هکر‌ها ۶۰ هزار ایمیل وزارت خارجه آمریکا را سرقت کردند

11:45 - 06 مهر 1402
کد خبر: ۴۷۳۶۵۵۳
هکر‌ها ۶۰ هزار ایمیل وزارت خارجه آمریکا را سرقت کردند
هکر‌ها در سال جاری میلادی حدود ۶۰ هزار ایمیل از وزارت خارجه آمریکا را به سرقت برده‌اند.

خبرگزاری میزان – هکر‌ها توانستند ده‌ها هزار ایمیل را از حساب‌های وزارت خارجه آمریکا به سرقت ببرند.

یکی از کارکنان سنای آمریکا ضن اعلام این خبر مدعی شد: هکر‌های چینی که امسال به پلتفرم ایمیل مایکروسافت نفوذ کردند، ده‌ها هزار ایمیل را از حساب‌های وزارت خارجه آمریکا به سرقت برده‌اند.

به گزارش رویترز، این کارمند که در جلسه توجیهی مقامات فناوری اطلاعات وزارت خارجه آمریکا شرکت کرده بود، گفت که ۶۰ هزار ایمیل از ۱۰ حساب وزارت خارجه آمریکا به سرقت رفته است.

بر اساس جزئیاتی که از طریق ایمیل از سوی کارکنان سنا به اشتراک گذاشته شده است، ۹ مورد از این قربانیان در شرق آسیا و یک نفر در اروپا کار می‌کردند.

مقامات آمریکا و مایکروسافت در ماه جولای گزارش دادند که هکر‌های مرتبط با دولت چین از ماه می‌ گذشته به حساب‌های ایمیل در حدود ۲۵ سازمان از جمله وزارت بازرگانی و خارجه آمریکا دسترسی داشته‌اند.

اتهامات آمریکا مبنی بر اینکه چین پشت این نقض داده‌ها بوده است، روابط پرتنش بین این کشور‌ها را تیره کرده و پکن نیز این اتهامات را رد کرده است.

کارکنان وزارت خارجه آمریکا که حساب‌هایشان به خطر افتاده بود، بیشتر بر تلاش‌های دیپلماسی هند و اقیانوسیه متمرکز بودند و هکر‌ها همچنین فهرستی حاوی تمام ایمیل‌های این وزارتخانه را به دست آوردند.

این هک گسترده توجه را به نقش گسترده مایکروسافت در ارائه خدمات فناوری اطلاعات به دولت آمریکا معطوف کرده است؛ به گفته مقامات در جلسه توجیهی اخیر، وزارت خارجه به عنوان بخشی از اقدامات برای محافظت از سیستم‌های خود، حرکت به سمت محیط‌های «هیبریدی» با شرکت‌های فروشنده متعدد و بهبود پذیرش احراز هویت چند عاملی را آغاز کرده است.

انتهای پیام/



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *