حذف ۲ میلیون نفر دیگر از برنامه کمک‌های غذایی سازمان ملل در افغانستان

15:41 - 16 شهريور 1402
کد خبر: ۴۷۳۳۲۴۱
دسته بندی: حقوق بشر ، عمومی
حذف ۲ میلیون نفر دیگر از برنامه کمک‌های غذایی سازمان ملل در افغانستان
کاهش کمک‌های بشردوستانه در افغانستان تبعات بسیاری را به‌خصوص برای کودکان به همراه دارد.

خبرگزاری میزان – برنامه جهانی غذای سازمان ملل اعلام کرده که ۲ میلیون نفر دیگر را از کمک‌های غذایی در افغانستان به دلیل کاهش بودجه خود، حذف می‌کند.

به گزارش وبسایت برنامه جهانی غذا، این تصمیم در حالی اتخاذ می‌شود که افغانستان برای سومین سال متوالی با خشکسالی ویرانگر مواجه است که غذا و آب را از دسترس مردم این کشور خارج می‌کند.

«ارشد ملک»، رئیس صندوق نجات کودکان سازمان ملل در افغانستان، گفت: کودکان و خانواده‌هایشان در افغانستان پس از سال‌ها خشکسالی و بحران اقتصادی در نقطه‌ی شکست هستند.

این مقام سازمان ملل بیان کرد: در نظرسنجی اخیری که در برخی استان‌ها انجام دادیم، سه چهارم کودکان (۷۶.۱ درصد) گفتند که کمتر از سال گذشته غذا می‌خورند، و ما دریافتیم که کودکان بیشتر و بیشتر به موقعیت‌های ناایمن مانند کار کودکان سوق داده می‌شوند و خانواده‌ها برای کنار آمدن با آن تلاش می‌کنند.

وی افزود: در حالی که دولت‌های مختلف هفته آینده در بروکسل گرد هم می‌آیند تا در مورد افغانستان گفت‌وگو کنند، ما از آن‌ها می‌خواهیم که به تعهدات خود در قبال مردم افغانستان پایبند باشند.

«ارشد ملک» هشدار داد: این واقعا ترسناک است که فکر کنیم این کاهش‌ها چه فلاکت بیشتری به کودکان وارد می‌کنند؛ اکنون زمان دور شدن نیست، بودجه بیشتر مورد نیاز است نه کمتر، بدون پول بیشتر، کمک‌ها فلج می‌شود، یعنی کودکان گرسنه می‌مانند و سوءتغذیه و بیماری آن‌ها بیشتر می‌شود.

زمان برای کودکان افغانستان رو به اتمام است، جامعه جهانی باید برای جلوگیری از سوق دادن کودکان بیشتر به بحران گرسنگی و فاجعه اقدام کند.

«ارشد ملک» گفت: تصمیم انگلیس برای کاهش حدود ۶۰ درصدی کمک‌ها به افغانستان در سال جاری، نمی‌توانست در زمان بدتری رخ دهد، صندوق نجات کودکان از دولت‌ها می‌خواهد که فورا بودجه حمایت از نجات جان افراد را افزایش دهند و بودجه توسعه بلندمدت را از سر بگیرند تا اطمینان حاصل شود که نیاز‌های اساسی کودکان برای سلامت و آموزش برآورده می‌شود.

انتهای پیام/



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *