اقدام مناسب شهرداری تهران برای جلوگیری از دست‌اندازی سودجویان به اراضی شهرآفتاب

10:01 - 30 ارديبهشت 1402
کد خبر: ۴۷۱۳۴۸۴
اقدام مناسب شهرداری تهران برای جلوگیری از دست‌اندازی سودجویان به اراضی شهرآفتاب
نایب رئیس شورای اسلامی شهر تهران با اشاره به دریافت سند مالکیت ۱۰۰ هکتار زمین از اراضی مجموعه شهر آفتاب گفت: با این اقدام از دست‌اندازی عده‌ای به اراضی جلوگیری شد.

خبرگزاری میزان- بر اساس گزارش شهر، پرویز سروری با بیان اینکه املاک یکی از بخش‌هایی است که بیشترین زمینه سوءاستفاده، فساد و رانت را ایجاد می‌کند، اظهار کرد: برای مثال عده‌ای سودجو از مجموعه مصوباتی که اسناد قولنامه‌ای را تعیین تکلیف می‌کرد، سوء استفاده کرده و باعث شدند حق افرادی که این اسناد را در اختیار دارند، ضایع شود.

نایب رئیس شورای اسلامی شهر تهران با تأکید بر اینکه هرچه بتوان در مسکن به سمت شفاف‌سازی و تعیین تکلیف رفت، از تضییع حقوق بیت‌المال جلوگیری خواهد شد، خاطرنشان کرد: طرح کاداستر نیز همین موضوع را دنبال و تمامی موارد را در بخش مسکن تعیین تکلیف می‌کند.

وی افزود: بازپس‌گیری و تعیین تکلیف املاک در شهرداری نیز که اقدام بی‌سابقه‌ای محسوب می‌شود، اتفاق خوبی است که به نوعی دست سوداگران زمین را می‌بندد و با این اقدام، شهرداری دارای بانک زمین خواهد شد.

سروری در ادامه یادآور شد: بار‌ها پیش آمده که شهرداری اقدام می‌کرد تا ملکی را خریداری کند و پس از پیگیری‌ها مشخص می‌شد که آن ملک متعلق به شهرداری بوده و، چون در هیچ سیستمی ثبت نشده، چنین مباحثی پیش آمده است.

وی با تأکید بر اینکه ساماندهی اراضی و املاک متعلق به شهرداری در آغاز راه است، گفت: این روند باید ادامه پیدا کند و تمام اراضی شهرداری تعیین تکلیف شود تا بتوان از سوء استفاده و رانت جلوگیری کرد.

نایب رئیس شورای اسلامی شهر تهران با اشاره به دریافت سند مالکیت ۱۰۰ هکتار زمین در شهر آفتاب، تصریح کرد: با توجه به ساخت نمایشگاه در این اراضی، زمین دائماً در حال ارزش افزوده است و با توجه به همین موضوع، کسانی به دنبال دست‌اندازی به اراضی بودند. طبق گزارشات شهرداری، در این زمینه حساسیت ایجاد شد که سریعاً تعیین تکلیف شود که در همین راستا دریافت سند مالکیت صورت گرفت و اقدام مناسبی بود که شهرداری تهران برای جلوگیری از سواستفاده انجام داد.

انتهای پیام/


ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *