رؤسای قوه قضائیه وکیل آنلاین مجله حقوقی

سرپرست معاونت پیشگیری از وقوع جرم استان قم: افزایش آگاهی‌های عمومی و حقوقی شهروندان از طریق تعامل با صدا و سیما باعث کاهش جرایم می‌شود

13:30 - 25 شهريور 1402
کد خبر: ۴۷۳۴۴۹۳
دسته بندی: قضایی ، حقوقی
سرپرست معاونت پیشگیری از وقوع جرم استان قم: افزایش آگاهی‌های عمومی و حقوقی شهروندان از طریق تعامل با صدا و سیما باعث کاهش جرایم می‌شود
سرپرست معاونت اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم استان قم تولید محتوا در خصوص برنامه‌های اجتماعی و پیشگیرانه و تعامل با صدا و سیمای استان را مهم‌ترین عامل افزایش آگاهی‌های عمومی و حقوقی شهروندان دانست.

خبرگزاری میزان - اولین نشست اتاق فکر صدا و سیما و دستگاه قضایی با حضور سرپرست معاونت اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم و معاون فناوری اطلاعات و برنامه‌ریزی دادگستری استان در صدا و سیمای استان قم تشکیل شد.

سعید کاویانی سرپرست معاونت اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم استان قم اظهار کرد: از مهم‌ترین سیاست‌های ابلاغی دستگاه قضایی کاهش ورودی پرونده‌ها و ارتقا آگاهی‌های عمومی است.

وی با اشاره به اینکه ارتقای پیشگیری‌های توسعه‌مدار، محله‌مدار و پیشگیری‌های وضعی و انتظامی سه شیوه پیشگیری هستند گفت برخی از جرائم و آسیب‌های اجتماعی متوجه کاهش سرمایه اجتماعی است.

کاویانی گفت: در محیط زندگی شهری سه مؤلفه کالبد شهر، مدیریت شهری و شهروندان وجود دارد که هر یک از این سه مؤلفه، شیوه‌ها و مراحل پیشگیری‌های خاص خود را می­‌طلبد و همکاری و تعامل صدا و سیما در این زمینه می‌تواند بسیار مهم و حائز اهمیت باشد.

وی تاکید کرد: دستگاه قضایی می‌تواند با تولید محتوا در خصوص برنامه‌های اجتماعی و پیشگیرانه و تعامل با صدا و سیمای استان آگاهی‌های عمومی و حقوقی شهروندان را افزایش داده و باعث کاهش جرایم شود.

مجید ترابی معاون فناوری اطلاعات و برنامه‌ریزی دادگستری استان قم نیز با اشاره به وجود بیش از ۲۰۰۰ عنوان مجرمانه گفت: بررسی آمار و اطلاعات موجود در پرونده‌ها نشان می‌دهد عدم آگاهی مردم از مسائل حقوقی و کیفری یکی از علت‌های تولید پرونده‌ها در دستگاه قضایی است و و صدا وسیما می‌توانند با تولید برنامه‌ها و کلیپ‌های مناسب به خصوص در حوزه خرید و فروش، انجام معاملات و پوشش خبری برخی از جرائم و احکام اجراشده در کاهش ورودی پرونده‌های قضایی تاثیر گذار باشد.

حجت الاسلام و المسلمین لطفی نیاسر مدیر کل صدا و سیما استان قم با تشکر از دستگاه قضایی استان گفت: طی سال‌های اخیر زمینه و بستر‌های لازم جهت تعامل صدا و سیما با دستگاه قضایی فراهم شده و امیدواریم با تداوم این نشست‌ها و همفکری بتوانیم از تجربه دوستان در تهیه برنامه‌های پیشگیرانه و اجتماعی با استفاده از ظرفیت‌های رسانه بهره‌مند شویم.

در پایان این نشست مصوباتی مبتنی بر تعامل صدا و سیما با دستگاه قضائی در زمینه تولید برنامه‌های اجتماعی و ارتقا آگاهی‌های عمومی و حقوقی شهروندان جهت اجرا تصویب شد.

انتهای پیام/


ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *