومی و انقلاب از ایجاد یک مجموعه پویا، علمی، چابک و متقن سخن گفت و یادآور شد آنچه مدنظر است حرکت بر مبنای سند تحول قضایی است که اصلی‌ترین و بنیادی‌ترین سند قضایی در گام دوم انقلاب است.

وی افزود: شناسایی نقاط ضعف و رفع آن‌ها و تقویت نقاط قوت بر مبنای شاخص‌های سند تحول قضایی مبنای کار است تا بتوانیم محاکم را به مطلوبیت برسانیم.

کنترل ورودی‌ها، ساماندهی شعب نامتعارف، کاهش متوسط زمان رسیدگی، تعیین تکلیف پرونده‌های های مسن و معوق و نیز اتقان آرا از برنامه‌های اساسی و اولویت‌های مهم رئیس کل جدید محاکم عمومی و انقلاب کرمانشاه بود.

انتهای پیام/


ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *