گفت‎وگو|

دادگاه تجدیدنظر حمید نوری ۱۰ شهریور از سرگرفته می‎شود/ افسر خاطی پلیس سوئد بازجویی می‎شود

7:15 - 16 مرداد 1402
کد خبر: ۴۷۲۷۲۰۱
دسته بندی: حقوق بشر ، عمومی
دادگاه تجدیدنظر حمید نوری ۱۰ شهریور از سرگرفته می‎شود/ افسر خاطی پلیس سوئد بازجویی می‎شود
دادگاه تجدیدنظر سوئد درباره پرونده حمید نوری از روز ۱۰ شهریور از سر گرفته می‌شود.

عطیه نوری در گفت‌وگو با خبرگزاری میزان ضمن ارائه توضیحاتی درباره آخرین وضعیت پرونده حمید نوری، گفت: در حال حاضر بیش از یک ماه است که پدرم دادگاهی نداشته چرا که تعطیلات تابستانی سوئد است.

وی اعلام کرد که در روز ۱۰ شهریور سیزدهمین جلسه دادگاه تجدید نظر برگزار خواهد شد.

فرزند حمید نوری با اشاره به مشخص شدن موضوع تحقیقات موازی یک افسر پلیس سوئد از حمید نوری در جریان محاکمه در سوئد، می‎گوید: فرد مذکور از پدرم بازجویی کرده و سپس مشخص شده که یکی از نزدیکان او از اعضای گروهک تروریستی منافقین بوده است.

عطیه نوری، اضافه کرد به همین دلیل اکنون دادگاه سوئد در یک حالت تنش قرار دارد و قرار است از این فرد بازجویی شود.

وی با بیان این مطلب که حمید نوری اخیرا با خانواده تماس داشته، بیان کرد: این تماس پس از آن برقرار شد که بیش از یک ماه تماس خانواده با پدرم قطع بود و تنها یک هفته است که مجددا توانسته با ما تماس بگیرد.

نوری ضمن اشاره به این موضوع که سوئدی‌ها همواره به طور ناگهانی از تماس حمید نوری با خانواده جلوگیری می‌کنند و پس از مدتی مجددا اجازه تماس را به وی می‌دهند، توضیح داد: در سلول انفرادی پدرم فرد دیگری را نیز قرار داده‌اند؛ به همین دلیل مدام اعمال فشار بر پدرم را کم و زیاد می‌کنند و احتمالا دوباره سختگیری‌ها را تشدید خواهند کرد.

وی در بخشی دیگر با اشاره به جلسه آتی دادگاه تجدید نظر سوئد که در روز ۱۰ شهریور برگزار خواهد شد، عنوان کرد: موضوع این جلسه درباره مامور پلیسی است که از پدرم بازجویی کرده و اگر مشخص شود که بازجویی‌های وی جهت‌دار و با قصد قبلی انجام شده بنابراین روند پرونده تغییر خواهد کرد.

نوری همچنین درباره فرجام پرونده و دادگاه تجدید نظر سوئد، گفت: اگر دادگاه سوئد تصمیم بگیرد که از سیاسی‌‎کاری دست بکشد امید وجود دارد و می‌توان به پایان پرونده خوش‌بین بود.

فرزند حمید نوری در بخشی دیگری گفت: اکنون بیش از هزار و ۳۶۰ روز است که پدرم در بازداشت انفرادی سوئدی‌ها قرار دارد و امیدوارم این دوره زودتر به پایان برسد.

حمید نوری، ۱۸ آبان ماه سال ۹۸ در زمان ورود به فرودگاه استکهلم سوئد به صورتی خشن و غیرقانونی از سوی پلیس این کشور بازداشت و ۸ ماه نخست بدون هیچ گونه امکان تماس با خانواده یا دسترسی کنسولی در شرایطی شبیه به ربوده شدن نگه‎داری شد.

این شهروند ایرانی بازداشت شده از سوی سوئد پس از برگزاری ۹۲ جلسه فاقد مولفه‌های حق محاکمه عادلانه، به حبس ابد محکوم شد.

انتهای پیام/

 


برچسب ها: حمید نوری سوئد

ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *