دادستان مرکز استان قم جزئیات ملاقات والدین زندانی با فرزندان را تشریح کرد

9:39 - 19 شهريور 1402
کد خبر: ۴۷۳۳۵۵۳
دسته بندی: قضایی ، حقوقی
دادستان مرکز استان قم جزئیات ملاقات والدین زندانی با فرزندان را تشریح کرد
دادستان عمومی و انقلاب مرکز استان قم جزئیات ملاقات والدین زندانی و اطفال آنان در محیطی خارج از زندان با حفظ مسائل امنیتی را اعلام کرد.

خبرگزاری میزان - حجت الاسلام و المسلمین حسن غریب از تدابیر دادستانی برای ملاقات والدین زندانی و اطفال آنان در محیطی خارج از زندان با حفظ مسائل امنیتی خبر داد و اظهار کرد: به منظور صیانت از حقوق، کرامت، مصالح و سلامت روان و سلامت اجتماعی کودکان و والدین زندانی، امکان ملاقات آنان در محیطی متناسب با روحیه کودکان فراهم شد. 

 دادستان عمومی و انقلاب مرکز استان قم گفت: گرچه ملاقات زندانیان و تقویت روابط عاطفی خانواده عامل اصلی بازدارنده ارتکاب مجدد جرم در زندانیان است، اما این ملاقات در محیط زندان می‌تواند آسیب‌های جبران ناپذیری از جمله کاهش اعتبار و اقتدار والدین در ذهن فرزندان، صدمات روحی و تربیتی برای کودک، آشنایی کودک با زندان و زوال قبح زندان و حتی گرایش کودک به بزهکاری را رقم بزند. 

مریم مقیسه دادیار شعبه سرپرستی قم نیز در تشریح این طرح گفت: طی جلسه با محمدی دادیار ناظر بر زندان‌های قم توافق شد که برای ملاقات والدین زندانی با اطفال خود محیطی مناسب خارج از زندان با حفظ تدابیر امنیتی و نظارت مددکار زندان تعبیه گردد و به صورت آزمایشی و با هدف بررسی مزایا و معایب این طرح اولین ملاقات مادر زندانی با کودکان خود در واحد مشاوره مجتمع پناه امن در ۲۹ مرداد ماه امسال برگزار شد که در این دیدار کودکان از طریق بازی با مادر خود ارتباط عاطفی و مطلوبی برقرار کردند. 

سعید نجفی سرپرست واحد مددکاری مجتمع پناه امن نیز با بیان اینکه فرزندان به علت نبود سرپرست موثر از نظر عاطفی دچار آشفتگی روانی شده و در مراکز بهزیستی نگهداری می‌شوند گفت: با وجود خدمات مراقبین بهزیستی خلا عاطفی کودکان به طور کامل تأمین نمی‌شود و نیازمند دیدار و ملاقات با والدین خود هستند و چنانچه این دیدار در محیطی امن و مناسب صورت پذیرد والدین در دنیای ذهنی آنان مطلوب باقی خواهند ماند و بعد از آزادی والدین زندانی، مجدداً خانواده می‌تواند محیط امنی برای طفل شود. 

نجفی گفت: دلبستگی ایمن یکی از نیاز‌ها و حقوق اولیه کودک است که باید مورد توجه مراجع ذی صلاح قرار گیرد و نادیده گرفتن این نیاز باعث بد تنظیمی هیجانی اطفال در آینده می‌شود.

انتهای پیام/


ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *