رؤسای قوه قضائیه وکیل آنلاین مجله حقوقی
بازدید دادستان کل کشور از دادسرای عمومی و انقلاب سمنان|

حجت‌الاسلام‌والمسلمین موحدی آزاد: افزایش صلح و سازش از اهداف دستگاه قضایی در کاهش اطاله دادرسی است

19:59 - 18 شهريور 1402
کد خبر: ۴۷۳۳۵۱۶
دسته بندی: قضایی ، حقوقی
حجت‌الاسلام‌والمسلمین موحدی آزاد: افزایش صلح و سازش از اهداف دستگاه قضایی در کاهش اطاله دادرسی است
دادستان کل کشور در جریان سفر به استان سمنان ضمن اشاره به موضوع کاهش اطاله دادرسی، بر تسریع در رسیدگی به پرونده‌های قضایی تأکید کرد.

خبرگزاری میزان - حجت‌الاسلام‌والمسلمین محمد موحدی آزاد، دادستان کل کشور به همراه منصوری، معاون نظارت بر دادسرای کل کشور و محمد جعفر عبدالهی، رئیس کل دادگستری استان سمنان به‌صورت سرزده از دادسرای عمومی و انقلاب سمنان بازدید و در جریان مسائل و مشکلات مراجعین و همچنین نحوه رسیدگی به پرونده‌ها توسط قضات این دادسرا قرار گرفت.

وی در این بازدید با حضور در شعب ویژه رسیدگی به جرایم سرقت اعم از دادیاری و بازپرسی با مقامات قضایی و کارکنان اداری دیدار و گفت‌وگو کرده و سپس به بررسی برخی از پرونده‌های تشکیل شده در آن شعب پرداخته و بر تسریع در رسیدگی به پرونده‌های قضایی تأکید کرد.

دادستان کل کشور یک پرونده که قرار آن صادر شده بود را بررسی کرد.

حجت‌الاسلام والمسلمین موحدی در این بازدید با اشاره به سیاست‌های دستگاه قضایی، گفت: کم کردن زمان رسیدگی، افزایش صلح و سازش و جذب قضات از اهداف دستگاه قضایی در کاهش اطاله دادرسی است.

وی افزود: از نهاد‌های فرهنگی انتظار می‌رود با افزایش آگاهی حقوقی مردم، موجبات رفع خصومت‌های مردم را قبل از ورود به مراجع قضایی فراهم کنند.

حجت‌الاسلام والمسلمین موحدی در این بازدید سرزده به درخواست‌های مراجعین در سالن و راهرو‌های آن دادسرا پاسخگو بوده و در حاشیه این گفت‌وگو‌ها، بیان کرد: دستورات اولیه مقامات قضایی با اهمیت بوده و می‌بایست وقت کافی جهت استماع مطالب مردم و رسیدگی قانونی به درخواست‌های آنان اختصاص داد.

 

بازدید سرزده دادستان کل کشور از دادسرای عمومی و انقلاب سمنان/ حجت‌الاسلام‌والمسلمین موحدی: از نهاد‌های فرهنگی برای افزایش آگاهی حقوقی مردم دعوت بعمل می‌آید

انتهای پیام/


برچسب ها: دادستان کل کشور

ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *