رئیس کل دادگستری سمنان: انجام خدمت صحیح به‌مردم نشاط‌آور است

15:16 - 21 شهريور 1402
کد خبر: ۴۷۳۳۹۹۰
دسته بندی: قضایی ، حقوقی
رئیس کل دادگستری سمنان: انجام خدمت صحیح به‌مردم نشاط‌آور است
رئیس کل دادگستری استان سمنان با بیان اینکه انجام خدمت صحیح به مردم نشاط آور است، گفت: برای ارائه خدمتی مناسب و درخور شأن مردم علاوه برداشتن برنامه، باید با اولویت‌بندی در اجرای آن مهم برآمد.

خبرگزاری میزان- محمد جعفر عبدالهی در جمع مسئولان قضایی سمنان، با دعوت از روسای حوزه‌های قضایی و دادستان‌های عمومی و انقلاب سراسر استان، آخرین دستورات لازم جهت پیگیری مصوبات جلسات گذشته که ناظر بر اهتمام جدی به نتیجه محور بودن برنامه عملیاتی سال جاری را دارد، یادآور شد.

وی گفت: اجرای برنامه عملیاتی سال جاری که برآیند سند تحول و تعالی قضایی است از مهم‌ترین اهداف دستگاه قضایی استان است و باید قبل از اتمام مهلت، نتیجه هر مأموریت به درستی محقق شود.

رئیس کل دادگستری استان سمنان ادامه داد: انجام خدمت صحیح به مردم نشاط آور است و برای ارائه خدمتی مناسب و درخورشأن مردم علاوه برداشتن برنامه، باید با اولویت بندی در اجرای آن مهم برآمد. با همفکری و بهره برداری از ظرفیت ها، می‌توان برنامه‌ها را محقق و موفق عمل کرد.

عبدالهی به تبیین برخی از اولویت‌های دستگاه قضایی استان تا پایان سال جاری پرداخت و بیان کرد: از مهم‌ترین اهداف دستگاه قضایی استان اجرای برنامه‌های عملیاتی سال ۱۴۰۲ است و باید تمامی ارکان دستگاه قضایی استان سمنان با عزم جدی و تلاش بی وقفه، نتیجه محور بودن هر مأموریت را پیگیری کنند.

وی با اشاره به دیگر اولویت دستگاه قضایی استان سمنان تصریح کرد: طبق سیاست‌های سند تحول و تعالی قضایی سال جاری، دستگاه قضایی به دنبال کاهش جمعیت کیفری است ولیکن تحقق این موضوع به معنای خلوت کردن زندان‌ها آن هم به هر قیمتی نیست. از رهگذر آزادی محکومان نباید به امنیت پایدار جامعه خللی وارد شود.

رئیس کل دادگستری استان سمنان به مقامات قضایی تاکید کرد: از اعطای ارفاقات قانونی به محکومان علیه امنیت داخلی و افرادی که با گروهک‌های تروریستی خارج از کشور همکاری داشته و بزه‌های مهم اعم از: سرقت، آدم ربائی، قتل وجرایم به عنف و اکراه و از این قبیل جرایم را مرتکب شدند، خودداری کنید.

عبدالهی در ادامه تعیین تکلیف قانونی پرونده‌های رسوبی، معوق و مُسن را به‌عنوان یکی از مهمترین اولویت‌های دستگاه قضایی استان سمنان دانست و گفت: برنامه عملیاتی دارای عناوین و سرفصل‌های متعددی است که برای هریک از بخش‌های دستگاه قضایی وظایفی را مترتب کرده و ملاک عمل مثمرثمر بودن است.بر همین اساس رسیدگی به پرونده‌های قضایی نباید مشمول مرور زمان نامتعارف قرار گیرد و به پرونده‌های موسوم به معوق و مُسن تبدیل شود؛ لازمه عدم بروز این اتفاق، تلاش و اهتمام تمامی شعب استان برای کاهش موجودی در رسیدگی به جمیع پرونده‌ها و البته این قبیل پرونده‌ها است.

رئیس کل دادگستری استان سمنان گفت: دستگاه قضایی استان سمنان با پیگیری انجام مصوبات قرارگاه اجرای فرامین مقام معظم رهبری مصمم به، تحقق دستورات است، در همین باره کارگروه‌های متعدد شکل گرفته، انتظار می‌رود مصوبات کارگروه‌ها به دقت اجرا شود.

عبدالهی ادامه داد: اگر به موضوع تعیین تکلیف قانونی وسایل نقلیه نگهداری شده در پارکینگ‌ها ورود قانونی نمی‌شد، معلوم نبود تا چه زمانی خودرو‌ها و موتورسیکلت‌های دپو شده، بلاتکلیف باقی می‌ماند. مقامات قضایی سراسر استان سمنان فرصت خدمت را غنیمت شمرده و خود را در نزد خداوند مسئول و وظیفه شناس بدانند، باید تعیین تکلیف قانونی وسایل نقلیه رسوبی وغیر رسوبی نگهداری شده در پارکینگ‌های سراسر استان با توجه به مصوبات که در نتیجه بازدید‌های به عمل آمده تعیین شده، پیش از انقضاء مهلت، پیامد عام المنفعه داشته باشد.

وی گفت: به دفعات مختلف و پس از انجام ملاقات‌های مردمی، اختصاص وقت کافی جهت شنیدن مطالب مراجعان تاکید شده، نباید مردم به علت عدم شندین مسائل خود از دستگاه قضایی نارضایتی داشته باشند.

رئیس کل دادگستری استان سمنان به مقامات قضایی استان دستور داد: به تمام کارکنان قضایی و اداری تاکید کنند با رفتار شایسته و درخورشأن خدمت در مجموعه دستگاه قضایی، با مراجعان بهترین برخورد را داشته باشند، مردم برای استیفای حقوق تضییع شده؛ مراجع قضایی را به‌عنوان مأمن و ملجای امین و شریف می‌شناسد، نباید باور‌های صحیح مردم در اثر کسالت ناشی از حجم کار و دیگر اتفاقات خدشه دار شود.

انتهای پیام/ 


ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *