گزارش پنتاگون درباره تجاوز در ساختار نظامی آمریکا/رشد تعرض به نیروهای زن در سال‎های اخیر

13:00 - 21 دی 1401
کد خبر: ۴۵۹۱۲۵۱
دسته بندی: حقوق بشر ، عمومی
آمارهای منتشر شده نشان می‎دهد که بحران آزار جنسی در ارتش آمریکا همچنان در حال افزایش است.

خبرگزاری میزان - بر اساس گزارش سالانه تجاوز و پیشگیری از تجاوز جنسی وزارت دفاع آمریکا، از هر 10 ملوان زن آمریکایی، یک نفر آزار جنسی را تجربه کرده که یکی از بدترین نرخ‌هاست.

به گزارش «میلیتاری تایمز»، حوادث بیشتر، گزارش‌دهی کمتر، کاهش اعتماد به سیستم برای اجرای عدالت؛ اینها نکاتی از آخرین گزارش سالانه پیشگیری و پاسخ به تجاوز جنسی وزارت دفاع آمریکاست.

برای سال‌ها، مقامات ارتش آمریکا با ادعای اینکه بازماندگان با گزارش‌دهی راحت‌تر شده‌اند، افزایش گزارش‌های تجاوز جنسی را مطرح کرده‌اند، اما این تدابیر پاسخگو نیست.

یک نظرسنجی که شیوع تجاوز جنسی را در ارتش آمریکا بررسی می‌کند، از جمله اینکه آیا بازماندگان گزارش‌هایی را ارسال کرده‌اند یا خیر، به‌ خوبی با شمارش گزارش‌های رسمی نشان می‌دهد که نه تنها آزار جنسی در حال افزایش است، بلکه افراد کمتری تمایل به گزارش آن را دارند و مجرمان کمتری از نظر قانونی مجازات می‌شوند.

گزارش‎های مختلف برآورد می‌کنند که بیش از 8 درصد از اعضای زن ارتش آمریکا در سال 2021 آزار جنسی را تجربه کرده‌اند که بالاترین میزان از زمان شروع ثبت این آمار از سوی پنتاگون در سال 2004 است.

همانطور که برآوردهای آماری نشان می‌دهد، زنان در واحد تفنگداران دریایی ارتش آمریکا با ناخواسته‌ترین آزارهای جنسی مواجه هستند.

تعداد افرادی که در ارتش آمریکا آزار جنسی را گزارش داده‌اند، در فاصله سال‎های 2020 تا 2021 بیش از 26 درصد افزایش داشته است.

این افزایش بزرگ به ویژه برای ارتش آمریکا که در تلاش برای رسیدن به اهداف سربازگیری خود قرار دارد، دردسرساز است؛ مقامات ارتش آمریکا اذعان کرده‌اند که برای والدین و دیگرانی که بر استخدام‌کنندگان تأثیر می‌گذارند، مهم است احساس آرامش کنند که فرزندشان در امنیت است و از آنها مراقبت می‌شود.

پنتاگون و سرویس‌های نظامی آمریکا مدت‌هاست که برای ارائه برنامه‌هایی برای جلوگیری از تجاوزات جنسی و تشویق گزارش‌دهی تلاش کرده‌اند؛ در حالی که ارتش آمریکا برای آسان‌تر و ایمن‌تر کردن خدمت سربازان خود تلاش کرده، اما در کاهش آزارهای جنسی که تقریبا هر سال از سال 2006 افزایش یافته، موفقیت چندانی نداشته است.

انتهای پیام/



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *