برنامه ریزی دادستان خراسان رضوی برای ارائه خدمات مطلوب به زائران و مجاوران در دهه پایانی ماه صفر

18:23 - 19 شهريور 1402
کد خبر: ۴۷۳۳۶۶۹
دسته بندی: قضایی ، حقوقی
برنامه ریزی دادستان خراسان رضوی برای ارائه خدمات مطلوب به زائران و مجاوران در دهه پایانی ماه صفر
دادستان عمومی و انقلاب مرکز استان خراسان رضوی به منظور ارائه خدمات قضایی مطلوب به زائران مرقد علی ابن موسی الرضا (ع) برنامه ریزی و تدابیر لازم را در دستور کار قرار داد.

خبرگزاری میزان - محمد حسین درودی ضمن عرض تسلیت ایام رحلت پیامبر مکرم اسلام حضرت محمد (ص) و شهادت امام حسن مجتبی (ع) و شهادت ولی نعمتمان حضرت ثامن الحجج علی ابن موسی الرضا (ع) اظهار کرد: نظر به اینکه همه ساله در دهه پایانی ماه صفر استان خراسان رضوی و بویژه شهرستان مشهد میزبان میلیون‌ها عاشق و دلداده به ائمه معصومین (ع) به منظور عرض تسلیت به ساحت مقدس امام مهربانی حضرت علی ابن موسی الرضا (ع) است، بر همین اساس انتظار می‌رود دستگاه‌ها و سازمان‌های متولی امر اقدامات و تدابیر لازم را در برگزاری باشکوه مراسمات عزاداری این دهه در سطح استان خراسان رضوی و بویژه شهرستان مشهد و پیشگیری از حوادث امنیتی و انتظامی در دستور کار قرار دهند.

وی افزود: تدابیر لازم به منظور تقویت کشیک دادسرای مرکز استان در روز‌های تعطیل این ایام با هدف تسریع در ارائه خدمات قضایی مطلوب به زائرین و مجاورین بارگاه منور رضوی انجام شده است.

درودی ادامه داد: به منظور نظارت بر تسهیل مجوز برپایی موکب در مسیر‌های منتهی به مشهد الرضا (ع) جهت ارائه خدمات به زائرین پیاده و همچنین برنامه ریزی لازم در اسکان و استقرار هیات‌های مذهبی سراسر کشور در مدارس، مساجد، حسینیه‌ها و ... و همکاری لازم دستگاه‌های متولی امر با مسئولین این موکب‌ها و هیات‌ها؛ نظارت‌های لازم بر مراکز اقامتی، رستوران‌ها و ... به منظور ارائه خدمات مطلوب، رعایت نرخنامه ها، رعایت نکات بهداشتی و ... موضوع توسط معاونت پیگیری حقوق عامه و پیشگیری از وقوع جرم دادسرای مرکز استان با انجام بازدید‌های میدانی به طور مستمر در دستور کار قرار خواهد داشت.

دادستان عمومی و انقلاب مرکز استان خراسان رضوی گفت: برنامه ریزی لازم در نظارت بر عملکرد دستگاه‌ها و سازمان‌های متولی حوزه حمل و نقل در دستور کار قرار دارد تا در مبادی ورودی و خروجی زائر و مسافر به شهر مشهد از جمله فرودگاه بین المللی شهید هاشمی نژاد و پایانه‌های مسافربری و راه آهن با مشکلی مواجه نباشیم، البته در جهت تسریع در رسیدگی به جرایم احتمالی در این مبادی، شعب ویژه در نواحی دادسرای مرکز استان تعیین شده است.

وی ادامه داد: دستورات قضایی لازم مبنی بر عدم اعطای مرخصی به مجرمین حرفه‌ای، خطرناک و سابقه دار بویژه سارقین تا پایان ماه صفر صادر شده است.

 درودی گفت: دستورات مقتضی مبنی بر جمع آوری معتادین متجاهر در سطح شهر مشهد بویژه در اطراف حرم مطهر رضوی و مبادی ورودی شهر به دستگاه‌های متولی امر داده شده است و همچنین موضوع کنترل، نظارت و برخورد قاطع با اراذل و اوباش و افرادی که به هر منظور قصد برهم زدن امنیت جامعه را داشته باشند، در دستور کار نهاد‌های امنیتی، انتظامی و قضایی خواهد بود.

انتهای پیام/


ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *