بررسی وضعیت زندانیان در زندان‌های آمریکا؛ مرگ ۳۵ نفر در زندان‌های لس‌آنجلس از ابتدای ۲۰۲۳

9:00 - 13 مهر 1402
کد خبر: ۴۷۳۷۵۸۸
دسته بندی: حقوق بشر ، عمومی
بررسی وضعیت زندانیان در زندان‌های آمریکا؛ مرگ ۳۵ نفر در زندان‌های لس‌آنجلس از ابتدای ۲۰۲۳
داده‌های منتشر شده نشان می‌دهد که از ابتدای سال جاری میلادی تاکنون ۳۵ نفر در سیستم زندان‌های لس‌آنجلس در آمریکا جان خود را از دست داده‌اند.

خبرگزاری میزان – داده‌های منتشر شده نشان می‌دهد که از ابتدای ماه ژوئن گذشته، ۱۷ نفر در زندان‌های شهر لس‌آنجلس جان خود را از دست داده‌اند.

با مرگ این زندانیان، تعداد کل افرادی که در سال جاری در زندان‌های لس‌آنجلس به عنوان بزرگترین سیستم زندان آمریکا، جان خود را از دست داده‌اند، به ۳۵ نفر می‌رسد.

این آمار به معنای آن است که به طور میانگین از ابتدای سال جاری میلادی تاکنون هر هفته یک نفر در زندان‌های این شهر جان باخته است.

ازدحام بیش از حد و مراقبت‌های ناکافی

این تعداد بسیار فراتر از آمار اداره زندان‌های شهر نیویورک است، جایی که افزایش تعداد مرگ زندانیان در مجتمع زندان جزیره «ریکرز» به بحران فزاینده‌ای منجر شده و توجه سراسری را به خود جلب کرده است.

تعداد تلفات در زندان‌های لس‌آنجلس به دلیل ازدحام شدید، مراقبت ناکافی در داخل زندان‌ها و عدم ارائه جایگزین‌های قوی برای حبس است.

 ویدئویی که در ماه ژوئن از زندان مرکزی مردان در لس‌آنجلس خارج شد، نشان می‌دهد کارکنان زندان از مداخله در یک حمله خشونت‌آمیز که بیش از ۱۰ دقیقه طول کشید، خودداری می‌کنند.

این امر بر نیاز فوری به کاهش جمعیت زندان و گسترش جایگزین‌های مبتنی بر جامعه برای حبس تاکید می‌کند.

«میشل پاریس»، مدیر برنامه «ورا» کالیفرنیا، گفت: زندان‌های ما مردم را می‌کُشند؛ به‌طور نامتناسبی مردان سیاه‌پوست و لاتین‌تبار که در دوره پیش از محاکمه نگهداری می‌شوند، جان خود را از دست می‌دهند.

«میشل»، می‌گوید: مقام‌های اداره زندان، زندان‌ها را بیش از ظرفیت پر کرده و زندان به پاسخ پیش‌فرض لس‌آنجلس به فقر، بی‌خانمانی و دیگر نیاز‌های برآورده نشده تبدیل شده است.

چه چیزی باعث مرگ در زندان‌های لس‌آنجلس می‌شود؟

مراکز شلوغ بزرگ‌ترین عامل مرگ زندانیان در لس‌آنجلس است؛ سیستم زندان در حال حاضر با حدود ۳.۴ درصد بیش از حد ظرفیت کار می‌کند و امسال به ۱۶ درصد رسیده است؛ این ارقام نه تنها زندان‌ها را از نظر فیزیکی شلوغ می‌کنند، بلکه منابع را از نقطه شکست خود عبور می‌دهند.

افرادی که وارد زندان‌‎های لس‌آنجلس شده‌اند، آن‌ها را به عنوان «جهنم» توصیف کرده‌اند، جایی که افراد بدون پتو روی طبقات پوشیده از زباله می‌خوابند.

فراتر از شرایط سخت، زندان‌های پرجمعیت نیز دسترسی به منابع را محدود می‌کند، به ویژه برای مراقبت‌های پزشکی؛ افراد زندانی که درخواست مراقبت پزشکی دارند می‌گویند که با رفتار ظالمانه یا بی‌‎تفاوتی کارکنان زندان مواجه شده‌اند به‌ویژه، زندان‌های لس‌آنجلس استاندارد‌های وحشتناکی از مراقبت‌های بهداشت روانی ارائه می‌کنند؛ با وجود اینکه بزرگترین ارائه‌دهنده مراقبت‌های بهداشت روانی در آمریکا هستند.

گزارش نکردن مرگ زندانیان

لس‌آنجلس اسامی افرادی را که در حبس جان خود را از دست می‌دهند، گزارش نمی‌کند و تنها اطلاعات اولیه مانند سن فرد، تاریخ مرگ، پیش از محاکمه یا در انتظار صدور حکم و محل بازداشت آن‌ها را ارائه می‌دهد.

هنگامی که این شهر گزارش کالبد شکافی را منتشر می‌کند، اطلاعات غیرقطعی ارائه می‌دهد و در برخی موارد، مرگ و میر را به اشتباه طبقه‌بندی می‌کند.

انتهای پیام/



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *