موج جدید جنایات رژیم صهیونیستی علیه ساکنان نوار غزه

10:27 - 03 مهر 1402
کد خبر: ۴۷۳۵۹۰۱
دسته بندی: حقوق بشر ، عمومی
موج جدید جنایات رژیم صهیونیستی علیه ساکنان نوار غزه
ارتش رژیم صهیونیستی طی روزهای اخیر خشونت‌ها و جنایات را علیه ساکنان نوار غزه تشدید کرده است.

خبرگزاری میزان - فلسطینیان در روز‌های اخیر جنایت‎های رژیم صهیونیستی در کرانه باختری و نوار غزه را پس از شهادت ۶ نفر محکوم کردند.

وزارت بهداشت فلسطین اعلام کرد که ۴ فلسطینی در عملیات نظامی رژیم صهیونیستی در اردوگاه آوارگان جنین در کرانه باختری اشغالی به شهادت رسیدند؛ یک فلسطینی دیگر نیز در جریان یورش شبانه به اردوگاه آوارگان «عقبات جبر» در نزدیکی شهر اریحا به شهادت رسید و در جریان تظاهراتی در نزدیکی حصار امنیتی مرزی بین غزه و اراضی اشغالی، یک فلسطینی بر اثر تیراندازی نظامیان صهیونیست شهید شده و ۱۱ تن دیگر زخمی شدند.

علاوه بر این مقامات وزارت بهداشت فلسطین می‌گویند که ۲ فلسطینی در حمله نظامیان صهیونیست به اردوگاه آوارگان در شهر طولکرم در شمال کرانه باختری اشغالی به شهادت رسیده‌اند.

 

توجیه بی‌اساس رژیم صهیونیستی

ارتش رژیم صهیونیستی در پی این تشدید خشونت‌ها علیه فلسطینیان بار دیگر جنایات خود را توجیه کرده و مدعی شد که این جنایات در تلاش برای شناسایی و هدف قرار دادن مراکز نظامی وابسته به مقاومت فلسطین صورت گرفته است.

در این بیانیه ادعا شده که واحد‌های مهندسی رژیم صهیونیستی چندین بمب کارگذاشته شده را منفجر کردند و مبارزان مقاومت فلسطینی به سمت نظامیان صهیونیست آتش گشودند و مواد منفجره پرتاب کردند.

 

مرگبارترین سال برای فلسطینیان

رژیم صهیونیستی در ۱۸ ماه گذشته حملات نظامی فزاینده‌ای را عمدتا در شمال کرانه باختری اشغالی انجام داده که به ادعای این رژیم، کارزاری برای هدف قرار دادن مبارزان مقاومت فلسطین و خنثی کردن حملات آینده بوده است.

رژیم صهیونیستی ۵۶ سال است که کرانه باختری رود اردن را که حدود ۳ میلیون فلسطینی در آن زندگی می‌کنند، اشغال کرده است.

در ماه جولای، رژیم صهیونیستی یکی از بزرگترین حملات خود را به کرانه باختری اشغالی انجام داد که در آن دستکم ۱۲ فلسطینی در اردوگاه آوارگان جنین به شهادت رسیده و حدود ۱۰۰ نفر دیگر زخمی شدند.

سازمان ملل در گزارش اخیر خود اعلام کرده که سال ۲۰۲۳ مرگبارترین سال برای فلسطینیان از زمان آغاز ثبت قربانیان در سال ۲۰۰۶ به شمار می‌رود.

به گفته وزارت بهداشت فلسطین، از ابتدای سال جاری میلادی تاکنون بیش از ۲۰۰ فلسطینی در اثر تیراندازی‌های نظامیان رژیم صهیونیستی به شهادت رسیده‌اند.

 

تشدید خشونت‌ها در نوار غزه

طی هفته گذشته، خشونت‌های رژیم صهیونیستی در نوار محاصره شده غزه گسترش یافته است، جایی که صد‌ها فلسطینی روزانه تظاهراتی را در امتداد حصار امنیتی که از سوی رژیم صهیونیستی برای جدا کردن و محاصره این منطقه ساخته شده، برگزار می‌کنند.

از هفته گذشته رژیم صهیونیستی گذرگاه «بیت حانون» را بسته و از عبور فلسطینیان از آن جلوگیری می‌کند؛ ۱۸ هزار فلسطینی غزه از مقامات صهیونیست اجازه کار در خارج از این منطقه محاصره شده را دارند.

ارتش رژیم صهیونیستی در روز‌های اخیر و برای چند روز متوالی خشونت‌ها را در اردوگاه «نور شمس» کرانه باختری تشدید کرده است.

این جدیدترین تشدید جنایات و خونریزی رژیم صهیونیستی علیه فلسطینیان به شمار می‌رود؛ مجموعه‌ای از تنش‌های خشونت‌آمیز در مرز اراضی اشغالی و غزه طی هفته گذشته، صورت گرفته است.

سازمان همکاری اسلامی حملات را محکوم کرد

سازمان همکاری اسلامی حملات مرگبار رژیم صهیونیستی به فلسطینیان را محکوم کرده است؛ بیانیه سازمان همکاری اسلامی می‌‎گوید که رژیم صهیونیستی حملات خود به غزه را در بحبوحه محاصره افزایش داده است.

این بیانیه حملات اخیر رژیم صهیونیستی علیه ساکنان نوار غزه را «جنایات جنگی و جنایت علیه بشریت» توصیف کرده است.

تخلفات مکرر

سازمان همکاری اسلامی همچنین از جامعه بین‌المللی خواسته تا برای پایان دادن به جنایات رژیم صهیونیستی و نقض مکرر حقوص فلسطینیان، اعمال فشار کند.

پیش از این نیز نیرو‌های رژیم صهیونیستی در حمله به اردوگاه آوارگان «نور شمس» در شهر طولکرم، ۲ فلسطینی را به شهادت رساندند و به خیابان‌ها، زیرساخت‌ها و خودرو‌های فلسطینی‌ها آسیب رساندند.

کرانه باختری اشغالی ماه‌هاست که به دلیل تهاجمات نظامی رژیم صهیونیستی و حملات شهرک‌نشینان صهیونیست با تشدید تنش مواجه بوده که منجر به درگیری‌های جدی شده است.

انتهای پیام/



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *