محدودیت‎های سوئد برای شهروند ایرانی/حمید نوری: تماس‎هایم کنترل و به طور هفتگی بازرسی بدنی می‎شوم

8:18 - 31 مرداد 1402
کد خبر: ۴۷۳۰۴۴۵
دسته بندی: حقوق بشر ، عمومی
محدودیت‎های سوئد برای شهروند ایرانی/حمید نوری: تماس‎هایم کنترل و به طور هفتگی بازرسی بدنی می‎شوم
حمید نوری، شهروند ایرانی بازداشت شده در سوئد از محدودیت‌هایی که سوئدی‌ها بر او اعمال کرده‌اند، سخن می‌گوید.

خبرگزاری میزان - مجید نوری، فرزند حمید نوری، شهروند ایرانی بازداشتی در سوئد، با انتشار پیامی در شبکه‎های اجتماعی از تماس تلفنی با پدرش خبر داد.

نوری می‌گوید که سوئدی‌ها این تماس تلفنی را پس از دقایقی قطع کرده‌اند.

هر بار من را تهدید می‌کنند که به خانواده چیزی نگویم

حمید نوری در این تماس تلفنی، می‌گوید: بگذارید من در سلول انفرادی باشم و بگذارید این‌ها خوشحال باشند که من امکانات در اختیار دارم؛ هر چند وقت یکبار با مشقت فراوان اجازه تماس به من می‌دهند و هر بار نیز من را تهدید می‌کنند که به خانواده چیزی نگویم.

این شهروند بازداشتی ایرانی در سوئد، می‌گوید: به من می‌گویند که «فقط باید با پسرت صحبت کنی»، تاکنون ۲ بار به من اخطار داده‌اند.

به گفته این شهروند ایرانی، سوئدی‌ها اجازه صحبت وی را با دیگر اعضای خانواده از جمله مادر و خواهرانش را نمی‌دهند و می‌گویند که تماس‌ها کنترل می‌شود.

وی افزود: به من می‌گویند تو حق نداری با کسی صحبت کنی و آن وقت می‌گویند که حمید نوری جایش خوب است؟

حمید نوری با اشاره به طرح ادعا‌هایی درباره وضعیت وی، این سوال را مطرح می‌کند که چرا نهاد‌های حقوقی نمی‌آیند وضعیت من را ببینند؟ من می‌گویم این‌ها دروغگو هستند؛ «جاوید رحمان» که می‌خواهد به ایران برود بیاید و وضعیت من را ببیند، من هم یک ایرانی هستم.

انتقاد از مدت زمان طولانی حبس انفرادی

این شهروند ایرانی بازداشتی در سوئد با انتقاد از مدت طولانی حبس خود در سلول انفرادی، گفت: اکنون ۳ سال و ۹ ماه و ۲۰ روز است که من در سلول انفرادی به سر می‌برم. من دروغ می‌گویم؟ حمید نوری امکانات دارد؟ همه مدارک من را از روی لپ‌تاپ پاک کردند.

وی با اشاره به ادعا‌های سوئدی‌ها در خصوص امکانات در اختیار خود، بیان کرد: ادعا می‌کنند که تلویزیون در اختیار من گذاشته‌اند؛ تلویزیونی که به زبان سوئدی است و من هیچ چیزی از آن متوجه نمی‌شوم به چه درد من می‌خورد؟

برهنه کردن حمید نوری و بازرسی بدنی به طور هفتگی

حمید نوری در بخشی دیگر عنوان کرد: این‌ها هر هفته من را در زندان لخت و بازرسی بدنی می‌کنند؛ هر بار من با خانواده یا هر فردی ملاقات می‌کنم، این‌ها من را لخت می‌کنند و دو سه نگهبان من را بازرسی بدنی می‌کنند.

این شهروند ایرانی همچنین ضمن رد ادعا‌ها درباره اینکه در وضعیتی خوبی در زندان به سر می‌برد، گفت: اما توکل من به خداست.

سوئدی‌ها این تماس تلفنی را در میان صحبت‌های حمید نوری قطع کرده‌اند.

انتهای پیام/


برچسب ها: حمید نوری سوئد

ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *