افزایش موارد آزار جنسی در دانشگاه‌های نظامی آمریکا

14:24 - 01 شهريور 1402
کد خبر: ۴۷۳۰۸۱۶
دسته بندی: حقوق بشر ، عمومی
افزایش موارد آزار جنسی در دانشگاه‌های نظامی آمریکا
گزارش جدید پنتاگون خواستار اتخاذ تدابیری برای مقابله با افزایش موارد آزار و تجاوز جنسی در دانشگاه‌های نظامی آمریکا شده است.

خبرگزاری میزان – گزارش جدید پنتاگون خواستار اصلاح وضعیت در دانشگاه‌های نظامی برای مقابله با افزایش سوء رفتار جنسی شده است.

مقام‎های پنتاگون به تازگی در مطالعه‌ای برای رسیدگی به افزایش آزار و بدرفتاری جنسی، اعلام کردند که آکادمی‌های نظامی آمریکا باید مدیریت در این زمینه را بهبود بخشیده و از شیوه‌های مسموم جلوگیری کنند.

«الیزابت فاستر»، مدیر اجرایی تاب‌آوری نیروی پنتاگون، می‎گوید: آنچه که ما می‌بینیم این است که مواردی که در گذشته بسیار مؤثر بوده است، اکنون پیامد‌های ناخواسته‌ای به دلیل تغییرات جمعیتی و ورود به دانشکده‌ها به دلیل روند‌های ملی گسترده‌تر دارد.

این مطالعه پس از آن انجام شد که نتایج نظرسنجی گزارش شده از سوی دانشجویان دانشگاه‌های نظامی آمریکا از سال تحصیلی ۲۰۲۱-۲۰۲۲ نشان داد که سوءرفتار جنسی در این مراکز به شدت افزایش یافته است.

روند افزایشی از سال ۲۰۱۴ 

این روند از سال ۲۰۱۴ با وجود تلاش‌های وزارت دفاع آمریکا و توجه کنگره افزایش داشته است؛ این افزایش در گزارش‌های مربوط به سوءرفتار جنسی در ارتش آمریکا منعکس شده است، جایی که تحقیقات، برنامه‌ها و ابتکارات برای مبارزه با این مشکل افزایش یافته اما تغییر آماری ایجاد نکرده است.

گزارشی که از سوی پنتاگون درباره موضوع آزار جنسی در دانشگاه‌های نظامی آمریکا منتشر شده، نشان می‌دهد که از هر پنج دانشجوی دختر یک نفر هدف آزار جنسی قرار گرفته است.

نتایج این نظرسنجی از زمانی که وزارت دفاع آمریکا چندین سال پیش شروع به جمع‌آوری این داده‌ها کرد، بالاترین نتایج بود.

بررسی پنتاگون از افسران و مقام‎های ارشد دانشگاه‌های نظامی می‌خواهد تا با دانشجویان آکادمی‌های ارتش، نیروی دریایی و نیروی هوایی آمریکا همکاری نزدیک‌تری داشته باشند، همچنین از آن‌ها خواسته شده است که آموزش‌های پیشرفته ارائه دهند.

«لوید آستین»، وزیر دفاع آمریکا، در ماه مارس، اندکی پس از انتشار نتایج نظرسنجی که حاکی از افزایش ۱۸ درصدی تجاوزات جنسی گزارش‌شده از سوی دانشجویان در دانشگاه‌های نظامی بود، در نامه‌ای دستور ۸ اقدام را صادر کرد.

گزارش جدید پنتاگون شامل توصیه‌های فوری و بلندمدت برای اجرا در هر موسسه آموزش نظامی در آمریکاست؛ برخی شامل بهبود گزینه‌های دسترسی و ارتباط برای قربانیان سوء رفتار جنسی می‌شود که در جستجوی کمک هستند.

مقام‎های دفاعی اعلام کردند که مشکل دیگر استفاده از رسانه‌های اجتماعی است که در آن قلدری و آزار و اذیت کنترل نشده است.

نظرسنجی‌های ناشناس

افزایش زیادی در موارد آزار و سوء استفاده جنسی در دانشگاه‌های نظامی آمریکا در طول سال تحصیلی ۲۰۲۱-۲۰۲۲ گزارش شده است.

این موارد بیشتر در نیروی دریایی آمریکا رخ داده، چرا که تعداد آن‌ها در سال ۲۰۲۲ دو برابر شده است؛ این نظرسنجی ناشناس، افزایش چشمگیری در برخی انواع سوء رفتار جنسی و حتی تجاوز را نشان می‌دهد.

بر اساس این گزارش، همه موارد در مدارس نظامی رخ داده و مصرف الکل به عنوان یک عامل کلیدی در این افزایش ذکر شده است.

وزیر دفاع آمریکا در نامه‌ مذکور اذعان کرده که دانشگاه‌های نظامی آمریکا «کار‌های بسیار بیشتری برای جلوگیری از تجاوز و آزار جنسی دارند.»

مقام ارشد دفاعی آمریکا گفته است که افزایش تجاوز و آزار جنسی، نگران کننده و غیرقابل قبول است و این موارد باعث تنزل آمادگی ارتش آمریکا می‌شود.

انتهای پیام/



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *