گفت‌وگو|

شهر آفتاب برای برگزاری نمایشگاه صنایع احیا شده آمادگی دارد

11:45 - 04 شهريور 1402
کد خبر: ۴۷۳۱۲۱۵
شهر آفتاب برای برگزاری نمایشگاه صنایع احیا شده آمادگی دارد
مدیرعامل شرکت نمایشگاه‌های بین‌المللی شهر آفتاب گفت: شهر آفتاب آمادگی دارد میزبان نمایشگاه برای صنایع راکدی که در سال‌های اخیر از سوی دولت احیا شده‌اند باشد.

خبرگزاری میزان - عباس تقدسی‌نژاد در گفت‌وگو با میزان درباره وضعیت برگزاری نمایشگاه‌ها در مجموعه شهر آفتاب گفت: تا روز گذشته نمایشگاه ابزارآلات و تجهیزات صنعتی در مجموعه شهر آفتاب برقرار بوده است.

وی افزود: برای انتقال نمایشگاه‌های تخصصی و توسعه‌ای به شهر آفتاب جلسات و مذاکراتی با دستگاه‌های مختلف از جمله وزارت صنعت، معدن و تجارت برگزار شده است، برگزاری نمایشگاه در مناطق پرترددی همچون خیابان سئول چالش‌های ترافیکی و اجتماعی به همراه دارد و اعضای محترم شورای شهر تهران از جمله رئیس شورا بار‌ها بر اهمیت انتقال نمایشگاه‌ها به شهر آفتاب بار‌ها تأکید داشته‌ است.

وی درباره اهمیت توجه به صنعت نمایشگاهی گفت: پیش از همه‌گیری کرونا ۵۵۰ میلیارد تومان ارزش صنعت نمایشگاهی بوده است. در ایران نیز برآورد‌ها حکایت از ظرفیت برگزاری ۱۰۰۰ موضوع نمایشگاهی دارد که تنها بر حدود ۲۰۰ مورد تمرکز وجود داشته است.

تقدسی‌نژاد با بیان اینکه برگزاری نمایشگاه‌های غیرضروری، عدم توجه به نمایشگاه‌های توسعه‌ای و تطبیق نداشتن روند برگزاری نمایشگاه‌ها با سیاست‌های اقتصادی و صنعتی کشور از جمله مشکلات این صنعت است، تأکید کرد: شهر آفتاب آمادگی برگزاری نمایشگاه برای صنایع راکدی که در سال‌های اخیر از سوی دولت احیا شده‌اند را دارد.

مدیرعامل شرکت نمایشگاه‌های بین‌المللی شهر آفتاب درباره وضعیت تعامل بخش خصوصی با شهرداری تهران در مجموعه شهر آفتاب گفت: علاوه بر امکان برگزاری نمایشگاه در عرصه‌های مختلف برای فعالان اقتصادی و کارآفرینان، این امکان وجود دارد در پهنه جنوبی نمایشگاه در مساحتی بالغ بر ۱۳۷ هکتار، بر اساس طرح جامع تدوین شده، بخش خصوصی با شهرداری تهران برای تکمیل اعیان نمایشگاه مشارکت داشته باشد.

وی افزود: بخش خصوصی همواره دغدغه حقوقی و شفافیت اسنادی در مواجهه با طرف مقابل در پروژه‌های مشارکتی را دارد. مالکیت شهرداری تهران برای کلیه ۲۷۵ هکتار فضای نمایشگاه شهر آفتاب محرز شده و همچنین به تازگی برای ۱۰۰ هکتار معادل ۱ میلیون مترمربع آن سند تک برگ مالکیت به نام شهرداری تهران صادر شده است که در ۱۴ سال گذشته بی‌سابقه است.

انتهای پیام/


ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *