رؤسای قوه قضائیه وکیل آنلاین مجله حقوقی
اجمالی| نشست خبری سخنگوی قوه قضاییه

اخباری از آخرین وضعیت پرونده‌های آتش‌سوزی در زندان اوین، حمله به سفارت باکو در تهران و موضوع زندان‌زدایی

10:32 - 18 مهر 1402
کد خبر: ۴۷۳۸۵۲۳
دسته بندی: قضایی ، حقوقی
اخباری از آخرین وضعیت پرونده‌های آتش‌سوزی در زندان اوین، حمله به سفارت باکو در تهران و موضوع زندان‌زدایی
نشست خبری سخنگوی قوه‌‌قضاییه با حضور خبرنگاران برگزار شد.

خبرگزاری میزان- نشست خبری مسعود ستایشی سخنگوی قوه قضاییه، امروز سه‌شنبه (۱۸مهر ماه) با حضور خبرنگاران رسانه‌های مختلف برگزار شد.

این نشست از طریق تلویزیون اینترنتی سیمای عدالت به آدرس https://www.aparat.com/simayeedalat/live به صورت زنده پخش شد.

سخنگوی قوه قضاییه در این نشست خبری گفت: لازم است مجامع جهانی به جای محکوم کردن دفاع مشروع ملت مبارز فلسطین از جنایات رژیم کودک‌کش در غزه قاطعانه جلوگیری کنند.

ستایشی با ابراز نگرانی از دیدگاه جامعه به اصطلاح حقوق بشری غربی گفت: دولت‌های حامی صهیونیست با چشم بستن به روی جنایات این رژیم جعلی سکوت مرگبار کرده‌اند.

سخنگوی قوه قضاییه با بیان اینکه ژست مظلوم‌نمایی امروز صهیونیسم‌های بی‌آبرو از مضحکه‌های دنیای امروز است، گفت: رژیم منحوس صهیونیستی که وجودش مایه شرم و نکبت منطقه ما و موجب ناامنی و فساد در تمام عالم شده است به عنوان شر مطلق امروز با عملیات طوفانی فلسطینیان برای آزاد‌سازی مسجد الاقصی روبرو شده است.

ستایشی گفت: این عملیات نشان داد به‌زودی بساط این رژیم بی‌ریشه با وعده الهی و دست توانای ملت فلسطین برای همیشه برچیده خواهد شد. اجرای این عملیات موفق که ابتدا با تقدیم صد‌ها شهید در راه آزادی قدس و رهایی از ظلم و بی عدالتی انجام گرفت بار دیگر سست بودن پایه‌های این رژیم پوشالی را عیان ساخت. فلسطین زنده است و نسل جدید و نوشکفته فلسطین پرانگیزه‌تر از نسل‌های قبلی است و راه مقاومت و ایستادگی تا آزادی نهایی زنده است و قدس شریف به زودی به اسلام بازخواهد گشت و سرانجام مسجدالاقصی آزاد خواهد شد.

در ادامه اظهارات سخنگوی دستگاه قضا در این نشست خبری و پاسخ‌های وی به خبرنگاران به صورت اجمالی از نظر می‌گذرد.

 

پاسخی به سوال بلاتکلیف ماندن طرح الزام ثبت اسناد رسمی و اعتبارزدایی از اسناد غیررسمی
۱۴۰۲/۰۷/۱۸ - ۱۳:۰۲

سخنگوی قوه قضاییه در پاسخ به سوالی درباره بلاتکلیف ماندن طرح الزام ثبت اسناد رسمی و اعتبارزدایی از اسناد غیررسمی در مجمع تشخیص مصلحت نظام گفت: در این ارتباط ۲۵ جلسه کارشناسی در دبیرخانه کمیسیون حقوقی و قضایی مجمع تشخیص تشکیل شده است. در حال حاضر هم جلسات اصلی کمیسیون با حضور اعضای اصلی در حال برگزاری است. هرآنچه مجمع تصویب کند فصل الخطاب است. ریاست قوه قضاییه به صورت شبانه‌روزی مسائل را پیگیری می‌کنند و اگر تاخیری هم وجود دارد ممکن است به صورت پیش بینی نشده و همزمانی با جلسات دیگر باشد.

۱۰۰۰ دستگاه تاکسی برای تامین سرویس ارائه خدمات به خانواده‌های دانش‌آموزان اختصاص می‌یابد
۱۴۰۲/۰۷/۱۸ - ۱۱:۵۵

ستایشی در پاسخ به میزان درباره عدم تعهد سرویس تپسی برای ارائه سرویس حمل و نقل برای دانش‌آموزان گفت: مدیرعامل شرکت به دادسرای تهران دعوت شده است. در جلسه دوشنبه (۱۷ مهر) افراد مرتبط در دادستانی حضور داشتند که مقرر شد وجه پرداختی والدین به شرکت مورد بحث (والدینی که درخواست انصراف داشتند) مسترد شود. مقرر شده از ناحیه حمل و نقل شهرداری ۱۰۰۰ دستگاه تاکسی برای تامین سرویس ارائه خدمات به خانواده‌های دانش‌آموزان صورت گیرد.

آخرین وضعیت پرونده آتش‌سوزی در زندان اوین
۱۴۰۲/۰۷/۱۸ - ۱۱:۲۲

ستایشی درباره آخرین وضعیت پرونده آتش‌سوزی در زندان اوین گفت: برای ۴۰ نفر از متهمین قرار جلب دادرسی صادر شده است پرونده در حال تنظیم کیفرخواست است و تا دو هفته دیگر به دادگاه صالح ارسال می‌شود.

پرونده عامل حمله به سفارت باکو در تهران به کجا رسید؟
۱۴۰۲/۰۷/۱۸ - ۱۱:۱۴

ستایشی درباره آخرین خبر از پرونده عامل حمله به سفارت باکو در تهران گفت: پرونده در مرحله تشریفات رسیدگی است. هنوز دادگاهی تشکیل نشده و رایی صادر نشده است.

زندان‌زدایی؛ امکان تودیع وثیقه و کفیل در کلیه ساعات روز و خارج از وقت اداری
۱۴۰۲/۰۷/۱۸ - ۱۱:۰۸

سخنگوی قوه قضاییه درباره سیاست‌های دستگاه قضایی در راستای زندان‌زدایی و کاهش جمعیت کیفری زندان‌ها گفت: در اسفند سال گذشته بخشنامه‌ای از سوی قوه قضاییه صادر شد و در راستای اجرای این بخشنامه اقدامات مختلفی اجرایی شده است. قرار شده با توجه به اینکه یکی از دلایل افزایش جمعیت کیفری، صدور قرارهای تامین کیفری وثیقه یا کفالت است مراجع قضایی با صدور قرار قبولی وثیقه و کفالت از ورود این قبیل متهمان به زندان جلوگیری کنند. امکان تودیع وثیقه و کفیل در کلیه ساعات روز و خارج از وقت اداری در واحدهای قضایی و نواحی ثبت جهت جلوگیری از ورود افراد به زندان فراهم شود.



 

انتهای پیام/


ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *