تشکیل پرونده برای فرزندان یک مقام ارشد دستگاه قضایی/ صدور کیفرخواست در مورد پرونده حادثه سفارت جمهوری آذربایجان/ رای پرونده ساخت‌وساز‌های حاشیه و حریم رودخانه «چهلبازه» مشهد صادر شد

10:19 - 04 مهر 1402
کد خبر: ۴۷۳۶۱۰۰
دسته بندی: قضایی ، حقوقی
تشکیل پرونده برای فرزندان یک مقام ارشد دستگاه قضایی/ صدور کیفرخواست در مورد پرونده حادثه سفارت جمهوری آذربایجان/ رای پرونده ساخت‌وساز‌های حاشیه و حریم رودخانه «چهلبازه» مشهد صادر شد
سخنگوی قوه قضاییه در نشست خبری با خبرنگاران رسانه‌های مختلف به سوالاتی از جمله بازداشت فرزند یکی از مسئولان ارشد قضایی، پرونده شهید آرمان علی‌وردی و پرونده متهمان توزیع مشروبات الکلی مسموم پاسخ داد.

خبرگزاری میزان- نشست خبری مسعود ستایشی، سخنگوی قوه قضاییه با حضور خبرنگاران امروز سه‌شنبه ۴ مهر ماه برگزار شد.

سخنگوی قوه قضاییه در ابتدای نشست خبری با گرامیداشت هفته دفاع مقدس و تبریک هفته وحدت، در مورد خنثی‌سازی ۳۰ انفجار همزمان در تهران و بازداشت ۳۰ تروریست توضیحاتی ارایه داد که جزییات این خبر را می‌توانید اینجا بخوانید.

ستایشی گفت: از اتخاذ تدابیر انقلابی رئیس جمهور در نیویورک باید تقدیر کنم و مواضع وی در اثبات حقانیت جمهوری اسلامی ایران و قرآن کریم جای تقدیر و تشکر دارد.

رای پرونده ساخت‌وساز‌های حاشیه و حریم روخانه «چهلبازه» مشهد صادر شد

سخنگوی قوه قضاییه در نشست خبری درباره موضع دستگاه قضا در خصوص ساخت‌وساز در حاشیه و حریم روخانه چهلبازه مشهد گفت: پرونده مورد بحث در دادگاه ویژه اصل ۴۹ قانون اساسی مستقر در دادگاه انقلاب تهران مورد رسیدگی واقع شده است. رای صادر شده و در مرحله اقدام است.

دادگاه رسیدگی به پرونده شهادت شهید آرمان علی‌وردی ۱۵ مهرماه برگزار می‌شود

ستایشی در رابطه با زمان رسیدگی به پرونده شهادت شهید آرمان علی‌وردی گفت: دادگاه رسیدگی به پرونده ۸ نفر از متهمان این پرونده ۱۵ مهرماه امسال در شعبه ۱۳ دادگاه کیفری یک استان تهران به اتهام مشارکت در قتل، اجتماع و تبانی علیه امنیت ملی و محاربه تشکیل می‌شود.

تشکیل پرونده در دادسرای امور جنایی تهران در رابطه با حادثه تخریب بناهای خلازیر

وی در رابطه پرونده حوادث شهری از جمله فوت ۴ نفر در تخریب بنا‌های خلازیر، فوت ۲ کودک در استخر ذخیره آب و فوت ۳ نفر در سایت آرادکوه گفت: در خصوص تخریب بنا‌های خلازیر پرونده‌ای در دادسرای ویژه امور جنایی تهران تشکیل شده است و برای بررسی ابعاد و زوایایی این حادثه کارگروهی متشکل از ۹ نفر از کارشناسان رسمی دادگستری و موضوعات مختلف تشکیل شده است و تاکنون این کارگروه نظریه خود در مورد این حادثه اعلام نکرده ‌اند. دستگاه قضایی چنانچه قصور و تقصیری مشاهده کند طبق قوانین با مقصرین برخورد می‌کند.

ستایشی در مورد دو کودکی که در استخر ذخیره آب غرق شدند، گفت: دو کودک به اتفاق خانواده برای تفریح به یکی از پارک‌های منطقه ۲۲ شهر تهران رفته بودند. کودکان با عبور از زیر فنس وارد آن محدوده شده که منجر به فوت آن‌ها شده است، پرونده‌ای در دادسرای ویژه امور جنایی برای شناسایی مقصران احتمالی حادثه تشکیل و بازدید‌های صورت گرفته و اقدامات بعدی هم در حال انجام است و در مورد آن اطلاع رسانی خواهد شد. 

ستایشی در مورد حادثه در محل جمع‎ آوری پسماند آرادکوه نیز گفت: ۴ مصدوم پس از انفجار دیگ بخار به بیمارستان منتقل شدند که متأسفانه ۳ نفر از آن‌ها فوت کردند و بر همین اساس پرونده ابتدایی تشکیل شده و دستورات لازم برای جمع آوری ادله و شناسایی مقصران صادر شده و در شعب رسیدگی به امور جنایی تهران نیز پرونده تشکیل شده است.

 تشکیل پرونده برای فرزندان یکی از مقامات ارشد دستگاه قضايی

ستایشی در رابطه با اخبار منتشر شده در فضای مجازی در خصوص بازداشت یا احضار فرزندان یکی از مسئولان ارشد قضایی گفت: چنین پرونده‌ای در قوه قضاییه در حال رسیدگی است. قوه قضاییه با جدیت، صلابت و بدون هیچ گونه تبعیضی به این پرونده رسیدگی می‌کند و هر زمانی که پرونده به لحاظ قانون آماده اطلاع رسانی شد در مورد آن اطلاع رسانی خواهد شد. نگاه قوه قضاییه نگاه ضابطه‌مند، روشن و شفاف است و همه در برابر قانون یکسان هستند.

صدور کیفرخواست در مورد پرونده حادثه سفارت جمهوری آذربایجان

ستایشی در پاسخ به سوالی در مورد سفر دادستان کل کشور به جمهوری آذربایجان و تبادل نظر در مورد حمله به سفارت جمهوری آذربایجان گفت: در حاشیه نشست اکو، دادستان کل کشور دیداری با دادستان کل کشور جمهوری آذربایجان داشته و در حاشیه این دیدارها در خصوص این موضوع نیز گفت‌وگوهایی انجام شده و به طور کلی همکاری مناسبی بین دو کشور در حوزه قضایی در خصوص این پرونده وجود دارد.

وی ادامه داد: پرونده اتهامی مربوط به تهاجم به سفارت جمهوری آذربایجان که منجر به قتل عمدی یکی از کارکنان سفارت شده است پس از بررسی دقیق ابعاد موضوع، هفته گذشته قرار مجرمیت و قرار دادرسی آن صادر و کیفرخواست آن به دادگاه کیفری یک تهران ارسال شده است.

ستایشی گفت: دادستان تهران در کیفرخواست اشد مجازات را در مورد فرد مهاجم از دادگاه خواستار شده است.

بیشتر بخوانید: درخواست اشد مجازات برای متهم تعرض به سفارت جمهوری آذربایجان  

ارسال لایحه‌ای برای پیشگیری و مقابله با محتوای کذب و خلاف واقع در فضای مجازی به دولت

وی در پاسخ به سوالی درباره اینکه یکی از تأکیدات رئیس قوه قضاییه بحث امنیت روانی جامعه است و در همین راستا هم دستوراتی داده است تا با هر فردی که امنیت جامعه را مخدوش می‌کند برخورد قانونی صورت بگیرد، تاکنون چه تعداد پرونده در این باره تشکیل شده، دادستان‌ها چه اقداماتی انجام داده‌اند و آیا پرونده‌ای برای افراد معروف در این زمینه تشکیل شده است یا نه؟ گفت: دو پروژه اجرایی ذیل فرمان پیشگیری حاوی ۲۳ مصوبه و دیگری در ذیل قرارگاه حقوق عامه با ۲۹ مصوبه تشکیل شده است.

ستایشی گفت: در خصوص ۲۹ مصوبه برای هر پروژه اهم اقدامات و مسئول پروژه تعیین شده است و مهلت اقدام ۲ ماه و اثر بخشی ۶ و ۹ ماهه تعیین شده است و نگاه هوشمندانه و برنامه‌ای نسبت به مطالبات و برنامه‌های قوه قضاییه وجود دارد و همکاران برای اجرای فرامین و برنامه‌ها مشخص شده‌اند.

سخنگوی قوه قضاییه در خصوص مقابله با برهم زنندگان امینت روانی جامعه از طریق فضای مجازی گفت: از ناحیه دادستانی کل کشور و معاونت قضایی این دادستانی اقداماتی صورت گرفته و طی بخشنامه‌ای به دادسرا‌های سراسر کشور در خصوص رصد فضای مجازی و برخورد قانونی و صریح با برهم زنندگان امنیت روانی جامعه تاکید شده و برخی از چهره‌های شناخته شده به مراجع قضایی احضار و تذکر و اخطار‌هایی به آن‌ها داده شده و برخی نیز تحت تعقیب قانونی قرار گرفتند.

وی ادامه داد: به جهت اینکه برخی از موضوعات نظیر بهداشت و درمان و آموزش پزشکی جنبه تخصصی دارد از رئیس جمهور خواسته شده تا دستگاه‌های ذی‌ربط را مکلف کند که هر فردی که امنیت روانی جامعه در حوزه سلامت را مخدوش می‌کند به قوه قضاییه اعلام کند و گزارش‌هایی به دادستانی در خصوص ارائه گزارش‌های کذب ارائه شده که در خصوص آن‌ها کیفرخواست صادر شده است.

ستایشی گفت: لایحه‌ای برای پیشگیری و مقابله با محتوای کذب و خلاف واقع در فضای مجازی با همکاری وزارتخانه‌ها تهیه و به منظور انجام مراحل تقنینی به دولت ارسال شده و امیدواریم تحول ارزشمندی در راستای تأمین امنیت روانی جامعه داشته باشیم.

سخنگوی قوه قضاییه گفت: قرارگاهی نیز تشکیل شده که برنامه ویژه‌ای برای محلات در راستای تأمین امنیت روانی جامعه دارد.

۴ متهم پرونده توزیع مشروبات الکلی مسموم در استان البرز که منجر به فوت ۱۷ نفر و مسمومیت و نابینایی ۱۹۱ نفر شد به اعدام محکوم شدند

ستایشی در رابطه با پرونده فوت۱۷ نفر با مصرف مشروبات الکلی مسموم در استان البرز گفت: به دلیل حساسیت این پرونده و با دستور رئیس قوه قضاییه موضوع در دستور کار معاونت پیگیری پرونده‌های خاص دادگستری کل استان قرار گرفت و برای ۱۱ نفر به اتهام افساد فی الارض از طریق جنایت علیه تمامیت جسمانی افراد با توزیع مواد سمی و خطرناک (متانول) در سطح جامعه کیفرخواست صادر شد و پرونده در شعبه سوم دادگاه انقلاب کرج مورد رسیدگی قرار گرفت.

وی افزود: متهمان پرونده الکل صنعتی را از مالک یکی از واحد‌های صنفی فروش تجهیزات پزشکی خارج از شبکه رسمی خریداری کرده و پس از تهیه مشروبات الکلی اقدام به توزیع آن کرده‌اند.

سخنگوی قوه قضاییه گفت: متهمان ردیف اول تا چهارم پرونده اقدام به تهیه الکل صنعتی برای مشروبات الکلی کرده‌اند.

ستایشی بیان کرد: متهم ردیف اول پرونده اولین تامین کننده الکل سمی بود. این فرد در حالی که باید الکل اتانول را برای مصارف بهداشتی تهیه می‌کرده، اقدام به تهیه الکل صنعتی (متانول) و فروش آن کرده است. این متهم علیرغم اینکه متوجه وجود مشکل در الکل‌ها شده بود و با توجه به اینکه در رشته شیمی تحصیل کرده است و کارشناس آزمایشگاه است، بدون تست کردن الکل‌ها و اخذ پاسخ از آزمایشگاه، آن‌ها را وارد چرخه تولید مشروبات الکلی کرده است.

وی افزود: متهمان ردیف اول تا چهارم پرونده به صورت زیرزمینی و غیر مجاز و در سطح گسترده در کار تهیه و توزیع مشروبات الکلی فعالیت داشتند.

سخنگوی قوه قضاییه گفت: طبق اقاریر متهم ردیف چهارم پرونده، وی مالک مغازه فروش تجهیزات پزشکی بوده که از این واحد صنفی به عنوان پوششی برای فروش مشروبات الکلی استفاده می‌کرده است.

ستایشی بیان کرد: مشروبات الکلی مسموم تولید شده توسط دیگر متهمان پرونده در سطح گسترده توزیع شده که منجر به فوت ۱۷ نفر و مسمومیت، نابینایی و معلولیت ۱۹۱ نفر دیگر شده است.

وی تاکید کرد: دادگاه پس از بررسی دقیق پرونده، در اسرع وقت و طبق موازین قانونی اقدام به صدور حکم برای متهمان کرده است.

سخنگوی قوه قضاییه بیان کرد: براساس حکم صادر شده، متهمان ردیف اول تا چهارم پرونده به اتهام افساد فی الارض از طریق جنایت علیه تمامیت جسمانی افراد به اعدام محکوم شدند.

ستایشی گفت: متهمان ردیف پنجم تا نهم پرونده به ۵ سال حبس تعزیری و متهمان ردیف دهم به ۳ سال حبس تعزیری و متهم ردیف یازدهم به یک سال حبس تعزیری محکوم شدند.

وی افزود: این حکم به متهمان و وکلای آن‌ها ابلاغ شده است و در صورت فرجام خواهی به دیوان عالی کشور ارسال می‌شود.

بیشنر بخوانید: فاجعه با الکل‌های صنعتی خارج از شبکه و غیرقانونی در استان البرز

 

آخرین وضعیت پرونده الهه محمدی و نیلوفر حامدی 

سخنگوی قوه قضاییه درپاسخ به سوالی در مورد اظهار نظر وکلای پرونده الهه محمدی و نیلوفر حامدی که اعلام کردند در پرونده این دو نفر هیچ مستنداتی در مورد همکاری با دولت آمریکا وجود ندارد، گفت: اینکه از سوی وکیل پرونده گفته شده است الهه محمدی از اتهام همکاری با دولت متخاصم تبرئه شده است باید ابتدا مستندات ارایه شود، تا این مرحله چنین چیزی از وکلای این فرد نشنیده‌ایم و عنوان اتهامی به این دو نفر تفهیم شده است.

ستایشی گفت: در حال حاضر پرونده در مرحله رسیدگی و اتخاذ تصمیم قانونی است و تبرئه این دو نفر از اتهام مورد بحث تا این مرحله را تکذیب می‌کنیم.

وی افزود: شاید این پرونده را با پرونده خانم الناز محمدی اشتباه گرفته شده است که این فرد از اتهام همکاری با دولت متخاصم تبرئه شده است.

ستایشی ادامه داد: اظهار نظر افراد غیرمسئول در پرونده واجد اعتبار نیست.

وی در مورد تبادل زندانیان از جمله رضا بهروزی و خانم معینی گفت: براساس آنچه که اعلام شد تبادل ۵ نفر از زندانیان انجام شده و تبادل این افراد با تصمیم حاکمیت بوده است.

 آخرین وضعیت رسیدگی به پرونده جمشید شارمهد سرکرده گروهک تروریستی تندر

سخنگوی قوه قضاییه در پاسخ به سوالی درباره آخرین وضعیت رسیدگی به پرونده جمشید شارمهد سرکرده گروهک تروریستی تندر گفت: دو پرونده در شعبه ۵۵ حقوقی تهران در رابطه با گروهک تروریستی تندر به سرکردگی جمشید شارمهد مطرح رسیدگی است. دادخواست‌های متعددی به طرفیت خواندگان اقامه شده است.

وی ادامه داد: یکی از دادخواست‌های پرونده گروهک تروریستی تندر به طرفیت ۵۲ نفر از اشخاص حقیقی آمریکا اعم از جو بایدن، ترامپ، اوباما، جرج بوش و روسای جمهور سابق و اسبق آمریکا، هیلاری کلینتون، رایس، مایک پومپئو، جان کری و برایان هوک و نهادهای حقوقی از جمله وزارت امور خارجه آمریکا، بانک مرکزی، آژانس اطلاعات مرکزی، اداره مهاجرت و دولت آمریکا است. خواسته دادخواهان، محکومیت تضامنی خواندگان است.

ستایشی گفت: دادگاه نسبت به این دو دادخواست اعلام ختم رسیدگی کرده است و منتظر صدور رأی از سوی دادگاه هستیم.

سخنگوی دستگاه قضا درباره پرونده گروهک حرکه النضال که در شعبه ۵۵ حقوقی تهران در حال رسیدگی است، گفت: ۴ پرونده درباره این گروهک مطرح است و دادخواستی از طرف شخص حقیقی به طرفیت ۳۹ نفر از اشخاص حقیقی و حقوقی آمریکا به عنوان خوانده دعوا واقع شدند.

وی گفت: دادخواست دیگری، توسط شخص حقیقی به طرفیت ۳۸ نفر از اشخاص حقیقی و حقوقی آمریکا تهیه شده است و دادخواست سوم که خواهان آن، شخص حقیقی است به طرفیت ۳۵ نفر از اشخاص حقوقی و حقیقی آمریکاست، در حال رسیدگی است.

رسیدگی به پرونده کلاهبرداری نمایندگی سایپا در قم در شعبه هفتم دادسرای عمومی و انقلاب قم 

سخنگوی قوه قضاییه در مورد آخرین وضعیت پرونده کلاهبرداری نمایندگی سایپا در قم گفت: این پرونده در شعبه هفتم دادسرای عمومی و انقلاب قم در حال رسیدگی است و مدیرعامل نمایندگی مجاز فروش تحت تعقیب قانونی است. این فرد با وعده فروش برخی از خودرو‌ها بدون ثبت نام در سایت و سامانه یکپارچه خرید خودرو از بیش از ۴۰ نفر از متقاضیان خرید خودرو مبلغ یکصد و ۱۵ میلیارد ریال دریافت کرده است.

ستایشی ادامه داد: پرونده به شعبه ارجاع و در تحقیقات مشخص می‌شود متهم با ادعای تحویل برخی از خودرو‌های این شرکت خارج از زمان ثبت نام از شکات مبالغی از ۱۸۰ میلیون تا یک میلیارد تومان دریافت کرده و جهت اعتماد آن‌ها حواله‌هایی نیز با مهر نمایندگی شرکت و امضای خود به خریداران تحویل داده است.

 وی گفت: با تکمیل تحقیقات این متهم به اتهام کلاهبرداری و قرار تأمین بازداشت موقت راهی زندان شده است و این پرونده در ۳۰ شهریور با نظارت دادستان و رئیس کل دادگستری استان قم با صدور قرار جلب دادرسی و کیفرخواست قانونی به دادگاه کیفری ۲ ارسال شده است.

سخنگوی قوه قضاییه: آزمون پروانه وکالت مطابق قانون برگزار شده است

سخنگوی قوه قضاییه در پاسخ به سوالی درباره اینکه نتایج آزمون مرکز وکلا در سال ۱۴۰۲ چه زمانی مطرح می‌شود و آیا روش برگزاری این آزمون به همین منوال ادامه خواهد یافت؟، گفت: در برگزاری آزمون و پذیرش افراد تابع قانون هستیم. چارچوب‌ها نیز مشخص است.

ستایشی عنوان کرد: تصمیمات اخذ شده از شورای نگهبان قانون اساسی فصل‌الخطاب است و ما مجری برگزاری این تصمیمات قانونی هستیم. آزمون مرکز وکلا در راستای اجرای مقررات ماده ۵ قانون تسهیل صدور مجوزهای کسب‌وکار است که با نظارت قوه قضاییه و از طریق سازمان سنجش کشور برگزار شد.

سخنگوی دستگاه قضا اضافه کرد: آزمون پروانه وکالت در روز ۱۳ مرداد برگزار و نتایج اعلام شده و آزمون مرکز وکلا، کارشناسان رسمی و مشاوران خانواده قوه قضاییه ۳ شهریور امسال برگزار شده و نتایج آن در ایام پیش رو اعلام می‌شود.

وی با بیان اینکه آزمون پروانه وکالت مطابق مواد قانونی برگزار شده است، افزود: آزمون وکالت در سال ۱۴۰۱ نیز براساس قانون تسهیل انجام شده است. 

وی در پاسخ به این سوال که آیا دستورالعمل جدیدی برای پوشش تصاویر رئیس دولت اصلاحات اتخاذ شده است؟، گفت: صدور و پیگیری دستورالعمل‌های رسانه‌ای برعهده وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی است و معاونت مطبوعاتی این وزارتخانه در این باره مسئولیت دارد که باید درباره این موضوع پاسخگو باشند.

ورود سازمان بازرسی کل کشور به پرونده پتروشیمی امیرکبیر

وی درباره پرونده نجومی بگیران پتروشیمی امیرکبیر گفت: سازمان بازرسی کل کشور وظایف خود را به خوبی در این پرونده انجام داده است و پرونده ۲۵ نفر از مدیران مربوطه که اقداماتشان واجد عناوینی مجرمانه بوده به دادسرای ویژه اقتصادی ارسال شده است.

همکاری با رسانه‌های معاند قابل گذشت نیست 

سخنگوی قوه قضاییه در پاسخ به سوالی در مورد اینکه آیا پرونده‌ ای در رابطه با همکاری افرادی که با رسانه‌های معاند همکاری می‌کردند تشکیل شده است؟، گفت: بار‌ها اعلام شده است همکاری با رسانه‌های معاند به هیچ عنوان قابل بخشش و گذشت نیست و تمامی تحرکات در این خصوص از سوی نهاد‌های امنیتی و قضایی مورد رصد و پایش قرار می‌گیرد و در خصوص آن پرونده تشکیل می‌شود.

ستایشی ادامه داد: این رسانه‌ها و شبکه‌های تروریستی که با اهداف ضدامنیتی به ترویج خشونت کور، حمایت از تجزیه طلبی، برهم زدن امنیت روانی جامعه و سایر اقدامات مشغول هستند از دایره رسیدگی‌ها و دقت‌های فنی ما خارج نیستند و در این زمینه طی یکسال گذشته اطلاع‌ رسانی انجام شده و با تکمیل تحقیقات اطلاع رسانی‌ کامل انجام می‌شود.

سخنگوی قوه قضاییه در رابطه با انتقال اطلاعات متوفیان سهام عدالت به شرکت سپرده گذاری مرکزی اظهار کرد: بر اساس اطلاعاتی که از مرکز آمار و فناوری اطلاعات قوه قضاییه داریم وب سرویس اصالت احکام حصر وراثت در سال گذشته به سازمان بورس و اوراق بهادر و اوایل سالجاری به شرکت سپرده گذاری مرکزی از طریق مرکز ملی تبادل اطلاعات کشور ارایه شده است.

وی ادامه داد: شرکت سپرده گذاری مرکزی می‌تواند از طریق این ظرفیت به صورت برخط به اطلاعات احکام انحصار وراثت ذینفعان دسترسی داشته باشد.

ستایشی گفت: این ظرفیت در سال گذشته به سازمان بورس و اوراق بهادار ارائه شده بود و مقرر شد شرکت سپرده گذاری از طریق سازمان بورس اوراق بهادار و توسط سرویس مذکور به اطلاعات احکام انحصار وراثت دسترسی پیدا کند.

وی گفت: پس از آنکه شرکت سرمایه‌گذاری اعلام کرد که هنوز دسترسی کاملی به داده‌ها ندارد با پیگیری‌های مرکز آمار و فناوری قوه قضاییه و همچنین تشکیل کارگروهی با عنوان کارگروه تعامل پذیری دولت الکترونیک، احکام انحصار وراثت مستقیما از طریق مرکز ملی تبادل اطلاعات به صورت برخط و کاملا رایگان در اختیار شرکت سپرده گذاری قرار گرفته است.

ستایشی گفت: به منظور کمک به شرکت سپرده گذاری در ماه‌های آینده خدمت جدیدی به صورت خودکاربری در پنجره واحد خدمات قضایی و دفاتر الکترونیک خدمات قضایی به منظور ارایه خدمات عملیاتی می‌شود.

سخنگوی دستگاه قضا در پاسخ به این سوال که برای تخلفات بانک‌ها در اعطای تسهیلات غیرقانونی و انحراف در تسهیلات اعطایی چند پرونده در سازمان بازرسی تشکیل و به دستگاه قضایی ارجاع شده است و چند مدیر به دستگاه قضایی معرفی شدند؟ گفت: بانک‌ها دارای ویژگی خاصی هستند و باید دنبال این باشیم برای تنظیم معادلات اقتصادی، شرایط بانک‌ها را از ابعاد مختلف نظارت کنیم. بطور مثال در خصوص تسهیلاتی که می‌دهند، کسانی که این تسهیلات را استفاده می‌کنند، مورد نظارت قرار گیرد.

وی گفت: فعالیت مفید و سالم بانک‌ها دغدغه نظام و قوه قضاییه است. رئیس دستگاه قضا اعلام کرده است که حرکت قوه قضاییه دیگر اینگونه نخواهد بود که تنها سراغ تسهیلات گیرندگان بروند و بازپرداخت بدهی‌ها را نظارت کند بلکه در حرکت جدید که مدتی است شروع شده است، علاوه برآن سراغ تسهیلات دهندگان نیز خواهیم رفت و آن‌ها را نسبت به نحوه اعطای تسهیلاتی که پرداخت شده است و تخلفاتی که صورت گرفته نظارت می‌کند.

ستایشی افزود: در همین راستا سازمان بازرسی کل کشور ماموریت ویژه‌ای پیدا کرده است و اقدامات قابل ملاحظه‌ای در رصد، کنترل و بررسی و یا احیانا شناسایی تخلفات و تشکیل پرونده برای متخلفان انجام داده است.

انتهای پیام/


ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *