اعلام مواضع ایران درباره تحولات افغانستان در نشست فرمت مسکو

17:05 - 07 مهر 1402
کد خبر: ۴۷۳۶۷۰۶
اعلام مواضع ایران درباره تحولات افغانستان در نشست فرمت مسکو
نماینده ایران در امور افغانستان مواضع و رویکرد کشورمان را درباره تحولات افعانستان در نشست فرمت مسکو مطرح کرد.

خبرگزاری میزان - نشست بررسی تحولات افغانستان موسوم به فرمت مسکو، روز جمعه با حضور نمایندگان ۱۵ کشور در کازان روسیه برگزار شد.

نماینده ویژه رئیس‌جمهور اسلامی ایران در امور افغانستان، در این نشست به اعلام مواضع و رویکرد کشورمان در قبال این موضوع پرداخت.

حسن کاظمی‌قمی در سخنرانی که در این نشست داشت، ضمن انتقاد از دخالت‌های آمریکا در منطقه، سیاست‌های واشنگتن را در امور افغانستان طی سالیان گذشته نادرست خواند.

وی همچنین با تاکید بر ضرورت همکاری بیشتر کشور‌های همسایه برای کمک به حل مشکلات افغانستان، بدون اتکا به عنصر بیگانه، اظهار کرد: در برابر جبهه همسایگان افغانستان، بیگانگانی قرار دارند که اگر چه از منطقه دور هستند، اما منافع خویش را برتری می‌بخشند و ارزش‌های رایج جوامع خود را برای دیگران ترویج و تبلیغ می‌کنند.

کاظمی‌قمی عنوان کرد: ۲۰ سال اشغالگری مستمر و بدون دلیل امریکا و هم‌پیمانانش و ساخت جبهه بیگانگان با منافع ملی افغانستان سر سازگاری ندارد.

نماینده ویژه رییس جمهور ابراز امیدواری کرد که برنامه اجرایی سیاست همسایگی بر اساس جلب منفعت و دفع مضرت از سوی حکومت سرپرستی افغانستان توام با رایزنی با همسایگان دنبال شود.

انتهای پیام/


ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *