رؤسای قوه قضائیه وکیل آنلاین مجله حقوقی

ابتکار برجامی ژاپن/امیرعبداللهیان: همسو با منافع ایران باشد مثبت تلقی می‎شود

11:10 - 04 مهر 1402
کد خبر: ۴۷۳۶۱۳۰
ابتکار برجامی ژاپن/امیرعبداللهیان: همسو با منافع ایران باشد مثبت تلقی می‎شود
وزیر امور خارجه می‎گوید که نخست‌وزیر و وزیر خارجه ژاپن ابتکار عملی را برای ازسرگیری مذاکرات برجام ارائه کرده است.

خبرگزاری میزان – «حسین امیرعبداللهیان»، وزیر امور خارجه، می‎گوید که ژاپن ابتکاری را برای از سرگیری مذاکرات برجام ارائه کرده است.

وزیر امور خارجه که با «کیودو» مصاحبه کرده، با اشاره به دیدار با «فومیو کیشیدا» نخست‌وزیر و «یوشیماسا هایاشی» وزیر خارجه ژاپن در ماه آگوست، گفت که دولت ژاپن طرحی را برای ازسرگیری مذاکرات برجام ارائه کرده است.

وی تاکید کرد: هرگونه ابتکار ژاپن که با منافع ایران همسو باشد، از سوی تهران مثبت تلقی می‌شود.

بر اساس این گزارش، امیرعبداللهیان بدون اشاره به جزئیات ابتکار ژاپن برای از سرگیری مذاکرات برجام و لغو تحریم‌ها، گفت: ما از نقش سازنده ژاپن در احیای برجام حمایت و استقبال می‌کنیم.

آخرین دور مذاکرات رفع تحریم‌ها مرداد سال گذشته در وین برگزار شد تا زمینه احیای این توافق بین‌المللی که در پی خروج آمریکا از آن در مه ۲۰۱۸ و بدعهدی طرف‌های اروپایی با چالش‌هایی مواجه شد، فراهم شود.

وزیر امور خارجه کشورمان نیز به تازگی گفته بود که با وجود انتقاداتی که دولت ما در ایران در خصوص برخی مفاد برجام دارد، اما سیاست ما بازگشت به برجام به‌عنوان یک توافق بین‌المللی است، ولی رویکرد دولت آمریکا چندگانه و مبتنی بر بازی با زمان است؛ اگر دولت آمریکا جدی باشد، می‌توان در کوتاه مدت مذاکرات را جمع‌بندی کرد و آنگاه همه طرف‌ها به برجام و تعهدات کامل خود برگردند.

انتهای پیام/


ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *